Intiaaninsulkien lisääntyminen?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-sanna-
Member
Member

Intiaaninsulkien lisääntyminen?

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Voiko lisääntyä seura-akvassa, joka on n. 100 litrainen ja kaloina taistelukala koiras ja kääpiömonnisisa?
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Voihan ne [;)] Kannattaa etsiä haulla kaikkia tetrojen lisääntymiseen liittyviä juttuja :)
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
avain
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja avain »

Meillä inkkarit syövät kutemisen jälkeen itse kutunsa. Koko sakki hyökkää palleroiden kimppuun heti. Ei ole koskaan yhtään jäänyt josta olisi jotain tullut.

Muistaakseni jossain luki, että pari pitää siirtää kutemaan toiseen purkkiin jossa on jokin muovi tms. ritilä alla johon munat vajoavat etteivät vanhemmat pääse syömään niitä. Sitten vanhemmat pois altaasta kun ovat kuteneet. :mrgreen:
Tässä seurassa on parempi olla hullu kuin tervejärkinen, silloin on paljon helpompaa.
Tassu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tassu »

Minulla oli aiemmin inkkariparvi noin 80-litraisessa, eivätkä osoittaneet ikinä mitään kutuaikeita.

Siirsin parven 325-litraiseen pari viikkoa sitten, eikä kestänyt kuin pari päivää niin altaassa oli hirmuinen meininki päällä. [;)] Kutu on tosin mennyt jo parempiin suihin.
1900
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 1900 »

Mulla on lisääntynyt inkarit 300- litraisessa, tosin vain yksi onnistui selviämään hengissä aikuiseksi. Tai oikeestaan se on vielläkin aikapieni, ui kovasti muiden mukana. Lehtikalatkin näyttää jättävän sen rauhaan. Mulla on akvaariossa isot jaavansaniais kasvustot ja näissä se on varmaan piilotelut.

Huomasin sen vasta kun olin vähän karsimassa akvaarion kasvustoa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”