Siniset katkaravut
Valvoja: Moderaattorit
-
- Member
Siniset katkaravut
Onko kellään tietoa näistä enemmän? En muista niitten virallista nimeä mutta näin eläinkaupassa sinisiä katkarapuja. Haluaisin niitä akvaani, mutta kun tietoa sopiiko millisten kanssa ei oo ja jos ei niin sopiiko monnisten kanssa... Olivat kyllä aika komeita 

-
- Starting Member
siniset katkaravut
missä kaupassa näit?entä mihin hintaan?
-
- Member
Noista Samin kuvista alempihan ei sitten tietenkään esitä KATKArapua. Vaan vastauksena siihen, mikä voisi olla sininen katka: esimerkiksi Caridina sp. "Zeylanica", joka oli hyvin yleinen ennen katkaboomin alkua (japonicaa ei yleensä ollut vaan monen kaupan altaassa uiskenteli 70% halvempi ja yhtä hyviä leväsyöjiä mallia "Z"). Niitä oli läpikuultavia, punertavia ja sinertäviä. Minä en tiedä värimuunnosten syytä, tai ole edes ihan varma, olivatko kaikki samaa lajia. Tukun pusseissa vain tuli Caridina sp. -nimellä kavereita, jotka olin tunnistavinani "Zeylanicaksi". Normaalisti väreinä oli läpikuultavaa ja punertavaa, mutta ajoittain myös ihan tumman sinisiä yksilöitä.
Samu Saurama
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
www.AudioVideo.fi - ilmaiseksi kaikki viihde-elektroniikasta
-
- Member
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Alempi ei tosiaankaan siis ole katkarapu, vaan jokirapuihin kuuluva sinirapu, Procambarus alleni. Haulla löytyy runsaasti niihin liittyviä keskusteluja.saurama kirjoitti:Noista Samin kuvista alempihan ei sitten tietenkään esitä KATKArapua. Vaan vastauksena siihen, mikä voisi olla sininen katka: esimerkiksi Caridina sp. "Zeylanica", joka oli hyvin yleinen ennen katkaboomin alkua (japonicaa ei yleensä ollut vaan monen kaupan altaassa uiskenteli 70% halvempi ja yhtä hyviä leväsyöjiä mallia "Z"). Niitä oli läpikuultavia, punertavia ja sinertäviä. Minä en tiedä värimuunnosten syytä, tai ole edes ihan varma, olivatko kaikki samaa lajia. Tukun pusseissa vain tuli Caridina sp. -nimellä kavereita, jotka olin tunnistavinani "Zeylanicaksi". Normaalisti väreinä oli läpikuultavaa ja punertavaa, mutta ajoittain myös ihan tumman sinisiä yksilöitä.
Ylempi taasen on Caridina sp. "tiger" -katkaravun sininen mutaatio, jonka esiintyminen Suomen mantereella olisi aiheuttanut sen, että allekirjoittanut olisi lähtenyt nopeimmalla junalla Turkuun.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Muita siniseksi väriään vaihtavia katkarapuja on juuri tuo sauraman mainitsema C. sp. "zeylanica" ja C. cf. babaulti var. "green".
Muitakin varmasti löytyy, mutta edellämainittujen värinmuutoksia olen ihan livenä päässyt seuraamaan.
-Sami-
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ja nuo siniravut sitten muuten kasvavat aikamoisiksi jölliköiksi ja syövät millikset jos suinkin kiinni saavat. Olen itsekin haaveillut niistä mutta siitä päätellen mitä olen niistä kuullut niin haaveeksi jäävätkin 

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Member
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Jos arvaisin niin voisi olla tuo "Gabon rapu" tällainen Atya gabonensis
http://www.petshrimp.com/africanfiltershrimp.html
Tai sitte tietenkin ihan tavallinen juovaharjarapu
http://kaizu.aqua-web.org/harjarapu/rapu.jpg
Ensimmäisiä ei ole kovasti näkynyt, mutta jälkimmäisiä on melko yleisesti saatavilla.
http://www.petshrimp.com/africanfiltershrimp.html
Tai sitte tietenkin ihan tavallinen juovaharjarapu
http://kaizu.aqua-web.org/harjarapu/rapu.jpg
Ensimmäisiä ei ole kovasti näkynyt, mutta jälkimmäisiä on melko yleisesti saatavilla.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Member
-
- Starting Member
rapu
miten paljon hintaa?
-
- Member