Pistin noin kaksi viikkoa sitten aasinkorvan altaaseen. Kasvin hankin edellisenä päivänä ja "istutuspäivänä" pesin sen huolellisesti mullasta ja laitoin akvan taustaan kiinni, varresta n. 1 cm veden alla. Ensin väliaikaisvalona ollut halogeenilamppu hieman käräytti lehtiä, mutta ei kuitenkaan pahasti. Nyt valona on 12 W(60W) säästöhehkulamppu, joten kärähtämisen vaaraa ei enää pitäisi olla. Kasviraukka on kuitenkin kärsivä, kolme lehteä jo tippunut täysin pois ja loput neljä elämän ja kuoleman partaalla (kolme reilusti kellastuneita ja nuupahtaneita, yksi ainokainen, isoin, normaalin vihreä) .
Juurien pesun yhteydessä onnistuin kyllä katkomaan osan paksumpia juuria, ne kun olivat turhan rapsakoita

. Jäljellä on kuitenkin kaksi isompaa paksua juurta ja tukku pienempiä ohuita. Kaikki juuret ovat hohtavan valkoisia, eiv"t mädäntyneitä tai muutenkaan huonon näköisiä. Olen lannoittanut vettä tavallisella nestemäisellä huonekukkaravinteella n. kerran viikossa (korkillinen n. 50 l vettä, suositus 1/4 korkkia litraan vettä), en kuitenkaan paljoa, koska akvassa ei vielä ole paljoakaan muita kasveja(muutama anubias ja jaavansaniainen) enkä haluaisi levien villiintyvän.
Olen hydroista sen verran lukenut, että kasvilla on sokkiaika juuri tämä pari viikkoa ja sen jälkeen olisi odotettavissa piristymistä. Voisinko kuitenkin jotenkin edesauttaa kasvini hyvinvointia, esim. hieman leikkaamalla juuria (uusi "imupinta"), lannoittamalla lisää, laulamalla laulun tai jotain. Pahaa tekee katsoa toisen kärsimystä..

Olen kasvia välillä sumutellut, tätäkin jossain suositeltiin, samalla kun olen sumuttanut vieressä kasvavan tillandsiankin.
Auttakaa ennen kuin joudun järjestämään hautajaiset..
Elämä kuin vissyvesi kuplii loputtomasti, kaikki jotain opettaa kun katsoo hoputtomasti.