Tetraparvet

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Tetraparvet

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Mietin tässä, että kun olette ostaneet kaupasta isohkoja tetra parvia niin ovatko kaikki kalanne kehittyneet normaalisti?
Itse ostin viime vuoden marraskuussa 20kpl neontetroja jotka silloin olivat noin sentin pituisia rääpäleitä. Tuossa keväällä myin kymmenen pois joten itselleni jäi 10kpl.
Nyt kahta lukuunottamatta kaikki muut ovat kasvaneet täyteen mittaansa ja ovat pulskia, mutta kaksi niistä on edelleen pieni kokoisia, joista toinen kyllä näyttää terveeltä eli vatsaa on jne. Mutta toinen niistä näyttää todella surkealta, se on todella laiha ja olen seuraillut sen syömistä ja syö ihan hyvin, mutta ei kasva eikä vatsaa kerry. Lisäksi se ei montaa milliä ole kasvanut sentistä.
Eli onko isoissa tetra parvissa aina näitä heikkoja yksilöitä joitten elintoiveet luonnon oloissa olisivat synkät? En ole raaskinut kalaa lopettakkaan, kun se kuitenkin iloisena uiskentelee parven mukana ja syö, vaikka näyttääkin siltä kuin olisi juuri kuolemassa.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Itse hankin keväällä 33 kappaleen parven kerritetroja, ne ovat ainakin
suht tasaisesti kehittyneet tosin kaikki olivat melkein täysikasvuisia
osto hetkellä.
Luulisin että moinen epätasainen kasvu on ihan luonnon tapa hoitaa
heikommat pois "kuleksimasta". Akvaario oloissa tälläinen ei varmaan
toimi niin hyvin kuin luonnossa.


/sam
sam.salonen@abo.fi
+358-(0)40-505 7487
Tartaros
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 00:32, 27.06.2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tartaros »

Aivan, luontohan hoitaa "epäkelvot" yksilöt pois elävien kirjoista.
Olen huomannut saman ilmiön myös poikueita kasvattaessa. Suurin osa kasvaa hyvin ja kohisten, mutta muutama pieneksi jäänyt ei tunnu kasvavan millään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”