L18 Helsingin stokkalla

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minxi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 23:25, 27.08.2001
Viesti:

L18 Helsingin stokkalla

Viesti Kirjoittaja Minxi »

Kävin tänään Helsingin Stokkalla pitkästä aikaa ja löysin sieltä jo pitkään havittelemani L18. Olipa niin mahtavan kirkkaat keltaiset värit että voih...

Mutta kauppaan vielä jäi pleko . En ole koskaan uskaltautunut ostamaan sieltä kaloja, sen verran olen kritiikkiä kuullut kys. kaupasta. Nyt näyttivät akvaariot siisteiltä, eikä kuolleita tai huono kuntoisia kaloja näkynyt. Onko kukaan käynyt siellä kala ostoksilla vähään aikaan? Kuinka ovat kalat pärjänneet kotona?

On meinaan aika kallis kala ostettavaksi jos se heittää henkensä viikon sisällä.

Tuolla edellisessä viestissä olikin juttua tästä samaisesta kalasta, mutta ostopaikka ei tainnut olla pääkaupunkiseudulla, vai oliko? Onko kukaan nähnyt niitä kaupan muualla pääkaupunkiseudulla?
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

En ole kaloja ostanut sieltä enkä siihen hommaan aio ryhtyä, vaikka se olisi viimeinen akvaariokauppa maan päällä
Itse en enään juuri sinne viitsi mennä, kun tuntuu, että sieltä poistuu aina pahalla tuulella.
Kaksi viimeistä tikkiä oli hullut päivän ja pari viikkoa siitä yksi kerta, kun kävin siellä.
Hulluilla päivillä osa kaloista oli myös alennettu ja kultakalaa näytti menevän pieniin muovirasioihin sillä vauhdilla, että luulin olevani Hakaniemen kauppahallissa, kalatiskin äärellä
Toinen kerta oli, kun käväsin niin asiakas halusi platyjä ja kysyi myyjältä, että "sopiiko nämä tetrojen kanssa?" myyjän vastaus "aivan hyvin sopii, kun molemmat ovat rauhallisia kaloja". Että sellasta...
Noh joudun minä siellä käymään jos haluan edelleen lueskella noita ulkomaisia akvaariolehtiä?
Jos sitä plekoa halajat niin ehkä kannattaisi käydä Lemmikkieläinkeskuksessa, siellä ainakin on paljon plekoja (en muista onko juuri tuota) ja sitten Akvaariokeskuksessa.
Luultavasti jos jommastakummasta paikasta kysyt niin voivat tilatakkin jos niitä tukussa on.

email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Eräs nimeltämainitsematon akvaariokauppias kävi stokkalla akvaario osastolla ja sanoi minulle. Kuule Timo jos minä omassa liikkeesäni puhuisin puutaheinää asiakkaalle ja antaisin asiakkaiden odotella palvelua puolikintuntia ei minun tarvitseisi myydä mitään, olisi sama kun laittaisin lapun luukulle.

Sanoi seuranneensa keskustelua asiakkaan ja myyjän välillä ja sanoi että myyjä puhui asiakkaalle täyttä sitä ihteään, kauppias sanoi että häntä olisi syyhyttänyt oikoa asioita mutta piti suunsa kiinni.

Että tälleen. Sen se tekee kun myyjät revitään aamuisin kun jokin ilmoittaa olevansa sairas akvaario osastolle naisten alusvaateosastolta..

Eikä stokalle akvaario osanton myynti näyttele kuin promillen osia kokonaismyynnistä.



-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Onko kukaan käynyt siellä kala ostoksilla vähään aikaan? Kuinka ovat kalat pärjänneet kotona?
En ole käynyt pariin kuukauteen, mutta hastatusparveni olen sieltä hankkinut - muualta kun niitä ei ole löytynyt. Laskin tuossa pikaisesti, että noiden hastatusten kohdalla henkiinjäämisprosentti on ollut 81,25%. Tämä siis kattaa sen, että kuinka monta yksilöä on ollut hengissä vielä kuukauden kuluttua muutosta.

Ei nyt niin kovin huono luku, mutta ei nuo fisutkaan maksa kuin 30 fim. Toisaalta tuon parven kokoamiseen on uponnut semmoiset 500....... Ja vielä toisaalta (kolmaalta?), olen hankkinut tuon parven osissa; ensiksi vain muutaman yksilön nähdäkseni miten ne pärjäävät. Plekon kohdalla tämä ei oikein onnistu....

Sen huomasin noiden hastatusten kohdalla myös, että mitä vähemmän aikaa ne ehtivät olla Stokkalla, sitä parempi oli eloonjäämisen todennäköisyys... tästä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä.

Itse tekisin varmaan niin, että jos löytäisin tuon L18 jostain muualta ja järkevään hintaan, niin jättäisin tuon Stokkan fisun ostamatta. Mutta jos ei muualta löydy (Stokkalla on oma maahantuonti) niin... no, oma budjettini varmaan sen kestäisi, joten tod. näk. sen ostaisin (jos siis olisi plekoihminen, mutta kun en ole). Sinun on kuitenkin tarkistettava oma budjettisi, sehän tässä kärsii, jos tuo yksilö kupsahtaa....

Noh joudun minä siellä käymään jos haluan edelleen lueskella noita ulkomaisia akvaariolehtiä?
Mikset käy lukemassa niitä Akateemisessa? Samat läpyskät löytyvät sieltäkin, eikä tarvitse masentua noiden Stokkan fisujen näkemisestä. Lisäksi:
- ei tarvitse matkustaa hississä kuin sillipurkissa
- pääsee nopeasti pois, kun kyllästyy (paikka on maan tasolla)
- jos on aikaa, niin siinä voi mukavasti kuluttaa useamman tunnin lukemalla muitakin kirjoja/lehtiä
- yläkerrasta löytyy akvaarioista pieni "käsikirjasto", jos pitää tarkistaa jotain...
Että tälleen. Sen se tekee kun myyjät revitään aamuisin kun jokin ilmoittaa olevansa sairas akvaario osastolle naisten alusvaateosastolta..
Totta se tuokin. Kumpa Stokka panostaisikin akvaario-osastoonsa samalla tavalla kuin "parfyymipuolelle"..... (for the record: jälkimmäisessä asioin noista kahdesta harvemmin....) No, toivossa kait voi elää *huokaus*


--
Yoda: Always two there are... no more, no less... a master and an apprentice.
Mace Windu: Hold it - if the Sith have been gone for a thousand years, how do we know this??
--


Muokattu - Cory on 26/10/2001 13:15:08
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Mikset käy lukemassa niitä Akateemisessa? Samat läpyskät löytyvät sieltäkin
No tuo on se toinen paikka, mutta joskus kun menee, vaikka kolme viikkoa lehden ilmestymisen jälkeen lukemaan/ostamaan lehden niin sitä ei enään olekkaan akateemisella.
Sitten pitää taas kävellä ja ahtautua ihmisten kanssa kuudenteen kerrokseen.
Tuolta stokkan akvaario-osastolta yleensä lehti löytyy...mielenkiintoista kyllä, että miksi se ei sieltä lopu kesken?


" One should always be in love.
That is the reason one should never marry "

--- Oscar Wilde ---
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Sitten pitää taas kävellä ja ahtautua ihmisten kanssa kuudenteen kerrokseen.
Tuolta stokkan akvaario-osastolta yleensä lehti löytyy...mielenkiintoista kyllä, että miksi se ei sieltä lopu kesken?
Urheilullinen nuorimies. Juokse portaitapitkin ylös, ei tule ahtaanpaikankammoa hississä...



-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

No tuo on se toinen paikka, mutta joskus kun menee, vaikka kolme viikkoa lehden ilmestymisen jälkeen lukemaan/ostamaan lehden niin sitä ei enään olekkaan akateemisella.
Sitten pitää taas kävellä ja ahtautua ihmisten kanssa kuudenteen kerrokseen.
Hui kauhistus! Stokkahan on peräti kokonaan toisessa korttelissa! Uuvuttavan pitkä kävelymatka. Sitäpaitsi ratikallahan pääsee aivan Stokkan oven eteen - Akteemisen kohdalla se ei onnistu

Olen muuten Timpan kanssa (kerrankin) ihan samaa mieltä. Ei muuta kuin portaita kipittämään.... Se meni muistaakseni jotenkin niin, että 5 kertaa 5 kerrosta päivässä ylöspäin vastaa jo puolentunnin lenkkiä - vai oliko peräti tunti Erittäin tehokasta kuitenkin.

Niin ja jostain muualta muistan lukeneeni, että miehillä 5 kertaa 5 kerrosta päivässä ja naisilla 5 kertaa 4 kerrosta, parin kuukauden ajan, niin johan alkaa olla takalisto kiinteä! Luulisi muuten, että näiden nykyisten kauneusihanteiden aikana portaissa olisi enemmänkin vilskettä. Mutta ei. Me ihmiset olemme kummallisia.....



--
Yoda: Always two there are... no more, no less... a master and an apprentice.
Mace Windu: Hold it - if the Sith have been gone for a thousand years, how do we know this??
--
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Voinen varmasti tässä tunnustaa etten ole erityisen urheilullinen. Urheilu vie ennenaikaiseen hautaan. Katsokaa nyt vaikka urheilijoita. Aina on joku paikka hajalla tai kipeä. Ruotsissa kuoli suunnistajat sydänkohtaukseen ja niin edes päin.
Ei kiitos.
Itse aion elää pitkään urheilematta hengelläni

-------------------------
email: knu@dlc.fi
email: knu@luukku.com
ICQ: 108723494
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”