Eläinkauppa Koralli

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Aquapv
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 19:03, 22.10.2007

Viesti Kirjoittaja Aquapv »

Faunatarta voin suositella.
- A: 40l,26l,98l.
dahol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 45
Liittynyt: 20:16, 06.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: EP

Viesti Kirjoittaja dahol »

Faunatarta minäkin suosittelisin. Vaikka viimeisimmät sielä käynnit ovat tuottaneet pettymyksiä.

Mitä muutaman akvaario ihmisen kanssa on jutellut niin viime aikoina on ollut monennäköistä tautia sieltä tullut mukana. Itsekkin ostin 3 kalaa tässä taannoin ja toivat tullessaan kalatubin, ja melkein puolet kaloista meni yhdestä akvaariosta.
Kirsikkasukarapuja sekä sinirapuja.
Seraphy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 151
Liittynyt: 00:19, 14.12.2006
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Seraphy »

Mua vähän ihmetyttää se, että Korallin omistaja jättää usein liikkeen vartioimatta. Esimerkkinä viime viikon torstai, kävimme ystäväni kanssa katselemassa paikkoja ja omistaja lähti noin vain ulkoiluttamaan jotain isohkoa koiraa (amatöörina veikkaisin saksanpaimenkoiraa) ja viipyi noin kymmenisen minuuttia. Ketään toista myyjää ei näkynyt missään. Oli omistajan onni että tällä kertaa sattui olemaan rehellisiä ihmisiä asiakkaana, mutta mielestäni hyvin vastuutonta toimintaa 8O
128l seura-akvaario.
dahol
Starting Member
Starting Member
Viestit: 45
Liittynyt: 20:16, 06.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: EP

Viesti Kirjoittaja dahol »

Sakemannihan se on. Itse kerran melkein sain slaakin (koiraihminen vielä) Menin tiskille niin se koira melkein hyökkäsi aidan läpi päälle; itselläni oli takki jossa oli karvoja. Osa koirista ei niistä tykkää, tai osa tykkää liiankin kanssa. Ilmeisesti minä sitten olin saalis sille tai ihan hirveän näköinen. :D Meni omistajallakin hetki aikaa rauhoitella kyseistä koiraa.
Kirsikkasukarapuja sekä sinirapuja.
minerva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 136
Liittynyt: 00:27, 19.06.2003
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: Eläinkauppa Koralli

Viesti Kirjoittaja minerva »

No nyt on sitten tuokin pulju (Koralli) pyyhkiytynyt pois maailman kartalta. 8-)
Eli siis lopetettu.
Lunazza
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 21:59, 06.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: Eläinkauppa Koralli

Viesti Kirjoittaja Lunazza »

Olihan siellä kuulemma käynyt useaan otteeseen eläinsuojeluvalvojaki :roll:
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Eläinkauppa Koralli

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Ja asenne ainakin eräällä oli vähintäänkin arveluttava. Halusin nimittäin ostaa naarashamsterin. Hän tarkisti sukupuolen ja uroksen hän mulle möi. Myöhemmin kävin sanomassa hänelle asiasta, niin hän vain totesi jotain tähän suuntaan, "voihan sitä myydä uroksenkin naaraana, että kauppaa saadaan..."
Tuxteri
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 00:51, 01.05.2008
Paikkakunta: Ähtäri

Re: Eläinkauppa Koralli

Viesti Kirjoittaja Tuxteri »

nirppu kirjoitti:Ja asenne ainakin eräällä oli vähintäänkin arveluttava. Halusin nimittäin ostaa naarashamsterin. Hän tarkisti sukupuolen ja uroksen hän mulle möi. Myöhemmin kävin sanomassa hänelle asiasta, niin hän vain totesi jotain tähän suuntaan, "voihan sitä myydä uroksenkin naaraana, että kauppaa saadaan..."
Tulipa tässä miellen eräs pitza paikka jossa tumma myyjä ja ulkona kyltti "kaikki pitsa 5 euro" no kaveri meni tilaamaan pitzaa ja ku maksun aika kotiit niin se olikin 7.50 euroa ja täsätä kysymään että mikäs kyltti tuolla pihalla on niin tumma myyjä siihen sanomaan "se olla vain mainos"
Debian GNU/Linux user. Owner of ffk-18.net

Akvaariot 450l 200l "60 l karanteeni/häirikkö putka"
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eläinkauppa Koralli

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Tuxteri kirjoitti:
nirppu kirjoitti:Ja asenne ainakin eräällä oli vähintäänkin arveluttava. Halusin nimittäin ostaa naarashamsterin. Hän tarkisti sukupuolen ja uroksen hän mulle möi. Myöhemmin kävin sanomassa hänelle asiasta, niin hän vain totesi jotain tähän suuntaan, "voihan sitä myydä uroksenkin naaraana, että kauppaa saadaan..."
Tulipa tässä miellen eräs pitza paikka jossa tumma myyjä ja ulkona kyltti "kaikki pitsa 5 euro" no kaveri meni tilaamaan pitzaa ja ku maksun aika kotiit niin se olikin 7.50 euroa ja täsätä kysymään että mikäs kyltti tuolla pihalla on niin tumma myyjä siihen sanomaan "se olla vain mainos"
:mrgreen:
Täälläkin on lähiöpizzerian ulkopuolella metrin korkuinen kyltti "Kaikki pizzat 3,99", vaan kun sisälle menee, pitsa maksaakin 4 €, myös kortilla maksettuna (jolloin tuon sentin vähennyksen voisi tehdä). Kai se vain sitten näyttää paremmalta, kun hinta alkaa kolmosella. :roll:

Mutta aivan totta, että Korallin toiminta on ollut enemmän tai vähemmän epäilyttävää koko sen ajan, jonka olen kaupan tuntenut (eli hyvinkin 10 vuotta). Minulle on myyty sieltä naarashamsteri koiraana ja oskareita, haimonneja ja sinirihmakaloja alle satalitraiseen altaaseen. Helppohan sitä on ala-asteikäiselle vakuutella. Liskojakin kaupattiin parinkymmenen litran faunaboksiin ilman mitään tekniikkaa. Nämä siis olivat kauan sitten, kun liikkeen omistajana oli arviolta kolmikymppinen, kaljuuntuva mies (lieneekö tuo ketjun alussa mainittu Timppa).
Hanna-Kaisa välillä yritti nostaakin liikkeen tasoa, mutta sittemmin omistajina ollut tyly koiraharrastaja koululaisapulaisineen... Huh huh. Paras oli se kerta, kun kävin kysymässä loisteputkia akvaariovalaisimeen, ja kauppiaan ilme oli kutakuinkin " 8O " ja hetken ankaran aivotyöskentelyn jälkeen kysäisi "... Onko ne sellasia pitkiä?"

Hyvä juttu, että liike lopetti kun sille ei kerran kunnon kauppiasta saatu. 8-)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Boucicaut
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 22:47, 04.04.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Boucicaut »

Blue kirjoitti: 13:12, 11.01.2005 Juu en tiedä miten usein liikkeessä vaihtuu omistaja, mutta se joka liikkeen osti "ensimmäiseltä" omistajalta ja muutti tuohon, ei ainakaan tuntunut tietävän akvaarioista yhtään mitään. Tai mistäpä minä tiedän kuka se omistaja oli, mutta ainakin ne työntekijät vahtasi aina tyhmänä, jos jotain menit sieltä ostamaan. Viime käynnistä taitaa olla puoli vuotta, ne muutamat eurot jotka olen seinäjoen akvaarioliikkeisiin sijoittanut, ovat menneet faunattareen.

Kyllä se koralli todella oli ihan hyvä paikka silloin kun sen omisti vielä se mies jolla oli koira siellä takahuoneessa :mrgreen: Silloin tällöin oli kuollut (kuivanut) kala lattialla, mutta muuten oli muistaakseni ihan laatupaikka. Ainakin ottaen huomioon, että olin silloin alle 15-vuotias, eikä akvaariotietämys ollut edes nykyistä luokkaa ;)
Vanha ketju, mutta törmäsin tähän kun etsin nostalgiatunnelmissa tietoa Sjoen Korallista. Se oli tosiaan hyvä liike vielä silloin kun minä sitä käytin ja seudulla asuin. Puhutaan siis suurin piirtein 80-luvusta, loppupuoleen painottuen. Omistaja oli minusta hyvinkin asiallinen ja kiinnostunut myymistään kaloista. Monet kalat tuli sieltä ostettua, myös vähän erikoisempaa monnia ja kirjoahventa. Hyvät muistot!
Boucicaut
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 22:47, 04.04.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Boucicaut »

Blue kirjoitti: 13:12, 11.01.2005 Juu en tiedä miten usein liikkeessä vaihtuu omistaja, mutta se joka liikkeen osti "ensimmäiseltä" omistajalta ja muutti tuohon, ei ainakaan tuntunut tietävän akvaarioista yhtään mitään. Tai mistäpä minä tiedän kuka se omistaja oli, mutta ainakin ne työntekijät vahtasi aina tyhmänä, jos jotain menit sieltä ostamaan. Viime käynnistä taitaa olla puoli vuotta, ne muutamat eurot jotka olen seinäjoen akvaarioliikkeisiin sijoittanut, ovat menneet faunattareen.

Kyllä se koralli todella oli ihan hyvä paikka silloin kun sen omisti vielä se mies jolla oli koira siellä takahuoneessa :mrgreen: Silloin tällöin oli kuollut (kuivanut) kala lattialla, mutta muuten oli muistaakseni ihan laatupaikka. Ainakin ottaen huomioon, että olin silloin alle 15-vuotias, eikä akvaariotietämys ollut edes nykyistä luokkaa ;)
Vanha ketju, mutta törmäsin tähän kun etsin nostalgiatunnelmissa tietoa Sjoen Korallista. Se oli tosiaan hyvä liike vielä silloin kun minä sitä käytin ja seudulla asuin. Puhutaan siis suurin piirtein 80-luvusta, loppupuoleen painottuen. Omistaja oli minusta hyvinkin asiallinen ja kiinnostunut myymistään kaloista. Monet kalat tuli sieltä ostettua, myös vähän erikoisempaa monnia ja kirjoahventa. Hyvät muistot!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”