Terroristikääpiöpalloteini

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jipi&jou
Starting Member
Starting Member

Terroristikääpiöpalloteini

Viesti Kirjoittaja jipi&jou »

Jaa-ha. Nyt on ongelma. Tuli kasvatettua omasta kudusta poikasia ja viisi niistä selvisikin siirrettäväksi muiden joukkoon alle puolisenttisinä rääpäleinä, eikä niihin suhtauduttu edes ruokana - tosin eivätpä isot (5 kpl) tuntuneet niitä juuri kaloinakaan noteeraavan.

Yhteiselo sujui siis alkuun rauhallisesti, vaan nyt mahtavaan lähes sentin mittaan ehdittyään on yksi poikasista alkanut ärhennellä koko laumalle kokoon katsomatta [}:)]. Taitaa olla vielä naaras, vaikka eihän tuota vielä varmasti tiedä. Eikä jää pelkkään pyrstön pörhentelyyn uho, vaan näykkimään on päästävä. Pelkkä häätö ei myöskään riitä, vaan "saalista" seurataan pitkiäkin matkoja ympäri allasta - ja kun se livahtaa jahtietäisyydeltä, eikun seuraavan uhrin kimppuun. Kokoisilleen tämä pienpeto käy harvemmin uhittelemaan - ne vaikuttavat varmaan varteenotettavammilta vastustajilta.

Ja nyt ennen niin sopuisassa altaassa on täysi kaaos, aikuiset lymyilevät alakerroksissa pyrstöt levällään ja odottavat tämän pikkuterroristin hyökkäävän suunnalta miltä tahansa hetkenä minä hyvänsä ja sitä odotellessaan nahistelevat hermostuneina keskenäänsä.

Onko tässä muuta keinoa kuin antaa pois tuo räyhänhenki? Onko rohkeita ottajia, ettei päädy jonkun seura-altaaseen kotilonsyöjäksi (siellä sillä vasta kiusattavaa riittäisi...) Ehdotuksia?

Kirsi
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Minä olisin oikein onnellinen jos saisin pienen kotimaisen murrosikäisesi hoitooni, ja moni muukin harrastaja olisi oikein onnellinen jos voisit joskus kertoa minulle tarkemmin kudusta ja poikasten kasvatuksesta (esim. montako päivää mikäkin vaihe kesti ja mitä ne ovat syöneet jne.)
jotta voisin laittaa antamiasi tietoja olemassaoleville nettisivuille taikka uusille sivuille, jos keksin jostain niille tekijän...
:D Tarvittaessa voisin tehdä Tampereen-reissun bussilla tai jonkun kyydillä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
jipi&jou
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jipi&jou »

Pallokala kirjoitti:Minä olisin oikein onnellinen jos saisin pienen kotimaisen murrosikäisesi hoitooni, ja moni muukin harrastaja olisi oikein onnellinen jos voisit joskus kertoa minulle tarkemmin kudusta ja poikasten kasvatuksesta (esim. montako päivää mikäkin vaihe kesti ja mitä ne ovat syöneet jne.)
jotta voisin laittaa antamiasi tietoja olemassaoleville nettisivuille taikka uusille sivuille, jos keksin jostain niille tekijän...
:D Tarvittaessa voisin tehdä Tampereen-reissun bussilla tai jonkun kyydillä.
No mutta tule toki hakemaan pois tuo pikkuhirviö, vaikka heti! Koko allas on jo niin sekaisin sen tuittuilusta, että tekisi mieli laittaa päiväksi ämpäriin jäähylle :twisted:.

Kutu-, kasvatus- yms. tietoja voisin kirjata tarkemmin ylös (ja ylipäätään yrittää vähän tarkkailla kehitystäkin tarkemmin...) kunhan seuraava poikue saadaan joskus tulemaan, nyt kun eivät kutuhommatkaan kaloja kiinnosta, kun tätä erästä pitää niin varoa :frown:.

Laita YV:tä, jos innostut matkustamaan, niin sovitaan tarkemmin!
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Pistetään vakavasti harkintaan. :D
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”