Kokemuksia ruokinta-automaateista?
Valvoja: Moderaattorit
Kokemuksia ruokinta-automaateista?
Hei,
olen aikeissa hankkia jonkinlaisen ruokinta-automaatin ja kaipailisin käytännön kokemuksia ja suosituksia..?
olen aikeissa hankkia jonkinlaisen ruokinta-automaatin ja kaipailisin käytännön kokemuksia ja suosituksia..?
Meillä on Grässlin Rondomatic 400 päivittäisessä käytössä ja toimii aika hyvin, joskus jättää pudottamatta ruokasatsin. Virhetoiminnat johtuvat "liasta", eli TetraBits on menny pöngäksi kippimekanismin väliin yms. Eli pitää välillä putsata, toisaalta likaa kertyy vain kun täyttää lokeroita. Tuossa on muistaakseni 48 erillistä kuppia, joihin voi laittaa haluamansa menun. Ruokintatiheys on 1-4 kertaa päivässä. Verkkovirtakäyttöinen.
Toinen malli, joka on satunaisessa käytössä: Fishmate F14. 14:n lokeron pyörivä systeemi. Ei toimi niin näppärästi, mutta toimii kuitenkin jos pyytää jonkun tarkistamaan, putsaamaan ja täyttämään viikon välein. Patterikäyttöinen, pyöritys "kellokoneistolla". Jotkus kalat pärjäävät ihan hyvin viikon syömättä, sellaisille tämä on ok, koska toimintavarmuudesta ei voi olla ihan 100% varma. Halpa vekotin.
Seura-akvaarion satunnaiseen käyttöön valitsisin ehkä (näistä) fishmate F14:sta ja säännölliseen käyttöön, sekä vaativammille asukeille valinta olisi Rondomaticin. Kummassakin voi tosiaan laittaa joka annoksen erikseen ja menu voi koostua sekalaisesta ruoasta. Eheimin mallista ei ole kokemusta, mutta siinä ei käsittääkseni voi olla kuin yhden lajin ruokaa kerrallaan, jotta annostelu toimisi hyvin(?).
Toinen malli, joka on satunaisessa käytössä: Fishmate F14. 14:n lokeron pyörivä systeemi. Ei toimi niin näppärästi, mutta toimii kuitenkin jos pyytää jonkun tarkistamaan, putsaamaan ja täyttämään viikon välein. Patterikäyttöinen, pyöritys "kellokoneistolla". Jotkus kalat pärjäävät ihan hyvin viikon syömättä, sellaisille tämä on ok, koska toimintavarmuudesta ei voi olla ihan 100% varma. Halpa vekotin.
Seura-akvaarion satunnaiseen käyttöön valitsisin ehkä (näistä) fishmate F14:sta ja säännölliseen käyttöön, sekä vaativammille asukeille valinta olisi Rondomaticin. Kummassakin voi tosiaan laittaa joka annoksen erikseen ja menu voi koostua sekalaisesta ruoasta. Eheimin mallista ei ole kokemusta, mutta siinä ei käsittääkseni voi olla kuin yhden lajin ruokaa kerrallaan, jotta annostelu toimisi hyvin(?).
Automaattirengeistä ...
Kuulostaa hyvältä, kippoihin saa annosteltua eri sapuskoja halunsa mukaan. Miinuksena tuossa on tuo verkkovirtakäyttöisyys. Onko siinä mitään akku-/paristovarmennusta, jolla voisi lyhyet virtakatkokset varmistaa?Petteri kirjoitti:Meillä on Grässlin Rondomatic 400 päivittäisessä käytössä ja toimii aika hyvin, joskus jättää pudottamatta ruokasatsin. Virhetoiminnat johtuvat "liasta", eli TetraBits on menny pöngäksi kippimekanismin väliin yms. Eli pitää välillä putsata, toisaalta likaa kertyy vain kun täyttää lokeroita. Tuossa on muistaakseni 48 erillistä kuppia, joihin voi laittaa haluamansa menun. Ruokintatiheys on 1-4 kertaa päivässä. Verkkovirtakäyttöinen.
Jep, hinnaltaan "kiva", mutta ei kuulosta hyvältä tuo käyttövarmuus.Toinen malli, joka on satunaisessa käytössä: Fishmate F14. 14:n lokeron pyörivä systeemi. Ei toimi niin näppärästi, mutta toimii kuitenkin jos pyytää jonkun tarkistamaan, putsaamaan ja täyttämään viikon välein. Patterikäyttöinen, pyöritys "kellokoneistolla". Jotkus kalat pärjäävät ihan hyvin viikon syömättä, sellaisille tämä on ok, koska toimintavarmuudesta ei voi olla ihan 100% varma. Halpa vekotin.
Itselläni on käytössä Eheimin automaatti, joka toimii kellonvarmasti 1-4 kertaa päivässä. Ruokinta-ajat säädetään digitaalisesti minuutin välein ja kerralla menee joko yksi tai sitten tupla-annos.Seura-akvaarion satunnaiseen käyttöön valitsisin ehkä (näistä) fishmate F14:sta ja säännölliseen käyttöön, sekä vaativammille asukeille valinta olisi Rondomaticin. Kummassakin voi tosiaan laittaa joka annoksen erikseen ja menu voi koostua sekalaisesta ruoasta. Eheimin mallista ei ole kokemusta, mutta siinä ei käsittääkseni voi olla kuin yhden lajin ruokaa kerrallaan, jotta annostelu toimisi hyvin(?).
Toimii parhaiten granulaateilla, syöttää tosin myös hiutaleita. Itselläni on automaatissa mixinä pääasiassa granulaatteja (kiekoille), mukana myös vähän hiutaleita ja kuivattua survaria

Pohjatabuja ei samaan soppaan saa sopimaan. Pelkästään tabuillakin voisi kyllä toimia.
Miinuksena (toisaalta plussanakin) on tuo "yksi iso ruokasäiliö", josta ruokaa annostellaan. Toiminta-aika riippuu tarvittavasta ruuan määrästä, säiliöön menee ~100 ml. Pohjatabuille voisi olla oma automaatti, jos haluaisi olla perfektionisti - tähän käyttöön soveltuisi Fishmate
Ja plussaa vielä paristokäyttöisyys

Automaatti on minulla ja jokapäiväisessä käytössä ja olen toimintaan kokonaisuudessaan tyytyväinen. Hintaluokaltaan Rondomaticin ja Fishmaten puolessa välissä.
-KAri-
Koska vehje on täysin anoaloginen, lyhyet virtakatkot vaikuttavat toimintaan vain siten, että kello&automaatti seisovat katkon keston ajan. Tässä laitteessa verkkovirtakäyttöisyys on mielestäni nimenomaan etu, eipä pääse patterit loppumaan.KAri kirjoitti: Miinuksena tuossa on tuo verkkovirtakäyttöisyys. Onko siinä mitään akku-/paristovarmennusta, jolla voisi lyhyet virtakatkokset varmistaa?
OK, sitten asia on putkessa. Kalojen ruokinta viivästyy vain sähkökatkon ajan, sen varmaan kestävätkinPetteri kirjoitti:Koska vehje on täysin anoaloginen, lyhyet virtakatkot vaikuttavat toimintaan vain siten, että kello&automaatti seisovat katkon keston ajan. Tässä laitteessa verkkovirtakäyttöisyys on mielestäni nimenomaan etu, eipä pääse patterit loppumaan.KAri kirjoitti: Miinuksena tuossa on tuo verkkovirtakäyttöisyys. Onko siinä mitään akku-/paristovarmennusta, jolla voisi lyhyet virtakatkokset varmistaa?

Pitempiaikaisissa katkoksissa olisikin parempi, ettei ruokaa altaaseen menisi.
-KAri-
Tuota noin, käytättekö te ruokinta-automaatteja vain hiutaleiden/pakastemössöjen annosteluun? Mitenkäs annostelette tabut? Ja jos käsipelillä ne sinne heittelee, onko automaatilla jokin tarkoitus sitten jos sitä alkaa pitemmälle pohtiin? Ihmettelenpä vain.
Itse ajattelin ostaa tuon eheimin digitaalisella näytöllä olevan automaatin, mutta huonona puolena siinä on tabujen anto, ilmeisesti sinne ei voi niitä laittaa vai kuinka toimii? En ole tutustunut laitteen sielun elämään sen tarkemmin (huom.käsiini ei ole sellaista sattunut). Koska altaassani on paljon pohjaeläimiä olisi järkevää ruokkia myös niitä
.

Itse ajattelin ostaa tuon eheimin digitaalisella näytöllä olevan automaatin, mutta huonona puolena siinä on tabujen anto, ilmeisesti sinne ei voi niitä laittaa vai kuinka toimii? En ole tutustunut laitteen sielun elämään sen tarkemmin (huom.käsiini ei ole sellaista sattunut). Koska altaassani on paljon pohjaeläimiä olisi järkevää ruokkia myös niitä

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
ruokintaautomaatti
Mulla on Ekman niminen automaatti. Huilaa tuossa porraskäytävän toisella puolella, ja on toiminut tähän mennessä lomaruokkijana oikein hyvin.
Eli soitto naapurin ovikelloon ja lyhyt esittely ja asian selvitys. Varsinkin perheen pienemmissä asia herätti suurta mielenkiintoa ja jopa intoa.
Alussa laitoin päivittäisen ruoan annoksiin jotka Herra Ekman kävi pudottamassa lootaan, nykyään pakkaaminen on tarpeetonta. Eli laite on itseoppiva.
Sen lisäksi Ekmannissa on muitakin hyviä puolia, paitsi että se on varma, luotettava, itseoppiva ja innostunut, se sisältää vikailmoittimen ja kaukosäädettävän korjausohjelman, jos vain muistaa jättää puhelinnumeron. Mutta mikä tärkeintä, Herra Ekman ja hänen perheensä ovat mahdottaman mukavia.
Omien hyvien kokemusten jälkeen uskaltaisin suositella jotakin vastaavaa ratkaisua muillekin. Apu ruokintaongelmiin saattaa olla yllättävän lähellä.
Eli soitto naapurin ovikelloon ja lyhyt esittely ja asian selvitys. Varsinkin perheen pienemmissä asia herätti suurta mielenkiintoa ja jopa intoa.
Alussa laitoin päivittäisen ruoan annoksiin jotka Herra Ekman kävi pudottamassa lootaan, nykyään pakkaaminen on tarpeetonta. Eli laite on itseoppiva.
Sen lisäksi Ekmannissa on muitakin hyviä puolia, paitsi että se on varma, luotettava, itseoppiva ja innostunut, se sisältää vikailmoittimen ja kaukosäädettävän korjausohjelman, jos vain muistaa jättää puhelinnumeron. Mutta mikä tärkeintä, Herra Ekman ja hänen perheensä ovat mahdottaman mukavia.
Omien hyvien kokemusten jälkeen uskaltaisin suositella jotakin vastaavaa ratkaisua muillekin. Apu ruokintaongelmiin saattaa olla yllättävän lähellä.
Hei!
Nyt kun valitettavasti en saanut haltuuni Herra Ekmanin yhteystietoja, päädyin hankkimaan tuollaisen Rondomaticin.
Sitäpaitsi ajatuksena oli käyttää automaattia ruokintaan toisinaan myös muina kuin varsinaisina poissaoloaikoina...
Että hyvältä näyttää tähän asti. Miinuspuolena kuitenkin mainittakoon, että mukana seuraava pidike, jolla laitteen voisi kiinnittää altaan reunaan, sopii ainoastaan kehyksettömiin akvaarioihin. Eikä lasi kovin paksu varmaan saisi olla niissäkään... Mutta toisaalta laitteenhan voi asettaa esim. peitelasin päälle tai sitten jos altaassa ei ole peitelaseja (niin kuin itselläni), vaikkapa valaisimen päälle.
Nyt kun valitettavasti en saanut haltuuni Herra Ekmanin yhteystietoja, päädyin hankkimaan tuollaisen Rondomaticin.

Rondomaticissa on 28 pientä lokeroa ja lokeroon voi yhtä hyvin laittaa tabuja kuin hiutaleitakin - jopa molempia yhtäaikaa. Määrättynä aikana aina sitten määrätty lokero kipataan altaaseen. Kovin isojahan ne eivät ole, että jos kalasi tarvitsevat kovin monta tablettia kerralla, voi olla että tarvitsisit useamman automaatin. Ajastussysteemi tuossa muistuttaa hyvin paljon ihan tavallisia & perinteisiä kellokytkimiä. Toimii verkkovirralla.oppo kirjoitti:Tuota noin, käytättekö te ruokinta-automaatteja vain hiutaleiden/pakastemössöjen annosteluun? Mitenkäs annostelette tabut?
Että hyvältä näyttää tähän asti. Miinuspuolena kuitenkin mainittakoon, että mukana seuraava pidike, jolla laitteen voisi kiinnittää altaan reunaan, sopii ainoastaan kehyksettömiin akvaarioihin. Eikä lasi kovin paksu varmaan saisi olla niissäkään... Mutta toisaalta laitteenhan voi asettaa esim. peitelasin päälle tai sitten jos altaassa ei ole peitelaseja (niin kuin itselläni), vaikkapa valaisimen päälle.
Itse en kyllä laittasi ruokinta-automaattia valaisimen päälle, koska siinä ruoka kuumenee ja voi mennä nopeasti pilalle, tai ainakin huonoksi. Laita ainakin styroksinpalanen tms väliin.Eikä lasi kovin paksu varmaan saisi olla niissäkään... Mutta toisaalta laitteenhan voi asettaa esim. peitelasin päälle tai sitten jos altaassa ei ole peitelaseja (niin kuin itselläni), vaikkapa valaisimen päälle.
Juhani
Mä olen tehnyt automaateille polyeteenistä tälläisen telineen:looris kirjoitti:Miinuspuolena kuitenkin mainittakoon, että mukana seuraava pidike, jolla laitteen voisi kiinnittää altaan reunaan, sopii ainoastaan kehyksettömiin akvaarioihin. Eikä lasi kovin paksu varmaan saisi olla niissäkään... Mutta toisaalta laitteenhan voi asettaa esim. peitelasin päälle tai sitten jos altaassa ei ole peitelaseja (niin kuin itselläni), vaikkapa valaisimen päälle.
http://www.angelfire.com/mt2/kalat
Telinettä voi käyttää Fishmaten, Rondomaticin ja varmaan myös eheimin kanssa. Kuvissa on muuten Rondomatic. Materiaalit maksavat muutaman euron, ostopaikka teollisuus Etolan.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Niin muuten mitä tuollaiset ruokinta-automaatit maksavat, yleensä?
Aloin harkita, josko pitäisi ainakin tulevaan poikasaltaaseen hankkia ruokinta-automaatti, ehkäpä myös isoon altaaseen, niin ei tarvitsisi huolehtia, jos lähtee vaikka viikonlopuksi pois. Tähän asti olen annostellut ruoan kippoihin ja kirjoittanut lappuja, milloin mikäkin ruoka-annos kaadetaan altaaseen ja kotona ollaan sitten tehty sen mukaan. Mutta sitten heidän eikä minunkaan tarvitsisi huolehtia niistä, kun olisi ruokinta-automaatti, johon tietty minä laittaisin ruoat.
Aloin harkita, josko pitäisi ainakin tulevaan poikasaltaaseen hankkia ruokinta-automaatti, ehkäpä myös isoon altaaseen, niin ei tarvitsisi huolehtia, jos lähtee vaikka viikonlopuksi pois. Tähän asti olen annostellut ruoan kippoihin ja kirjoittanut lappuja, milloin mikäkin ruoka-annos kaadetaan altaaseen ja kotona ollaan sitten tehty sen mukaan. Mutta sitten heidän eikä minunkaan tarvitsisi huolehtia niistä, kun olisi ruokinta-automaatti, johon tietty minä laittaisin ruoat.
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Minulla on tuollainen Eheimin automaatti. Muuten luotettava ja hieno laite, mutta annoskoko on hankala säätää. Etenkin hiutaleilla. Pienessä altaassa tästä voi tulla ongelma, jos ruokaa lorahtaa aina liikaa. Säädän aukon yleensä alakanttiin - kalat saavat tulla toimeen hieman vähemmällä, jotta vesi ei likaannu.
-Juissi
-Juissi
Minäkin liityn tähän keskusteluun.
Mulla on rondomaticceja 3 eri altaassa. Se on kyllä ehdottomin suosikki. saa hiutaleet ja pohjatabut samaan tai eri lokeroon.
Tämä on myös kallein automaatti.
Sitten löytyy fishmate. Mä en luottais siihen koskaan hetkeäkään. Se toimii välttävästi ja työntää yleensä ruoat akvaarioon ajallaan. Välillä pyörivä teline nousee jonkun ruoan vaikutuksesta ja ei se sitten enää toimi. Todella epäluotettava.
Sitten on nutramatic pyörittävä automaatti. kamala ääni kun pöyrii- useampi päiväannostus kerta, batterit, kaikki ruoka samaan lokeroon joten jos sekaisin pohjatabuja ja hiutaleita tulee mitä sattuu ulos kuten myös jos erikokoiset tabletit. Tämä kuitenkin luotettava huolimatta tuosta että battereilla toimii.
Ehdottomasti rondomatic. Siihen voi hyvillä mielin luottaa eikä tarvi ihmetellä sen kanssa koskaan.
Tiger
Mulla on rondomaticceja 3 eri altaassa. Se on kyllä ehdottomin suosikki. saa hiutaleet ja pohjatabut samaan tai eri lokeroon.
Tämä on myös kallein automaatti.
Sitten löytyy fishmate. Mä en luottais siihen koskaan hetkeäkään. Se toimii välttävästi ja työntää yleensä ruoat akvaarioon ajallaan. Välillä pyörivä teline nousee jonkun ruoan vaikutuksesta ja ei se sitten enää toimi. Todella epäluotettava.
Sitten on nutramatic pyörittävä automaatti. kamala ääni kun pöyrii- useampi päiväannostus kerta, batterit, kaikki ruoka samaan lokeroon joten jos sekaisin pohjatabuja ja hiutaleita tulee mitä sattuu ulos kuten myös jos erikokoiset tabletit. Tämä kuitenkin luotettava huolimatta tuosta että battereilla toimii.
Ehdottomasti rondomatic. Siihen voi hyvillä mielin luottaa eikä tarvi ihmetellä sen kanssa koskaan.
Tiger
Ruokinta-automaattien "sesonki" lähestyy hyvää vauhtia, joten olisi toivottavaa, että kirjoittaisitte niistä arvosteluja, joiden perusteella ostaja voi tehdä ostopäätöksensä ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla on kaksi Eheimin digitaalista automaattia vierekkäin. Toinen hiutaleille ja toinen tabuille. Hyvin ovat toimineet - tosin annoskoko vaihtelee. Joskus saattaa lurahtaa vähän liikaa, joskus ei ollenkaan. Toisaalta haitta on niin pieni kun nuo pyöprähtävät useamman kerran päivässä...
Tyytyväinen olen ollut. Eikä hintakaan päätä huimaa Saksasta kun tilaa.
Tyytyväinen olen ollut. Eikä hintakaan päätä huimaa Saksasta kun tilaa.
Et voi tietää varmasti ellet kokeile itse.
Tilasin viime viikolla tuon Grässlinin rondomatic 400 ruokinta-automaatin tuolta NL-Aqua Ay:ltä hintaan 50 e + 8 e pk = 58 e.
Tosin tämä oli heidän viimeisensä tuohon hintaan, sillä tämäkin oli heillä toiminut mallikappaleena, ei ole käytetty kylläkään kertaakaan.
Enää siis sielläkään ei ole niitä tarjolla, tuohon hintaan!
Turun uudessa akvaariossa niitä on tarjolla hintaan: 88 e !
Noin niinkuin vinkkinä muille!
Tosin tämä oli heidän viimeisensä tuohon hintaan, sillä tämäkin oli heillä toiminut mallikappaleena, ei ole käytetty kylläkään kertaakaan.
Enää siis sielläkään ei ole niitä tarjolla, tuohon hintaan!

Turun uudessa akvaariossa niitä on tarjolla hintaan: 88 e !
Noin niinkuin vinkkinä muille!
Ei tässä vielä tainnut tulla esiin, miten tuollainen malli toimii poikasruuan kanssa, joka on ihan jauhetta? Rondomatik pyörii tuossa toisessa altaassa, mutta nyt olisi pikainen tarve poikasten ruokintaan toisessa kun olen paljon pois kotoa.perttu kirjoitti:Mulla on kaksi Eheimin digitaalista automaattia vierekkäin. Toinen hiutaleille ja toinen tabuille. Hyvin ovat toimineet - tosin annoskoko vaihtelee. Joskus saattaa lurahtaa vähän liikaa, joskus ei ollenkaan. Toisaalta haitta on niin pieni kun nuo pyöprähtävät useamman kerran päivässä...
Että millainen on sen mekanismi ja miten säätö toimii. Kyse on myös todella pienistä määristä jauhetta, joten pitäisikö laitteeseen sitten laittaa järjettömän paljon säiliöön jauhetta oikein toimiakseen?
(Rondon ominaisuus on sellainen, että kupin pohjalle jää aina kiinni vähän ruokaa. Annoksen säätely pienien määrien kohdalla on vaikeaa.)
Näyttivät kaikki mallit sellaisilta tarkoitukseeni, että jätin ne kauppaan. Rondomatic lienee tässäkin ykkönen. Sen sijaan hankin Hatch'n Feeder artemiahautomon, mikä ratkaisee pulmani parhaiten.
Ilmaletkuun vain piti laittaa kuristin puristin, koska muuten sinne tuli kauhea myrsky ja laite piti ääntä ja tärinää. Tilavuus ei liene montaa desiä, joten pieni pulputus saa riittää. Katsotaan, katsotaan!
Ruokinta-automaatti tämäkin. Maksoin 18 euroa. Ilmapumppu toimi tuossa ennestään. (Yksi ja sama pumppu pyörittää kahta akvaariota.)
Ilmaletkuun vain piti laittaa kuristin puristin, koska muuten sinne tuli kauhea myrsky ja laite piti ääntä ja tärinää. Tilavuus ei liene montaa desiä, joten pieni pulputus saa riittää. Katsotaan, katsotaan!

Ruokinta-automaatti tämäkin. Maksoin 18 euroa. Ilmapumppu toimi tuossa ennestään. (Yksi ja sama pumppu pyörittää kahta akvaariota.)
Välihuomatuksena, kun tuo kesä kovaa vauhtia lähestyy, niin näitä arvosteluja ruokinta-automaateista voisi itse kukin kirjoittaa
Siitä ei luonnollisesti ole apua arvostelun kirjoittajalle, mutta ruokinta-automaatin ostajalle on.
http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/tuotearvostelu.htm
ja itse kaavake http://koti.mbnet.fi/wworld/tuotearvostelut.htm
Kaavakkeen ja NIS:n kanssa lähettämisessä on ongelmia - johtuu palomuuriasetuksista, jotka NIS:ssä on. Sieltä pitää muuttaa muutamia asetuksia ko. sivun kohdalla, jotta tiedot voi lähettää (liittyy sivuhistoriaan, http-referer etc.). Arvostelun voi myös antaa etusivun doc-muotoisella lomakkeella (etusivulla linkki, aukeaa pc:ssä wordissa, muissa otuksissa missä sitten aukeaakin.)

http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/tuotearvostelu.htm
ja itse kaavake http://koti.mbnet.fi/wworld/tuotearvostelut.htm
Kaavakkeen ja NIS:n kanssa lähettämisessä on ongelmia - johtuu palomuuriasetuksista, jotka NIS:ssä on. Sieltä pitää muuttaa muutamia asetuksia ko. sivun kohdalla, jotta tiedot voi lähettää (liittyy sivuhistoriaan, http-referer etc.). Arvostelun voi myös antaa etusivun doc-muotoisella lomakkeella (etusivulla linkki, aukeaa pc:ssä wordissa, muissa otuksissa missä sitten aukeaakin.)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Kitinää koodaamisesta.
Niinpä. Itse en ainakaan ehdoin tahdoin menisi käyttämään (mahdollisesti viruksilla höystettyä) mikkisoftahömppää tarkoitukseen johon perus-html toimii paremmin kuin hyvin. Kaunis ajatus tuo tuotearvostelukokoelma mutta doc-muotoisena ei minkään arvoinen.aqua2002 kirjoitti:Arvostelun voi myös antaa etusivun doc-muotoisella lomakkeella (etusivulla linkki, aukeaa pc:ssä wordissa, muissa otuksissa missä sitten aukeaakin.)
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Re: Kitinää koodaamisesta.
Makunsa kullakin, aikasemmin keskustelun perusteluineen voi lukea tästä ja mielipiteensä ilmaista siellä. Ja kuten sanottu, niin kaavake on myös olemassa kuten yllä todettu ja linkki annettu. Ja jos jostain syystä mikkisoftavastaisesta kampanjasta viruksineen se viesti meni ohi, niin tässä toistamiseen linkki PERUS-HTML:ään (joka sekin voi olla toki viruksilla höystettyä): http://koti.mbnet.fi/wworld/tuotearvostelut.htmRPekka kirjoitti:Kaunis ajatus tuo tuotearvostelukokoelma mutta doc-muotoisena ei minkään arvoinen.