Meillä on uudet kiekot olleet nyt 3 viikkoa karanteenissa. Ovat hyvässä kunnossa enkä ole havainnut mitään tautiin viittaavaa, ainoastaan pari kertaa tämän 3 viikon ajalla olen huomannut että kanto on sivuutettu raapimismielessä. Syövät hyvin, mutta valikoidusti, pakasteartemia ja mysis kelpaa erinomaisesti, kuivarakeet satunnaisesti ja muikkumix ei ollenkaan.
Kysymys kuuluu: miten hoidan tuon pääakvaarioon siirron? Pitääkö vaihdella vesiä puolin ja toisin akvaarioiden välillä ja miten kauan? Mitä muuta pitäisi huomioida?
Meillä on uudet kiekot olleet nyt 3 viikkoa karanteenissa. Ovat hyvässä kunnossa enkä ole havainnut mitään tautiin viittaavaa, ainoastaan pari kertaa tämän 3 viikon ajalla olen huomannut että kanto on sivuutettu raapimismielessä. Syövät hyvin, mutta valikoidusti, pakasteartemia ja mysis kelpaa erinomaisesti, kuivarakeet satunnaisesti ja muikkumix ei ollenkaan.
Kysymys kuuluu: miten hoidan tuon pääakvaarioon siirron? Pitääkö vaihdella vesiä puolin ja toisin akvaarioiden välillä ja miten kauan? Mitä muuta pitäisi huomioida?
Kiitollisena neuvoja odottaen .
Älä siirrä toiseen altaaseen ollenkaan ennen kuin olet aloittanut kidusmato lääkityksen tarttuu muihin tosi nopeesti ja siirrät ne 1 viikon jälkeen vasta kuurin lopettamisen jälkeen uuteen kotiin ei aikaisemmen.
jos sinulla on useampi allas nyt käytössä niin ei samoja välineitä altaasta toiseen eka hullat terveen altaan siten vasta tuo missä on mahdollisesti kidus matoja niitä ei nää silmällä lääkettä on olemassa joten kipase eläinkauppaan ostamaan sitä..
Laura
- Millainen on kultakala, jolla on tupsulakki?
- Epätavallinen.
Meiltä löytyy kaapista Junglen parasite clearia. Lääkitys on käynyt mielessä, mutta en ole nähnyt aiheelliseksi, koska kalat ovat päällisin puolin terveen oloisia.
Mielipiteitä kaipailisin nyt kokemusta omaavilta, lääkitä vai ei?
Älä laita parasite clearia jos kalat on terveen oloisia, sillä se on turhaa,sen sijaan kannattaisi harkita general tonicia puolella annoksella tai vastaavaa muuta desinfioivaa hoitoainetta kun olet siirtänyt kiekot muiden sekaan.
Minullakin on karanteeni (2 kk!) päättymässä. Olenkin tainnut lukea Tuukkiksen viestin tästä General Tonicista tms. lääkkeestä, joka kannattaa siirtovaiheessa laittaa. Minulla ei ole kiekkoja karanteenissa vaan pleko + muita pohjakaloja, jotka menossa kiekkoaltaaseen.