Taistiksia?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Monninen

Taistiksia?

Viesti Kirjoittaja Monninen »

Eli tässä muutama tyhmä kysymys...:
Minulla on pieni 63 litrainen akvaario. Kasveja on paljon, ne suorastaan rehottavat. Pienen kalaston muuttamisen jälkeen minulle jää: 2 safiirimonnista, 3 kuparimonnista, 10 neontetraa ja 1 (vasta 6cm ja kiltti, tulee toimeen muiden kalojen kanssa, ei ole ikinä hätyytellyt ketään) raitakorupleko. Sopisiko seuran puolesta ehkä 1-2 taistis naarasta? Jahtaavatko taistis naaraat toisiaan? Kiitos etukäteen!
Terv. tiina the tyhmä 8O
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Minun kokemukseni mukaan myös naaraat jahtaavat toisiaan, tai siis vahvempi jahtaa heikompaa. Pienessä akvaariossa se voi tuottaa ongelmia.
Viimeksi muokannut Reetu, 15:16, 02.09.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Taistiksia?

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Monninen kirjoitti:Pienen kalaston muuttamisen jälkeen minulle jää: 2 safiirimonnista, 3 kuparimonnista, 10 neontetraa ja 1 (vasta 6cm ja kiltti, tulee toimeen muiden kalojen kanssa, ei ole ikinä hätyytellyt ketään) raitakorupleko. Sopisiko seuran puolesta ehkä 1-2 taistis naarasta? Jahtaavatko taistis naaraat toisiaan?
Muun kalaston puolesta uskaltaisin veikata, että naarastaistelukalat mahtuisivat ja pystyisivät elämään sovussa allastoveriensa kanssa. Eri asia on, tulevatko naaraat keskenään toimeen :? Minulla on 100 litraisessani kaksi akkaa, paljon kasvillisuutta, paljon allastovereita ja akat ovat samaa pesuetta, koko ikänsä yhdessä pulputtaneet. Täällä tuo akkeliyhdistelmä siis toiminut. Silti varauksella suosittelen, koska kaikilla ei varmaankaan käy hyvä tuuri taistojen kanssa ja minun akat ovat kyllä yhtä päätä evää todella vihaisia, mutta purkavat aggressionsa minuun (heh) eivätkä niinkään toisiinsa. Varmasti on myös sellaisia, jotka kurittavat toisiansa, ja näinkin pienessä altaassa (kuin sinulla on) ongelmat tulevat kyllä näkymään aika rankkoina.

Mitä muuhun kalastoosi tulee, niin monnisten olisi hyvä olla samaa lajia, sillä yhteisparvi ei aina onnistu (eikä yhteisparvi siis tarkoita tilanpienuuden takia muodostuvaa 'pakkoparvea'). Raitakorupleko tulee tarvitsemaan uuden kodin aikanaan (senhän jo tiesitkin) ja mieluiten aika piakkoinkin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minulla naaraat ajelivat toisiaan pahemmin kuin koiraat koskaan naaraita. En näinollen uskalla suositella pieneen altaaseen kuin yhtä koirasta tai yhtä naarasta. Eriasia on jos on toisen poissiirtomahdollisuus jolloin kahta naarasta voidaan kokeilla.
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 10:15, 28.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

4 neitoa satalitraisessa

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Itselläni oli neljä taistelijanaarasta reilu satalitraisessa, enkä koskaan huomannut niiden mulkaisevankaan toisiaan. Eikä taisteluja tullut silloinkaan kun ensimmäinen kupsahti ja joukkueen koko väheni. Ehkä minulla oli vain todella hyvä tuuri! :D
Betta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 23:21, 04.09.2002

Viesti Kirjoittaja Betta »

Mulla on 4 naarasta ja 1 uros 100- litraisessa altaassa.
Kalat tulevat ihan hyvin toimeen.
Että hyvä säkä on mullakin käynyt! :mrgreen:
kalafani
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 22:19, 20.09.2002
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja kalafani »

Mulla on 2 taistis naarasta 78 litran akvaariossa ja hyvin tulee toimeen keskenään, vaikka toinen on iso ja toinen pieni :D
hanski
Jögö
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 11:33, 28.09.2002

Vastaus

Viesti Kirjoittaja Jögö »

Moro Tiina.
Mulla on itselläni kaksi taistis naarasta ja koiras ja ne sai just pari päivää sitten vauvoja. Mikset ostaisi taistelukala koirasta? Kyllä ne naaraat kahdestaan jahtaa toisiaan ainakin mulla.

T:Jyri

Edit: Virkkeet alkaa isolla kirjaimella. Pehis
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”