HAS:n suurhuutokauppa, mitä tuot myytäväksi?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

HAS:n suurhuutokauppa, mitä tuot myytäväksi?

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Mitä aiot tuoda myytäväksi tänä vuonna?

Itse tuon kai kasveja ja mahdollisestui kaloja.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Susamka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Milloin tuo huutokauppa on? En löytänyt tietoa siitä HAS:n kotisivuilta, tulevat tapahtumat päättyivät viime vuoden marraskuuhun.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Ainakin itsä itse olen kuullut, niin on 19.3.2005.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Onko tiedossa jollain, että toisi kasveja, minkänimisiä? Tuo aika alkoikin mennä vauhdilla ja eihän ole kuin reilut puolitoista kuukautta kun jo huutokauppa on :mrgreen: .
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Missä nämä jutut oikein on? Kun itse tulisin enssimmäistä kertaa, jos äiti nyt päästää lähtemään.. Onko Kouvolasta tai Anjalankoskelta menossa ketään? Olisi kiva saada kyyti jos pääsen. :roll:
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Huutokauppapäiväksi on varmistettu tuo Maketzun mainitsema. Huutokauppapaikka lienee se vanha tuttu Leppävaaran työväenopisto, ajo-ohje varmaan laitetaan myöhemmin mutta joka tapauksessa sinne pääsee Hesan keskustasta helposti paikallisjunalla. Alle kilsan kävely asemalta melko suoraa tietä.

Kasvit ovat perinteisesti olleet suurin tuoteryhmä, joten on varmaa että niitä on paljon tänäkin vuonna. Varmaan ainakin viittäkymmentä eri lajia/alalajia/muunnosta. Varmimmin myynnissä on ollut (ja tulee taatusti nytkin olemaan) paria-kolmea tavallisinta miekkakasvia, rusko- ja punamelalehteä, kääpiökeihäslehteä, suoraa ja jättivallisneriaa, vesisaniaista, pistiaa, liuska- ja intianvesitähdikkiä, erilaisia lumpeita.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Mä tuon punakirjoahven koiraan ja läjän partiksia jos kukaan ei niitä ilmaiseksi ota.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

totoro kirjoitti:Onko Kouvolasta tai Anjalankoskelta menossa ketään? Olisi kiva saada kyyti jos pääsen. :roll:
ON! KLAS ry lähtee kyllä. Laitan sulle mun puhelinnron YV:nä niin ollaan yhteyksissä kun matkustustapamme varmistuu [;)]

Monelta tämä häppeniki on?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Voi apua taaskose on :o
Meinasin tuoda perunmiekkakasveja mutta en nyt taida tuodakkaan kun ne on viellä liian pieniä :(
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

Milloin saa tietää sitten nuo kellonajat?..
Enpä ole koskaan huutokaupassa ollutkaan..
Miten tämä huutokauppa systeemi toimii?
Tuovatko sinne eri harrastajat kaloja/kasveja..jotka sitten huudetaan?
Onko väliä mitä kaloja tuo,kuinka monta?
Itse voisin tuoda 2 (15cm) valjaskirjoahventa, täplämonnisia,kardinaaleja..
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

HAS:n huutokauppasäännöt
Yleensä se kai on ollut niin, että yhdeksältä alkaa huutokauppatavaroiden vastaanotto. Sitten klo 12 alkaa huudot. Väliaika kahdelta ja sitten taas huudellaan niin kauan kuin jaksetaan.
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

Höh,eli pitää olla jäsen että jonkin seuran jäsen että voi tuoda kaloja,kasveja..Taidanpa sitten jättää väliin..Ei minun kannata liittyä yhden huutokaupankaan takia johonkin akvaarioseuraan..ja maksaa vuosimaksua..koska ei siitä mitään hyötyä minulle.. :?
Heidi_80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Onko noista kellon ajoista ja paikasta jo vahvistettua tietoa? Me täällä Mikkelissä alettiin suunnitella huutokauppa matkaa, josta olisi seuralaisille laitettava lähiaikoina jäsentiedotetta menemään yhdessä muiden tiedotusasioiden kanssa. :) Kovasti minäkin odotan näkeväni huutokauppa humua, kun ensikertalainen olen tässä tapahtumassa. 8-)
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Heitä mailia suoraan jollekin HASin johtokunnan jäsenelle ja kysy. Kukaan heistä ei tunnu liikkuvan palstoilla nykyään, ei täällä eikä muuallakaan.
bettaboy85
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja bettaboy85 »

Noh ja pöh. Olis kiva jos joku ilmottais koska se on :?
Heidi_80
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heidi_80 »

Selvä ja kiitokset vastauksesta. Täytyy laitella mailia jollekulle.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

sttl kirjoitti:Ei minun kannata liittyä yhden huutokaupankaan takia johonkin akvaarioseuraan..ja maksaa vuosimaksua..koska ei siitä mitään hyötyä minulle.. :?

Enpä olisi ihan samaa mieltä. Jäsenmaksun hinnanhan saat takaisin jo 3-5 kasvipussia myymällä, ja kaikki loppu on plussaa kukkaroon. Huutokaupan hinnat ovat vähän parempia kuin kahdenvälisessä kaupassa esim. täällä ja kaikki ylimääräiset tarvikkeet ja elävät saa myytyä kerralla, mikä nostaa voitto-osuutta per pussi myös lisääntyneen vapaa-ajan ja pienempien kuljetuskulujen muodossa. Lisäksi tapaat valitsemasi seuran kokouksissa samanhenkisiä harrastajia ja saat uusia ystäviä. En siis sanoisi akvaarioseuraan liittymistä ihan hyödyttömäksikään, edes taloudelliselta kannalta.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Se olisi HASin sivulla, jos joku hallituksen jäsen nuo oikeat tiedot päivitettäviksi välittäisi. Minä olen vain "vuokrannut" HASille nuo sivut. 8-)
http://www.aquahoito.info/suomi/akvliitt/seurat/has.htm
Viimeksi päivitetty: 20.9.2004
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Noniin, potkikaahan ihan reilusti vaan minua jos jotain haluatte tietää! :mrgreen: Tässä tietoisku suurhuutokaupasta:

Kevään suurhuutokauppa 19.3.2005

Suurhuutokauppa järjestetään tutussa Espoon työväenopistossa. Aikaisemmista vuosista poiketen kaikki myyntiin tuleva tavara ei mene huutokauppaan ajanpuutteen takia vaan huutokaupan rinnalle järjestetään “marketti”. Tähän markettiin järjestäjät siirtävät myyntiin tuotuja artikkeleita joita on liian runsain määrin tms. Marketti on auki ennen huudon alkamista sekä tauon aikana ja marketin tuotteilla on kiinteä hinta.

Artikkeleiden pohjahinta on 2,5€, korotukset 50 sentin verran viiteen euroon saakka, sen jälkeen euron korotuksilla. Sisäänpääsy maksaa ei-jäsenille 2€. Seuralle menee 10% provisio myydystä tavarasta. Uudelleenpussitus maksaa euron/pussitus.

Päivän aikataulu on seuraava:
Tavaran vastaanotto 9.30-11.00
Marketti avoinna 11.00-11.45
Huutokauppa 12.00-14.15
Tauko+marketti 14.15-15.00
Huutokauppa loppuu 16.30
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Sitten se vuotuinen Edellisen Illan Suuri Ongelma. Aloitetaanko tänä vuonna ajoissa askarrella sen parissa, niin ettei taas mene viimehetkeen? :D

Jos siis joku on nähnyt myytävänä kirkkaita oikean kokoisia kestäviä muovipusseja niin olisiko niin ihmisystävällinen että kertoisi muillekin mistä näitä ihmeitä tänä vuonna alettaisi metsästää...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Täällä on ainakin Prismassa just sopivia ja halpoja pakastepusseja. Merkki on Daily ja kokoja löytyy ainakin 1, 3 ja 5 kg pusseja mitä olen itse käyttänyt. Tuohon 3 kg pussiin sopii jo melkoisesti rehuja.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Mitenkäs tuo marketti sitten, eli siis sinne sitten tulisi näitä tavallisimpia kasveja ja kaloja. Voisikos tähän saada listaa vaikka aika monet varmaan silti arvaavat mikä on tavallinen ja mikä ei.
Meneekös nämä tavalliset "tyypit" sitten automaattisesti markettiin?
kv-setä
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kv-setä »

Myyntiin tulee Echinodorus macrophylluksia, tenellusta, peruensista jne. Erilaisia miekkoja. Ehkäpä myös jotain mekaniikkaa.

Kari
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

maketzu kirjoitti:Mitenkäs tuo marketti sitten, eli siis sinne sitten tulisi näitä tavallisimpia kasveja ja kaloja. Voisikos tähän saada listaa vaikka aika monet varmaan silti arvaavat mikä on tavallinen ja mikä ei.
Meneekös nämä tavalliset "tyypit" sitten automaattisesti markettiin?
Koska etukäteen ei ole tietoa mitä tulee ja kuinka paljon niin on mahdotonta listata mitään... Toimitsijat/vastaanottajat päättävät paikan päällä mikä menee markettiin ja mikä huutoon. Mikä on "tavallinen tyyppi" määräytyy siinä sisäänotossa, eli jos vaikka jostain kumman syystä tulisi kymmeniä pusseja verkkolehtiä niin ne olisivat sitten sitä "tavallista tyyppiä". Ja jos vallisneriaa tai intianvesitähdikkiä tulee vain yhden pussin verran niin se ei tietenkään ole "tavallinen tyyppi"... Selitinkö mahdollisimman sekavasti? :mrgreen:

Hyvä juttu marketissa on se, että halukkaat pääsevät eroon tavaroistaan ja saavat jonkun korvauksenkin sen sijasta että ei ehdittäisi huudattaa kaikkia artikkeleita ja ne palautuisivat myyjille... Myytävän tavaran määrä on nimittäin kasvanut vuodesta toiseen ja nyt ollaan siinä tilanteessa, ettei kaikkea yksinkertaisesti ehdi huudattaa. Siksi marketti.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Tuosta korvauksesta tuli vielä mieleen, että kannattaako valmiiksi merkitä pyytämänsä hinta jos joutuu markettiin ? Minulta ilmeisesti tulisi ainakin vallisneriaa :roll: Ja jaavansaniaistakin löytyy.
Ja päteekö marketissa tuo 2,5:n euron pohjahinta?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”