Tässä piinaavan pohdinnan tuloksena olen vihdoin saanut kasaan jonkunlaisen kalastosuunnitelman eli
parvi helmimonnisia (12kpl tai sitten helmimonnista ja jotain muuta monnista)
1 topaasipleko
muutama purjesampimonni (kutupari toiveissa)
muutama timanttitonkija (kutupari toiveissa myös näistä)
Näihin kaloihin olen päätynyt myös sen vuoksi, että näiden ei pitäisi olla kovimpia kasvinsyöjiä, ja elättelen toiveita edes jonkunmoisesta tiheästä kasvillisuudesta.
Nyt olisin kysellyt arvon raadin mielipiteitä, onko ihan tyhmä kalasto vai ei

Myöskin mietin, että saavatko kyseiset levänsyöjäkalat pidettyä levät kurissa.
Pintahan tuossa nyt on ihan tyhjä, mutta en ole siihen nyt mitään kovin kummoista keksinyt. Lämpötila tulee olemaan noin 26 astetta, vesi on pehmeää, ja ph jotain 6.8.
-------------
Suodattimena on siis tässä pytyssä Eheim Proffa II 2028. Juwelin oma pumppu on otettu pois.
-------------
Onko erilajisten monnisten yhdistämisestä jotain yleistä mielipidettä, onko parempi pitää samaa lajia koko parvi, vai onko niin väliä jos yhdistelee muutamaa lajia? Ilmeisesti kalat pysyttelevät samassa parvessa sitä enemmän mitä samannäköisempiä ne ovat?
Itse ajattelin, että jos yhdistäisin paria lajia, ottaisin 6 helmimonnista ja 6 jotain hieman erinäköistä monnista, kaari-, panda- tai sysievämonnista.
Kannattaako edes harkita ottavansa kyseiseen akvaarioon ensimmäisessä viestissä mainitsemieni kalojen lisäksi jotain parvikalaa, vai käykö allas ahtaaksi?
Jos on jollain jonkunlaisia ehdotuksia tai mielipiteitä, kertokaa ihmeessä