Mitä teet kuolleelle kalalle?
Valvoja: Moderaattorit
Mitä teet kuolleelle kalalle?
Mihin laitat kuolleen kalan? Vessanpönttöönkö? Vai onko sinulla oma kalojen hautuumaa?
Mun käy sääliksi laittaa kalaa vessanpönttöön ja olen miettinyt, että mitenkäs tuo meidän isoin monnin retale mahtuisikaan vessan pöntöstä alas, kun on 30 senttinen...
Mun käy sääliksi laittaa kalaa vessanpönttöön ja olen miettinyt, että mitenkäs tuo meidän isoin monnin retale mahtuisikaan vessan pöntöstä alas, kun on 30 senttinen...
-
- Advanced Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Pienet (tetrat) olen kyllä heittänyt välillä vessanpyttyynkin
Muuten laitan kalanraadot kaatopaikkajätteeseen, kuten karsitut kasvinosat yms. Biojäteastiaa kun ei ole.
Ps. Etenkään kerrostalossa ei kannata vetää alas vessasta mitään muuta kuin sitä itseään. Kaikki "ei-vessaankuuluva" kun ei uppoa samalla tavalla kuin kakka, tuloksena kalanraato nousee naapurin vessanpytystä ylös
Tämän totesi eräs tuntemani tyttö joka kasvatti kesyhiiriä. Naapuri oli aika pahana kun yön aikana oli vessanpyttyynsä ilmestynyt kuolleita hiirenpoikasia
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Muuten laitan kalanraadot kaatopaikkajätteeseen, kuten karsitut kasvinosat yms. Biojäteastiaa kun ei ole.
Ps. Etenkään kerrostalossa ei kannata vetää alas vessasta mitään muuta kuin sitä itseään. Kaikki "ei-vessaankuuluva" kun ei uppoa samalla tavalla kuin kakka, tuloksena kalanraato nousee naapurin vessanpytystä ylös

Tämän totesi eräs tuntemani tyttö joka kasvatti kesyhiiriä. Naapuri oli aika pahana kun yön aikana oli vessanpyttyynsä ilmestynyt kuolleita hiirenpoikasia

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Kuolleet kalat eivät todellakaan kuulu vessanpönttöön, missä se kuormittavat mm. jätevedenpuhdistamoa. Niiden oikea paikka on kompostissa tai biojätteissä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Aika mystistä tämä, koska viemäriputkistossahan on vettä vain silloin, kun joku laskee sitä sinne. Muun aikaahan se on tyhjillään. Tainnut olla melkoinen tukos putkessa, kun vedet on noussut niin, että naapurikin on saanu osansa.Adrianna kirjoitti: Ps. Etenkään kerrostalossa ei kannata vetää alas vessasta mitään muuta kuin sitä itseään. Kaikki "ei-vessaankuuluva" kun ei uppoa samalla tavalla kuin kakka, tuloksena kalanraato nousee naapurin vessanpytystä ylös![]()
En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät vessaa roskiksena. Varmaan sitten vääntävät omat tavaransakin roskikseen tarpeen vaatiessa.
Mutta roskis on tosiaankin oikea paikka kuolleille kaloille. Jos on oma piha, voi ne myös haudata maahan, mutta tarpeeksi syvälle, ettei varikset, kissat yms. tule kaivamaan niitä ylös.
Edit: Ja kompostihan ei ole oikea paikkaeläinkunnan jätteille, vaan perunankuorille, lehdille yms nopeasti maatuvalle. Ihme, jos kompostit haisee pahalta, kun sinne törkätään kaikki lihajätteet sun muut sinne kuulumattomat asiat.
-
- Junior Member
Itse laitan kuolleet kalat vessapönttöön,isommat laitan biojätteisiin tai hautaan maan alle.
Meillä tätä "vedenpuhdistamoiden liikakuormitusta " ei pääse tapahtumaan,koska kaikki p*ska menee omaan likakaivoon...
Enkä usko ,että kala katselee ,minne hänet laitetaan kuoltuaan,biojätteisiin vaiko vessanpönttöön.
Itse jos joutuisin vessanpönttöön tai biojätteisiin kuoltuani,ei sillä niin suurta väliä olisi,kummatkin ovat yhtä epämiellyttäviä paikkoja.
Joten viimeiseksi hyväksi vaihtoehdoksi päädyin kalan hautaamisen,jota rupean itsekkin tästäedes harrastamaan...
Meillä tätä "vedenpuhdistamoiden liikakuormitusta " ei pääse tapahtumaan,koska kaikki p*ska menee omaan likakaivoon...
Enkä usko ,että kala katselee ,minne hänet laitetaan kuoltuaan,biojätteisiin vaiko vessanpönttöön.
Itse jos joutuisin vessanpönttöön tai biojätteisiin kuoltuani,ei sillä niin suurta väliä olisi,kummatkin ovat yhtä epämiellyttäviä paikkoja.
Joten viimeiseksi hyväksi vaihtoehdoksi päädyin kalan hautaamisen,jota rupean itsekkin tästäedes harrastamaan...
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
Minnes luulet sen sieltä likakaivosta menevän? Haihtuvan ilmaan?Tikruliini93 kirjoitti:Itse laitan kuolleet kalat vessapönttöön,isommat laitan biojätteisiin tai hautaan maan alle.
Eiköhän se loka-auto kuskaa sen kuitenkin sinne puhdistamolle.
Vanhanaikaisista ei-umpinaisista kaivoista kala pintaan noustessaan mahdollisesti nestemäisen tavaran mukana ajautuu läheiseen lampeen/järveen tai jos tämä kyseinen tavara imeytetään, tukkii kuolleet kalat imeytyssysteemin jossakin vaiheessa.
Tässäkään tapauksessa kalojen paikka ei siis ole vessanpöntössä. Hautaa vaan ne pienemmätkin kalat sinne pihalle. Ei luulisi olevan iso vaiva.
Iso joukko viestejä poistettu (sis. turhaa naljailua, palstalle sopimatonta kielenkäyttöä, asiattomia vertailuja sekä henkilökohtaisuuksiin menoa). Vaikka tässä keskustellaankin WC:n pöntöistä ei keskustelun tason tarvitse muistuttaa sitä itseään!
Kehoitan kaikkia hengittämään pari kertaa syvään ja jos ei ole mitään rakentavaa lisättävää aiheeseen, jättämään tämän aiheen osaltaan tähän.
Seuraavista typeryyksista tulee varoitus. Ja sanon jo etukäteen, että läiskäisen sen niin typeryyksien aloittajalle, kuin siihen mukaan menijöille. Jos joku on mielestänne asiaton, ilmoita-nappia painamalla tulee tieto modeille. Ei siis tarvitse vastata itse "samalla mitalla".
Kehoitan kaikkia hengittämään pari kertaa syvään ja jos ei ole mitään rakentavaa lisättävää aiheeseen, jättämään tämän aiheen osaltaan tähän.
Seuraavista typeryyksista tulee varoitus. Ja sanon jo etukäteen, että läiskäisen sen niin typeryyksien aloittajalle, kuin siihen mukaan menijöille. Jos joku on mielestänne asiaton, ilmoita-nappia painamalla tulee tieto modeille. Ei siis tarvitse vastata itse "samalla mitalla".
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Isot kuin pienetkin kalat menevät bioroskiin. Mutta isot pitää kyllä viedä kerrostalopihan säiliöön ihan heti kun en kestä katsoa kuollutta lemmikkiä roskiksessa
Tosin sitten kun aika jättää minun rakkaasta sitruunakirjoaffenesta niin se ihan varmasti päätyy mökille hautaan entisten kissojen viereen

Tosin sitten kun aika jättää minun rakkaasta sitruunakirjoaffenesta niin se ihan varmasti päätyy mökille hautaan entisten kissojen viereen

Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Täälläkin roskikseen menevät. Ihan eka kuollut kala tosin päätyi vessanpyttyyn.. Onneksi ei ollut kukaan näkemässä kun ensin silmät selällään kauhistelin kuollutta tetraa ja sitten suunnilleen juoksentelin pitkin asuntoa kalanraato haavissa.
Oli niin iso yllätys se kuollut kala, että meni vähän ajatukset sekaisin hetkeksi. Minäkö pöhkö..
Isommat persoonat varmaan hautaisin pihalle, jos oma piha olisi. Parvekkeellekin tietty voisi väsätä jostain laatikosta hautausmaan.. Mies varmaan soittaisi valkotakkiset paikalle siinä vaiheessa.

Isommat persoonat varmaan hautaisin pihalle, jos oma piha olisi. Parvekkeellekin tietty voisi väsätä jostain laatikosta hautausmaan.. Mies varmaan soittaisi valkotakkiset paikalle siinä vaiheessa.

Oikeastaan tämän pitäisi olla mahdotonta, tai sitten viemäristössä on jotain pahasti vialla...Adrianna kirjoitti: Ps. Etenkään kerrostalossa ei kannata vetää alas vessasta mitään muuta kuin sitä itseään. Kaikki "ei-vessaankuuluva" kun ei uppoa samalla tavalla kuin kakka, tuloksena kalanraato nousee naapurin vessanpytystä ylös![]()

Kuolleet kalat menee meillä roskiin.
Höylään puusta laudat ja rakennan arkun, kirkkomeinigit päälle....
No oikeasti, pienet kalat menivät kuormittamaan paikallista jätevesipuhdistamoa ja isot biojäteastiaan...

No oikeasti, pienet kalat menivät kuormittamaan paikallista jätevesipuhdistamoa ja isot biojäteastiaan...
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Komposti on tarkoitettu kasviperäiselle jätteelle. Jos sinne laittaa jotain eläinkunnan tuotetta, se on sitten entinen komposti. Pikemminkin oma pieni kaatopaikka.bettaboy85 kirjoitti:Miksi roskiin tuottamaan kasvihuonekaasuja. miksei pihalle tai kompostiin sanon minä(sama koskee ruokaakin-ällöttää kattoo kun joku laittaa ruokaa roskakoriin)
-
- Senior Member