Millaista hintaa voisi pyytää....

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tatsi
Starting Member
Starting Member

Millaista hintaa voisi pyytää....

Viesti Kirjoittaja Tatsi »

Mulla ois kilpikonnalla ollut allas (noin mitat: kork. 41, syv 51, lev 111cm) ei päällyslaseja.

Lämmitin (vanha) akvastabil 230V~100W (200-300l)

Ulkosuodatin , jonka toimivuudesta ei ole takuita, koska ei ole ollut vuosiin käytössä Sacem 200 marathon 220V~50Hz Watts 5
H max 1.2mt L/min5.5

(Voisko joku sanoa jotain tuosta suodattimesta ku mulle ei sano noi kirjoittamani jutut mitään)

Allas on suht hyvä kuntoinen ja tiivis.

Aioin alkaa laittamaan siitä itselleni toisen altaan, mutta kun nyt tuntuu siltä etten saa ensimmäistäkään hoidettua kuten pitäisi, niin enpä taida ottaa riskiä että tuokin jäisi hoitamatta...
hx
Advanced Member
Advanced Member

Re: Millaista hintaa voisi pyytää....

Viesti Kirjoittaja hx »

Tatsi kirjoitti: Sacem 200 marathon 220V~50Hz Watts 5
H max 1.2mt L/min5.5

(Voisko joku sanoa jotain tuosta suodattimesta ku mulle ei sano noi kirjoittamani jutut mitään)
220V~50Hz: toimii verkkovirtajännitteellä 220 volttia, vaihtovirta ja taajuus 50 hertsiä. Vaikka nimellisjännite Suomessa taitaa nykyisin olla 240 volttia, ni kyllä toimii.
Teho 5 wattia eli hyvin pieniruokainen sähkönkulutus.
H max 1.2 m: tarkoittaa nostokorkeutta maksimissaan.
l/min5.5: pumppausteho litroina minuutissa, vastaa noin 330 litraa tunnissa.
-Gone fishing-
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Mitat tekevät n. 230 litraa. Koska kansilaseja ja valaisimia ei ole, se tiputtaa hintaa. Lisäksi ulkosuodatin on aika alitehoinen tuon kokoiseen akvaariokäytössä. Löytyykö altaallesi jalustaa? Katsele vanhoja myynti-ilmoituksia, niin saat vähän tuntumaa mitä altaista pyydetään. Jos altaasi on kilpikonnien vaatimuksille sopiva, kannattaisi ehkä harkita myymistä herppinetin kautta.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

luulisin että hinta olisi jotakin 150-200 euroa
SL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SL »

uuden 240 litraisen altaan saa noin 150 eurolla, joten missään nimessä en samaa käytetystä suostuisi maksamaan.

Hintaa saattaa tiputtaa entisestään se, että allas on ollut kilppareiden käytössä. Usein kilpikonnat saattavat aiheuttaa lasiin ja silikoneihin vaurioita.

Minkä ikäinen allas on? Jos vanha, niin milloin silikonit on vaihdettu?
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

Mä pulitin uudesta 248l muistaakseni 500 egee kun mukana lamput ulkosuodatin ja lämppäri. 8O 8O

Mut käytetyistä olen havainnut että euro per litra ja +-50% varusteiden ja kunnon mukaan on käypä hinta. Kokeile toimiiko ulkosuodatin. Muuten tuolla varustuksella se 120 olis jo hyvä saavutus. Lämppärit on niin halpoja (kai) että niille ei voi laskea myyntiarvoa.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
SL
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja SL »

Niin, kyllähän akvaariopaketille helposti tuleekin hintaa, kun lasketaan tekniikka mukaan. Mutta kyllä se vain niin on, että itse lasipytyn arvo paketissa on kuitenkin suhteessa melko pieni.

155€ oli muistaakseni Giantin altaasta saamani tarjous, kun tässä hiljattain itselleni uutta allasta katsastin. Siis siinä oli allas ja päälilasit, ei muuta. Valaisin 2 putkinen, olisi tuonut lisähintaa 95 euron verran. Ihan kohtuullista mielestäni.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Jos itse altaan arvosta keskustelee, niin sen arvoa kyllä alentaa se, että suurin osa silikonisaumoista ovat olleet kuivillaan iät ja ajat, eli en myisi ilman silikonien vaihtokehotusta. Mikä sinäänsä tietenkin alentaa altaan arvoa.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

itse maksoin uudesta 240 litrasesta 400 euroa (sisälsi romppeet ja kehikon) joten ei tuo 150 ole paha hinta.
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

Testaa allas pitääkö vettä ja se suodatin toimiiko. Jos on ok niin voit pyytää enemmän kuin että et tiedä.
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
Miljoonakala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Miljoonakala »

Itse ostin käytettynä noin 4-5 vuotta sitten 250 litran akvaarion, joka sisälsi ulkosuodattimen,lämmittimen,yksiputkisen valaisimen, jalustan, soraa,kansilasit, pienen poikasakvaarion(noin 30-40 litraa) ja pientä akvaariotavaraa aikas runsaastikin, hintaan n.800 markkaa eli noin 135 €.
Lasit olivat melko hyvässä kunnossa.
Ulkosuodatin ja lämmitin(tosin vasta tänä vuonna) on pitänyt vaihtaa uusiin ja valaisimen rinnalle ostettiin kaksiputkinen valaisin.Toki sorat on vaihdettu hiekkaan ja muutakin muutosta tullut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”