Mitä mieltä suodattimesta Resun Magi-700?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
emilia84
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Mitä mieltä suodattimesta Resun Magi-700?

Viesti Kirjoittaja emilia84 »

"Resun Magi-700

Sisäsuodatin, joka pumppaa vettä 700 l/h. Akvaarion koko max. 70 -250 L. Mukana suutinsarja, jonka avulla suodattimen voi rakentaa esimerkiksi mattosuodattimen tai valutussuodattimen pumpuksi."

Elikkä tollasen löysin halvalla täältä: http://www.akvaario.com/kauppa/products.php?g1=541a3e

Kertokaa mielipiteenne tai suositelkaa muita suodattimia, mielellään suht halpoja :roll: Käytettyjäkin saa tarjota :mrgreen:

Olen kuullut, että myös dolphin merkkiset ovat halpoja, minkähän hintaisa? Ja Kumpi parempi Resun vai Dolphine?
mardu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mardu »

Voin sanoa että Resunin suodattimet on tosi syvältä! Pari päivää puhistuksen jälkeen vesi kiertää niin että heikompia hirvittää, sitten se meneekin tukkoon ja vesi ei liiku juuri yhtään.
Kaiken lisäks justiin tuollanen 700:nen hajos yhestä altaasta. Resunin tonninen piti outoa napsuttavaa ääntä, onneks sain takuulla uuden.
Se uus tonninen on nyt vielä toistaseksi yhessä altaassa, mutta heti kun rahavarat antaa periks niin tilaan Saksasta Eheimin!
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Kiinalaisia P-I-L-I-P-A-L-I vehkeitä! Itse en noihin hirvityksiin koskisi.. :mrgreen:
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Kannattaa sijoittaa Kunnon suodattimeen. Useissa paremmissa suodattimissa on takuukin. Ihmiset valittaa että nuo halvat suodattimen vinkuu ja kolisee, eivät toimi ja ne poksahtelevat. No sitä saa mitä tilaa. Aina halvalla ei saa hyvää. :mrgreen:
emilia84
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emilia84 »

Aiemmin täällä foorumilla oli kehuttu jonkin verran tuota Dolphinea? Oliskos se sitten yhtään parempi kuin Resun?

Mitä Eheimin sisäsuodatin maksaisi n. 100-200 litraseen?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

emilia84 kirjoitti:Mitä Eheimin sisäsuodatin maksaisi n. 100-200 litraseen?
Eheim aquaball 2212 sisäsuodatin maksaa täälläpäin 58€, mutta 200 litran akvaarioon laittaisin jo ulkosuodattimen esim. 2026, joka maksoi muistaakseni massoineen (ehvisubstraattia ja laavaa) 230€..
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
Tiina_
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiina_ »

Ärrimurri [}:)]

Täällä pelittää kuin unelma Dolphin F-1200 (450 l / h) 105 litraisessa tetraariossa. Hintaa sille tuli 25 e. Kuukauden se tuossa on ollut pystyssä ja suodattimeen en ole koskenut kertaakaan. Hyvin puhaltaa ja myös imee.. Erittäin yllättynyt olin myös vaahtomuovin koosta. Käsittääkseni Resun-merkkisissä "koppa" on aika pieni eli ts. sinne ei paljon pinta-alaa saada mahdutettua. Tässä taas sitä vaikuttaisi olevan hyvässä suhteessa.

Allas sijaitsee makuuhuoneessa, joten hiljainen on.
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
vellu-m
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vellu-m »

joo itse ostin tuon magi 700:sen (MAKSOI VAAN 29€) omaan akvaarioon joka on 170-litrainen...

Hyvin toimii eikä pidä edes kovaa ääntä!! mun mielestä jopa liian tehokas omaan altaaseen...

akvaarion mitat ovat n. 80x50x40
Akvaarion pitää olla näyttävä!!
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Itse toin muutaman resunin suodattimen Bulgariasta, maksoivat suunnilleen puolet noista hinnoista. Eivät nuo mitään eheimeja ole, mutta toisaalta jos ne ei tunnu toimivan sisäsuodattimena saa niistä kuitenkin kohtalaisia kiertovesipumppuja esim. mattosuodattimeen.
/jari
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Joo pumppuna ne pelaa..suodatimena ei! (liian pieni "patruuna")
Nim.2 x ostanut nuorempana/tyhmempänä [;)]
"Eiku rytkyjä."
(Seppo Rädyn vastaus lentokentällä Ylen haastattelijan kysymykseen "Onko laukku nyt täynnä kisamieltä?" ennen Atlantan kesäolympialaisia 1996)
http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=20066
Angelfish
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Resun ON syvältä. Erehdyin ostamaan 100litraiseen Resun Magi-380 ja se ainakin on heti päivän-parin päästä tukossa. Oli pakko vaihtaa suodatin. Poikasaltaassa(50l) se menettelee ainakin aluksi.
200 litraiseen ostin Eheim 2048 suodatin (600l/h) joka sopii 200-250 litrasiin altaisiin. Maksoi 80e.
Joka päivä oppii jotain uutta.
AMS
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja AMS »

emilia84 kirjoitti:Olen kuullut, että myös dolphin merkkiset ovat halpoja, minkähän hintaisa? Ja Kumpi parempi Resun vai Dolphine?
Ei ole kokemusta Resun pumpuista, mutta Dolphin 2008 (tms) ollut käytössä ja ihan tyytyväinen vehkeeseen olin. Suodatinpatruuna aika kookas ja ääneltään ihan ok. Hinta/laatusuhde ainakin tässä yksilössä kohdallaan. Tällä hetkellä pumppuosa se toimii takapihan "bambuvesiputouslaitteen" pumppuna... 8O
aninna
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja aninna »

Oma resun magi 1000 toimii kyllä kuin unelma, hiljainen ja tehokas. Ainoa miinus on että siinä on pientä vikaa, joten kaikki "suuttimet" eivät sovi itse laitteeseen. Mutta en minä niitä muutenkaan käyttäisi.
miklos
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja miklos »

Ostin n.6 viikkoa sitten netti kauppa lemmikkiexpressistä,am-top sisäsuodattimen.Malli AT-800F.Kopan tilavuus 0.9l ja vedenkierto 800l/h.Hintaa tuli n.22 euroa ja kuljetus kotiin ilmaiseksi.
Enpä voi valittaa,hyvin on toiminut.Katsotaan sitten mitä mieltä olen parin vuoden päästä [;)]
akyttala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja akyttala »

miklos kirjoitti:Ostin n.6 viikkoa sitten netti kauppa lemmikkiexpressistä,am-top sisäsuodattimen.Malli AT-800F.Kopan tilavuus 0.9l ja vedenkierto 800l/h.Hintaa tuli n.22 euroa ja kuljetus kotiin ilmaiseksi.
Enpä voi valittaa,hyvin on toiminut.Katsotaan sitten mitä mieltä olen parin vuoden päästä [;)]
Löytyykös noista am-top -vehkeistä jostakin tarkempaa dokumentaatiota? Googletin, mutta näkyi tulevan jotakin tanskankielisiä sivustoja.
Tuommosen voisi vaikka ostaa, jos kerran edes alkuunsa vaikuttaa pätevältä peliltä. ;)
Onko kovin äänekäs? Entä vaikea putsattava?
TiiraTetra
Junior Member
Junior Member

Re: Mitä mieltä suodattimesta Resun Magi-700?

Viesti Kirjoittaja TiiraTetra »

emilia84 kirjoitti:"Resun Magi-700

Sisäsuodatin, joka pumppaa vettä 700 l/h. Akvaarion koko max. 70 -250 L. Mukana suutinsarja, jonka avulla suodattimen voi rakentaa esimerkiksi mattosuodattimen tai valutussuodattimen pumpuksi."

Elikkä tollasen löysin halvalla täältä: http://www.akvaario.com/kauppa/products.php?g1=541a3e

Kertokaa mielipiteenne tai suositelkaa muita suodattimia, mielellään suht halpoja :roll: Käytettyjäkin saa tarjota :mrgreen:
:roll: Hmm Resun.... MADE IN KIINA Kokemusta magi-380. Kyllä tuo ihan ok on toiminnaltaan....
Ehkä se menee n 120litra purkissa..
miklos
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja miklos »

Lemmikkiexpres.fi ja sieltä akvaario osio.AM-TOP tuotteille oma osionsa.
Ääni ihan ok,eipä juuri kuule.Vasta kerran joutunut putsaamaan.Mukana tuli jotain letku,suutin viritelmiä,luultavasti matto-tahikka valutus-suodatinta varten.Kuljettavat pääkaupunkiseudulla ilmaiseksi kotiin jos ostos on yli 17e.
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

Nyt näyttäis olevan resunit akvaariokeskuksessa tarjouksessa. [;)]
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... ouksia.htm
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

mariana kirjoitti:Nyt näyttäis olevan resunit akvaariokeskuksessa tarjouksessa. [;)]
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... ouksia.htm
Huomatkaa, mitä alan asiantuntijaliike toteaa: "Poistohinnoin!" 8-)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Ajaahan jotkutkin mersulla ja jotkut skodalla
toiset taas suodattavat eheimillä toiset taas resumilla ym. vitkuttimilla
vellu-m
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vellu-m »

nyt on ollut mulla resun magic 700 jo yli kaksi viikkoa... JA VOIN sanoa että hintalaatusuhde on kohdallaan

hyvin riittää suodattamaan omaa n.170litrasta tankkia!!
Akvaarion pitää olla näyttävä!!
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Miten tuo suodatusteho on todettu. Vesi pysyy kirkkaana?, vai että myös biologinen toiminta on riittävää?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

vellu-m kirjoitti:nyt on ollut mulla resun magic 700 jo yli kaksi viikkoa...
Mielenkiintoista, minusta suodattimen laadun huomaa vuosissa.. Tottakai ne kaikki alkuunsa peaavat, mutta vuosien saatossa saattaa tullakkin eroja.. [;)]

"Köyhän ei ole varmaa ostaa halpaa" Tämä sopii ainakin minulle hyväksi ohje-lauseeksi. [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”