Mitä muita pystyisitte ehdottamaan ? Akvaarion tilavuus on 133 litraa, lämpö n. 25 astetta, pH 7 tienoilla. Kalastona 2 hunajarihmakalaa, pian parvi kääpiösuppusuita, joitakin piikisilmiä ja pari nuolimonnia.
Limaskaa en kelpuuta
Valvoja: Moderaattorit

Omat rihmakalani viihtyvät hyvin Riccia fluitansin alla ja varsinkin kutupuuhissa se on erinomainen kasvi - kuplapesä pysyy hyvin kiinni siinä ja pienet poikaset pääsee turvaan sen sisään.Raita kirjoitti:Etsiskelen nyt tuonne 133 litraiseeni rihmakalojeni(ja itseni) iloksi jotakin kivaa ja helppohoitoista pintakasvia. Mielessä ovat pyörineet lähinnä amerikanvesikilpukka(muistinko oikeen..) ja kellustähtisammal. Ovatko kyseiset kasvit helppoja ?
Mitä muita pystyisitte ehdottamaan ? Akvaarion tilavuus on 133 litraa, lämpö n. 25 astetta, pH 7 tienoilla. Kalastona 2 hunajarihmakalaa, pian parvi kääpiösuppusuita, joitakin piikisilmiä ja pari nuolimonnia.
Limaskaa en kelpuuta

Molemmat mainitsemasi ovat helppoja. Muina vaihtoehtoina voisit harkita vaikkapa salviniaa ja isolimaskaa.Raita kirjoitti:Etsiskelen jotakin kivaa ja helppohoitoista pintakasvia. amerikankilpukka ja kellustähtisammal. Ovatko kyseiset kasvit helppoja ?
Mitä muita pystyisitte ehdottamaan?

Kovin montaa pintakasvia ei kannata samaan altaaseen tunkea, mutta ensimmäinen kerta kuin kuulen karvalehden tappaneen kilpukan. Tarkoitatko, että tukahdutti alleen, söi kilpukan kaipaamat ravinteet vai eritti jotain kilpukkaa häiritsevää?Blue kirjoitti:kun hankin karvalehteä, ja samoihin aikoihin akvaarioon pääsi jostain livahtamaan limaskaa, ei kohta enää ollut koko kilpukkaa. Toisellakin kerralla hullu karvalehti vei kilpukan mennessään.
Toinen ihan kiva pintakasvi on pistia.

Pistialla menee mitat vähän samassa suhteessa kuin miehilläkin. Eli 10 cm on pieni ja 30 cm on jo varsin vaikuttava. Itselläni oli yhdessä altaassa pistioilla tapana kasvaa tuohon jälkimmäiseen kokoluokkaan.Blue kirjoitti:Pistian olen saanut kasvamaan isoksi, kun olen katkonut siitä ne tytäryksilöt heti pois. Ainakin kasvi leviää nopeasti, tiedä sitten onko hyvä vai huono. Niin ja mun iso pistia tarkoittaa halkaisijalta n. 10 cm:n kokoista yksilöä.

Ohoh *mittailee käsillään*. Mitähän lannoitteita tuommoisen mitan saavuttamiseen on käytetty? Vai onko pelkkä jutteleminen riittänyt.Holzig kirjoitti:Eli 10 cm on pieni ja 30 cm on jo varsin vaikuttava. Itselläni oli yhdessä altaassa pistioilla tapana kasvaa tuohon jälkimmäiseen kokoluokkaan.

Olen nähnyt kyseiset pistiat ja vakuutan epäilijöille että mitat eivät ole liioiteltuja.Kaizu kirjoitti:Ohoh *mittailee käsillään*. Mitähän lannoitteita tuommoisen mitan saavuttamiseen on käytetty? Vai onko pelkkä jutteleminen riittänyt.Holzig kirjoitti:Eli 10 cm on pieni ja 30 cm on jo varsin vaikuttava. Itselläni oli yhdessä altaassa pistioilla tapana kasvaa tuohon jälkimmäiseen kokoluokkaan.

Nestemäisistä olen käyttänyt lähinnä muinoin florapridea ja sittemmin omia "salaisia" sekoituksia. Tosiasia on, että ne nyt vaan jostain syystä lähtivät tuolla yhdessä altaassani kasvamaan ja kasvamaan ja...Kaizu kirjoitti:Ohoh *mittailee käsillään*. Mitähän lannoitteita tuommoisen mitan saavuttamiseen on käytetty?