Eli altaat ovat muuttuneet taas vaihteeksi ja tarkoituksena olisi laittaa 240-litraiseen synnyttäville sopiva vesi.
Pohjaksi tulee musta sora ja pohjalle muutamia leväkatkarapuja.
Kalastoksi tulee platyjä ja miljoonakaloja ainakin. Miekkapyrstöthän eivät käy samaan altaaseen platyn kanssa? Entä mustamollit, olen kuullut että ne saattaisivat risteytyä miljoonakalan kanssa? Niitä mustia mollejakin nimittäin haluaisin mikäli ne vaan käy - ja ei tarvi suolaa lisätä.
Entäs sitten kalojen määrä?
Platy/miljoonakala-allas 240-litraa
Valvoja: Moderaattorit
-
doriani
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mitens ne miljoonakalat, niitäkin haluaisin mutta voiko niitä laittaa mollien kanssa samaan? Jos ei niin sitten otan mielummin miljoonakaloja kun molleja.
Olen kullut että platyt saattaisivat nyppiä pitkiä eviä, onko totta? Itse olen kuitenkin nähnyt ihan menestyksekkäästi pidettävän miljoonakaloja ja platyjä samassa altaassa.
Olen kullut että platyt saattaisivat nyppiä pitkiä eviä, onko totta? Itse olen kuitenkin nähnyt ihan menestyksekkäästi pidettävän miljoonakaloja ja platyjä samassa altaassa.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itse olen kuullut lähinnä huhuina miljoonakalan ja mollin risteytymisen. Miljoonakalat vaan ovat sellaisia poikasinakin, että tuppaavat syödä platyjen poikasten edestä nuo ruuat. En ole todennut koskaan platyilla evännäykintää mitään kalaa kohtaan.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
osteoporoosi
- Junior Member

-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Toisaalta useimmissa platyissa on miekkapyrstöverta ja esim. punamiekkapyrstöt ovat alkujaan vihreän miekkapyrstön ja punaplatyn risteytymä.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).