Taistelukalojen sukupuolet?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Seamonkey
Starting Member
Starting Member

Taistelukalojen sukupuolet?

Viesti Kirjoittaja Seamonkey »

Ok, vähän hölmö otsikko. Vaikka minä olen ihan aloittelija, niin sentään komean taistouroksen tunnistan. Toivottavasti...

Ja minähän en taistelukaloista edes haaveillut. Vaan ihastuinpa niihin, kun menin eilen ostamaan piikkisilmiä (joita en sitten edes ostanut). Kyselin kalakauppiaalta ummet ja lammet (kiitos vain tälle henkilölle kärsivällisyydestä) ja taistelukalat kuulemma sopivat akvaariooni. Olin ajatellut ostaa 1 uros ja 3 naarasta, mutta loppujen lopuksi kotiin lähti vain kaksi naarasta, koska kaupassa ei ollut uroksia ja naaraitakin vain kaksi.

Illan tuijottelin tyytyväisenä taistorouvien touhuja. Kun valot napsahtivat pois päältä, siirryin surffailemaan taistelukalasivuja. Ja yhtäkkiä tieto lisäsi tuskaa - miten voin olla varma, että molemmat kalat tosiaan ovat naaraita eikä esim. lyhyteväisiä uroksia... ? Niin että kertokaa nyt, miltä taistelukalanaaraan tulisi näyttää...

Koska olen niin onnettoman huono kuvailemaan kalojani, tässä linkki kalakuviini: http://www.picturetrail.com/seamonkeys
Siellä on kuvat taistoistani. Näyttävätkö ne molemmat tytöiltä? Pahoittelen kuvien laatua, opettelen vasta ottamaan kuvia kaloista...

Seamonkey
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Toisessa kuvassa näkyy selvä naarastaiston tunnusmerkki: valkoinen "mannaryyni" vatsaevien välissä. Ensimmäisestä kuvasta en osaa sanoa onko tuollakin kalalla sellainen.

Sitten varoituksen sana: onko kerritetrat samassa altaassa taistojen kanssa? Ovat kuulemma varsin kovia nyppimään, joten voi olla onni onnettomuudessa että et saanut koirasta mukaasi.
Seamonkey
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Seamonkey »