Etsitään loisteputkivalaisinta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
epeli2
Junior Member
Junior Member

Etsitään loisteputkivalaisinta

Viesti Kirjoittaja epeli2 »

Eli 70cm pitkä kahdella putkella. Tällä hetkellä vain yksi putkinen mutta haluaisin kasvattaa vaativampia kasveja. Onko tuon pituisia valaisimia edes olemassa valmiina? En haluaisi väsätä itse koska en usko että siitä tulee hirvittävän turvallinen..
Don't be a crab. Eat one.
tomba
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tomba »

Itse ostin juuri akvaariopalstasta toisen yksiputkisen käytettynä kyseisen mittaisen. Ehdotan, että hankit myös toisen yksiputkisen. Tarvittaessa putket voi vielä ajastaa syttymään ja sammumaan eri aikaan, kun ovat eri virtalähteissä. Taisi olla täälläkin joku kultainen 70 senttinen myynnissä.
epeli2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja epeli2 »

Olen kyllä harkinnut kahta valaisinta, mutta akvaarion päälle ei mahdu kun ruokinta automaatti ja akvaariosta tulevat johdotkin vievät liikaa tilaa.
Don't be a crab. Eat one.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Onko ruokinta-automaatti pakko olla kokoajan käytössä?

Yksi hyvä ratkaisu mielestäni on hankkia toiseksi valaisimeksi lyhyempi valaisin. Näin toisessa päässä allasta on hiukan hämärämpää ja toinen pä valoisampi. Meillä ainakin kalat tykkää, samoin kasvit kun ryhmittelee ne niin että hämärästä pitävät on hämärässä päädyssä ja valosta pitävät valoisammassa päädyssä.
Susamka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Susamka »

Kyllä 70cm kaksoisputkivalaisimia saa valmiina, ainakin täältä Turusta.
"Eikö sen huulet kulu?", ystäväni tokaisi katsoessaan etulasia 'imppaavaa' plekoa
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Etsitään loisteputkivalaisinta

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

epeli2 kirjoitti:Eli 70cm pitkä kahdella putkella. Tällä hetkellä vain yksi putkinen mutta haluaisin kasvattaa vaativampia kasveja. Onko tuon pituisia valaisimia edes olemassa valmiina? En haluaisi väsätä itse koska en usko että siitä tulee hirvittävän turvallinen..
Kyllähän niitä tilaamalla valmistajalta saa, ainakin erihintaan. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”