MIKÄ minulla on akvaariossanì?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sihteeri
Junior Member
Junior Member
Viesti:

MIKÄ minulla on akvaariossanì?

Viesti Kirjoittaja sihteeri »

Siis mikä tuo on 8O

Allas on 70 litrainen, siellä on taistelukala, 7 pienehköä kirsikkabarbia (n. 2-3 cm) ja pandamonnisia.

Nyt aloin tuijottaa akvaariota, että siellä ui jokin omituinen., noin 0,5-1 cm pitkä, väritön "nutipää" (etuosa isompi kaveten pyrstöön). Se nousi pohjalta kasvin lehdelle.

Miltä kalanpoikaset näyttää? Jos on sellainen, niin mikä laji? taistouros tuskin yksin on lisääntynyt, mutta mille pandan tai kirsikkabarbin poikaset näyttää?

Jos se ei ole kalanpoikanen, niin MIKÄ se on? Jos on kala, mitä sille pitäisi tehdä?
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

veikkaisin että jos on kala niin se on kirsikkabarbi
Ruusu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Onko sillä silmät? Kalanpoikasilla ne kyllä aina on [;)]
Kyllä kalanpoikasen tunnistaa kalaksi, ainakin yleensä. Minä kyllä veikkaisin monnisenpoikaseksi, mutta hankala sanoa kun ei ole kuvaa.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Kuvailun pohjalta se on pandamonninen. Kirsikkabarbin poikasta voisi kuvailla sanoilla "vedessä vastavirtaan ajelehtiva tikku".

Kuvassa 2 päivän ikäisiä helmimonnisen poikasia
Ruusu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Juu, täällä on kanssa helmimonnisen poikasia:

http://www.nettaigyo.com/corydoras/diar ... i00-e.html
*VoffeLi*
Junior Member
Junior Member

Re: MIKÄ minulla on akvaariossanì?

Viesti Kirjoittaja *VoffeLi* »

sihteeri kirjoitti:Nyt aloin tuijottaa akvaariota, että siellä ui jokin omituinen., noin 0,5-1 cm pitkä, väritön "nutipää" (etuosa isompi kaveten pyrstöön). Se nousi pohjalta kasvin lehdelle.
OT: Meilläkin näkyy välillä juuri tuollaisia kuvailemiasi "nutipäitä"... Ikinä ei vain ole selvinnyt että keiden poikasia/mitä ne edes ovat. :roll:
sihteeri
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sihteeri »

Akvaariota olen tuijottanut aina välillä silmä kovana, mutta uudestaan en tuota otusta ole onnistunut näkemään. Se varmaan lymyilee joko pohjassa kantojen alla tai korkeammalla kasvien joukossa.

Monnisen poikaselle se noiden kuvien mukaan olisi saattanut näyttää, erona noihin esim. viikon vanhoihin oli se, että tämä poikanen oli lähes väritön. Mitenkähän pandojen poikaset on, pitaisikö niissä olla laikut jo pieninä? Uimatyyli näytti ihan monnisen uimatyylille, ei missään tapauksessa vain "ajelehtinut", vaan nousi pohjasta kasvin varren lähelle. Se huomioni kiinnittikin, kun noin pieniä monnisia altaassa ei ole ja kuitenkin näytti kuin monninen sieltä olisi putkahtanut esille.

Nuo pandat ovat viime aikoina viihtyneet jossain piilossa, niitä ei ole paljon näkynyt. Nyt polskuttelevat ylös alas kuin ennenkin.

JOS se nyt on pandan poikanen, niin mitä mahdollisuuksia sillä on selvitä tuolla? Pitäisikö sitä ruokkia jotenkin? Olen nyt antanut vain aivan pienenpientä raetta ja pohjaruokaa tuon akvaarion kaloille.
Julizu
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julizu »

Tuohon kysymykseen en kyllä tiedä vastaiústa mutta muuten hieman tähän liittyen kysyn:

Tuo 70 litranen missä on tuo kalasto,olisiko se sopiva minulle? Pitäisi vaan etsiä tuo allas (altaanhan ei tarvitsisi olla samankokoinen mutta kalasto kuulostaa kyllä kivalle :) )
Julia,2 marsua,kilpikonna ja ehkä akvaario
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”