Kävin K-raudassa ja siellä palvelu oli tosi nihkeää. Sain myyjältä tiedon, että heillä on jotain 59cm pitkiä harkkoja+esitteen käteen, mutta kukaan myyjä ei ollut asiastani muuten lainkaan kiinnostunut.
No, itse pitää kaikki hakea, ja nyt tarvitsisin vinkkejä tuohon Leca-alustaan; Millaista harrkoa kannattaa ottaa ja kuinka latoa, kun akvan mitat on 70x30x35cm? Minkähän hintaisia nuo harkot ovat? Päälle laittaisin pinnoitetun vanerin. Olisiko kellään tulenpalavia neuvoja avuttomalle?
Meillä on myös leca-harkkoja akvan alustana. Leca-harkot ovat aika standardikokoisia: yleinen koko on 20x 30x 60 cm (lx k x p). Meillä on harkkoja neljä kappaletta akvan alla: kaksi rinnakkain ja kaksi peräkkäin. Harkkojen ja akvan välissä on retkipatjaa.
Jos Lappeenrannassa on Starkki, käy siellä - ainakin Jyväskylän Starkilla oli mukava, ystävällinen ja nopea palvelu. Ja mies siellä sanoi, että noita harkkoja ostetaan kuulemma paljon akvojen alle. Hintaa muuten noille meidän harkoille tuli jotain vähän reilu 7 €.
Se, minkä verran ja miten ladot harkot, on ihan omasta maustasi kiinni. Tietenkin niitä kannattaa ostaa sen verran, että "peittävät" altapäin koko akvan pohjan.
Toivottavasti tästä nyt oli edes vähän apua.
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
Noita harkkoja löytyy vaikka minkä mallisia. Kannattaa käydä muissakin rakennusalan liikkeissä, jos K-Raudassa palvelu ja tarjonta on heikkoa. Itse löysin Puukeskuksen pihalta pilariharkkoja mitat 24cm x 24cm x 19 cm eli sopisivat passelisti tuohon sinun jalustaasikin. Hinta noilla taisi olla 2 euroa kappale, mutta oikeastaan ilman tinkimistä kuitista löytyi 1,6 euroa, joten ei ne kovin hinnakkaita ole.
Itse olen silloin tällöin rautakaupassa töissä ja lekaharkkoja tosiaan on monen levyisiä, pituus vakio. Sitten löytyy näitä pilariharkkoja. Ja tinkimisen varaa löytyy aina...
Itselläni on 140-litraisen alla kaksi 3:n pilariharkon tornia. Pilariharkko on siis se melkein kuution muotoinen jossa on reikä keskellä ja viistotut kulmat. Kantti 24cm ja korkeus muistaakseni n.20cm. K-raudastakin pitäisi löytyä, hinta vajaa pari euroa kappaleelta.