EHEIM 2224:n käynnistys

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pullamössö
Junior Member
Junior Member

EHEIM 2224:n käynnistys

Viesti Kirjoittaja Pullamössö »

Epätoivoisesti yritän löytää Aquaristikshop:in tuotevalikoimasta sellaista apuvempainta tuon suodattimen käynnistykseen, mutta en löydä [}:)] .

Muistaisiko joku kyseisen laitteen nimen?

Älkääkä sanoko, että helppohan se on käyntiin saada...nuo letkut olisi pakko putsata, mutta kauhulla muistelen sitä käyntiin saamista. Kiva siis olisi, jos siihen joku apuväline löytyisi :) .
lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

En löytänyt muuta kuin maininnan:" Suodatinsäiliö ja letkut imetään täyteen suulla tai erityisesti tarkoitukseen suunnitellulla imulaitteella poistopuolen letkusta."

EHEIM 2227:ssa voi käyttää imuria (til.no. 4003540) tai lapposarjaa (til.no 4005540, läpimitta 16 mm), mutta en tiedä, ovatko ne vain tuohon malliin vai yleisesti käytettäviä.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
Pullamössö
Junior Member
Junior Member

Jep, tarkempaa tietoa en ole itsekään löytänyt. Joku vekotin siihen kuitenkin on olemassa kuulemma :x .

Voi kökkö...kiitos kuitenkin!
Fosco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fosco »

Me ollaan monta kertaa oltu kauheissa pulteissa täällä kun ei olla saatu
vanhaa 2213:sta käyntiin. Toissakerralla kuitenkin keksittiin, että imetään
sielä ulostuloletkusta niin kauan kun vesi yltää koko pöntön yli sinne ihan
ulostuloletkun luo, eli lähelle kohtaa josta imet. Sitten laitat äkkiä töpselin
kiinni ja alkaa nopeasti ja vaivattomasti suodatin surraamaan. Ilmaa tulee
vielä pitkän aikaa, mutta sen saa pois heiluttelemalla tai ottamalla vähäksi
aikaa töpselin pois ja laittamalla sen takaisin, jolloin ihan itsestään ilmaa
pulppuaa ulostuloputkesta.

Toivottavasti joku ymmärsi :mrgreen:
Jos mykkä kiroilee, pestäänkö hänen kätensä saippualla?
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä oon laittanu suodattimeni käyntiin laskemalla puutarhaletkulla vettä sisäänmenoon niin kauan, että sitä virtaa ulostulosta ja sitten vaan töpseli seinään ja letku irti vedenpinnan alla. Ja suodatin käy. :)
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

ninniw:n mainitsemalla tyylillä täälläkin justiinsa käynnistettiin 2217. Hermo meinasi mennä, mutta siellä nyt pulputtaa. Kerrassaan suurta riemua tuottaa se, että saan käynnistellä vielä toisen samanmoisen kunhan ehdin hakea siihen letkut :roll: Lukkohanojen kanssa onneksi perusputsaus käy helposti sitten, mutta onhan nuo sellaisia karvalakkimalleja. Proffa vaan on hiukka kätevämpi kyllä :)
Pullamössö
Junior Member
Junior Member

Ihanaa, että en ole ainoa joka taiselee tuon käynnistyksen kanssa :mrgreen: .

Ei kai siinä muu auta, kun vaan imeskellä sitä ällöputkea! Kiva kuitenkin kuulla noita kokemuksia. Olen jo ollut vähän onneton, että ainoako mä olen, joka ei ees yhtä suodatinta käyntiin saa :( .
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Minä oon harkinnu semmosta viritystä, että jos saisin johonkin pieneen sisäsuodattimeen viriteltyä sopivan kokoisen letkunpätkän ulostuloon. Sen kun laittais sitten siihen ulkosuodattimen sisäänmenoon, niin se puhaltelis altaasta vedet ulkosuodattimeen ilman että tarttis juoda akvaariovettä. (Niin ja avokin menettää hermojaan sielä puutarhaletkun toisessa päässä, varsinkin kun meilläkin niitä käyntiinlaitettavia on kaksin kappalein.)

Mutta kysymys kuuluukin, että minkämerkkisellä sisäsuodattimella tämä onnistus, eli mihin saa suoraan asennettua suihkuputken (tukin vaan putken tilalle letkun :twisted: )? Ei ainakaan sharkiin ja tai vanhaan fluvaliin, ku semmoset tästä taloudesta löytyy.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”