Taistelukalojen sukupuolet?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Seamonkey
Starting Member
Starting Member

Taistelukalojen sukupuolet?

Viesti Kirjoittaja Seamonkey »

Ok, vähän hölmö otsikko. Vaikka minä olen ihan aloittelija, niin sentään komean taistouroksen tunnistan. Toivottavasti...

Ja minähän en taistelukaloista edes haaveillut. Vaan ihastuinpa niihin, kun menin eilen ostamaan piikkisilmiä (joita en sitten edes ostanut). Kyselin kalakauppiaalta ummet ja lammet (kiitos vain tälle henkilölle kärsivällisyydestä) ja taistelukalat kuulemma sopivat akvaariooni. Olin ajatellut ostaa 1 uros ja 3 naarasta, mutta loppujen lopuksi kotiin lähti vain kaksi naarasta, koska kaupassa ei ollut uroksia ja naaraitakin vain kaksi.

Illan tuijottelin tyytyväisenä taistorouvien touhuja. Kun valot napsahtivat pois päältä, siirryin surffailemaan taistelukalasivuja. Ja yhtäkkiä tieto lisäsi tuskaa - miten voin olla varma, että molemmat kalat tosiaan ovat naaraita eikä esim. lyhyteväisiä uroksia... ? Niin että kertokaa nyt, miltä taistelukalanaaraan tulisi näyttää...

Koska olen niin onnettoman huono kuvailemaan kalojani, tässä linkki kalakuviini: http://www.picturetrail.com/seamonkeys
Siellä on kuvat taistoistani. Näyttävätkö ne molemmat tytöiltä? Pahoittelen kuvien laatua, opettelen vasta ottamaan kuvia kaloista...

Seamonkey
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Toisessa kuvassa näkyy selvä naarastaiston tunnusmerkki: valkoinen "mannaryyni" vatsaevien välissä. Ensimmäisestä kuvasta en osaa sanoa onko tuollakin kalalla sellainen.

Sitten varoituksen sana: onko kerritetrat samassa altaassa taistojen kanssa? Ovat kuulemma varsin kovia nyppimään, joten voi olla onni onnettomuudessa että et saanut koirasta mukaasi.
Seamonkey
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Seamonkey »

Voi itku. Onhan ne samassa... Kalakauppias oli kyllä sitä mieltä, että kerri- ja rubiinitetrat tulevat toimeen taistelukalojen kanssa samassa akvaariossa. Kertoi hänellä nimittäin olevan juuri näitä kaloja yhdessä omassa seura-akvaariossaan kotona. Nyt kyllä harmittaa, jos en sellaista komeaa taistourosta voikaan ottaa. Ei kerritetrat ole noihin taistorouviin mitään huomiota kiinnittäneet, mutta eipä niillä paljon ole eviäkään...

Minustakin se toisessa kuvassa oleva taistotyttö näyttää siltä, miltä kuvittelen naarastaistelukalan näyttävän. Vaan se ekassa kuvassa oleva taisto mietityttää tosiaan enemmän. En onnistu bongaamaan siitä minkäänlaista "mannaryyniä". Pitäisikö sen aina olla näkyvissä? Toisalta sen näkee ihan selvästi, nyt kun älyää katsoa.

Seamonkey
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Ryyni tulee näkyviin jo melko nuorena ja näkyy kyllä sitten aina.

Kannattanee kysellä alkeet-osastossa tai tetroissa kerritetrojen nyppimistaipumuksista, ennen kuin luovut toivosta. Itselläni ei niistä ole kokemusta, kerroin vain sen käsityksen mikä minulla on. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”