Miljoonakaloista

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miljoonakala-fani
Starting Member
Starting Member

Miljoonakaloista

Viesti Kirjoittaja Miljoonakala-fani »

Minulla on uusi Renan 94 litran akvaario, joka on nyt kypsynyt 3 viikkoa.
Ajattelin hankkia sinne miljoonakaloja, mutta nyt olisi ennen sitä muutama kysymys:
- Häiritseekö taistelukakala miljoonakaloja (eli voiko sellaisen ottaa niiden kaveriksi)?
- Monta miljoonakalaa kannattaa ottaa tohon 93 litran akvaarioon aluksi(tietysti minä annan niiden lisääntyä)?
- Käykö miljoonakalojan lämpötilaksi 26-27 astetta (jos taistelukala on siellä mukana)?
Kaija
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kaija »

Miljoonakalat elävät erilaisissa olosuhteissa kuin taistelukalat.

Altaasi on aika pieni kalojen lisääntymiseen, mikäli haluat pitää poikasia.
Itse hankkisin 6-10 kpl milliksiä ja antaisin niiden olla siellä ilman mitään lisäännyttämisiä.
Joku pohjakala sitten vielä.
Kaksi koiraa
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

En laittaisi taistelukalaa miljoonakalojen joukkoon ainakaan,miljoonakalat ovat nimittäin kovia nyppimään ja jos näkevät taistokoiraan evät ei kestä kauan,kun niistä ei ole enää mitään jäljellä ja taisto kuolee stressiin..
:roll:

Miljoonakalojen kanssa ei kannata laittaa mitään huntueväisiä..
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Mitkä ovat altaasi vesiarvot (lähinnä nyt pH)?
Itse en hankkisi miljoonakaloja alkuunkaan, elleivät vesiarvot ole sitten "luonnostaan" ilman muokkausta niille sopivat. Tai siis mikäs siinä muokkailussa, kunhan on valmis sen tekemään ja tarkkailemaan että kaloilla on varmasti sellaiset olot kuin kuuluukin.

Mitä jos mittailisit sieltä altaasta pH:n niin kala-asiaakin olisi helpompi miettiä? :)
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Re: Mijloonakaloista...

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Miljoonakala-fani kirjoitti:Minulla on uusi renan 94l akvaario joka on nyt kypsynyt 3 viikkoa.
Ajattelin hankkia sinne miljoonakaloja, mutta nyt oli si ennen sitä muutama kysymys:
- Häiritseekö taistelukakala miljoonakaloja (eli voiko sellaisen ottaa niiden kaveriksi)?
- Monta miljoonakalaa kannattaa ottaa tohon 93l akvaarioon aluksi(tietysti minä annan niiden lisääntyä)?
- käykö miljoonakalojan lämpötilaksi 26-27 astetta (jos taistelukala on siellä mukana) ?
Lämpötilasta en tiedä, mutta taistelukala saattaa näykkiä miljoonakalojen eviä. Jos aluksi pitäisi sanoa määrä, sopiva voisi olla 2 koirasta ja vaikkapa 6 naarasta. Synnyttävillä hammaskarppi koirailla suositeltaisiin olemaan vähintään 2 naarasta koiraasta kohden. Minulla itselläni on platy joka sai joulupäivänä poikasia. Minulle sanottiin että yhtä koirasta kohden pitäisi olla vähintään kaksi naarasta. Itselläni on kolme ja hyvin ovat viihtyneet. Mutta muista, miljoonakalat saavat poikasia ensimmäisellä kerralla ehkä 20, mutta poikaset ovat lisääntymis kykyisiä jo parin kuukauden ikäisinä. Eli poikasia on tiedossa paljon jos aloitat sen homman...
Miljoonakala-fani
Starting Member
Starting Member

pH on 7,3 ja lämpötila 24 astetta
osteoporoosi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osteoporoosi »

Mikset hankkisi pelkkiä miljoonakalakoiraita vaikkapa sellaiset kymmenen kipaletta?
Poikastulvaa ei ainakaan tulisi...
Miljoonakala-fani
Starting Member
Starting Member

joo-o, voisinhan hankkia pelkkiä "poitsuja" nehän niistä niitä hienompia osapuolia ovat. Sitten voisi niiden kanssa ottaa vaikka jonkun pohjalla mönkijän.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Miljoonakala-fani kirjoitti:pH on 7,3 ja lämpötila 24 astetta
Toisessa keskustelussa kirjoitit, että pH on 8,2 (mutta se laskee 7,8 kun laitan sen kannon) ja lämpötila on 25 astetta. Siis miten asia onkaan? :)

Lue se toinen keskustelu, siellä oli lukuisia hyviä juttuja:

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=37603
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Miljoonakala-fani
Starting Member
Starting Member

No kun nostin lämpötilaa... Ja pH nousi yllättäen. Meinaan, että satuin mittaamaan sen vasta vähän ennen kuin kirjoitin sinne. Unohdin laittaa tännekin.

Siis koska mittasin sen (mulla on pH-mittari eli ei mitään lapputestejä) joskus silloin se oli se 7,3 mutta nyt se on se mikä on. Toisaalta laitettiin kaksi pientä kantoa, niin tuntui, että se laskee, koska se sattui olemaan eilen 8,5. Ja nyt aamulla kun mittasin se on vaan 7,9.

Yhdistetty kaksi peräkkäistä viestiä samalta kirjoittajalta ja lisätty isot alkukirjaimet, jotka olivat unohtuneet.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”