Joku kerpele oli pölliny ClasOhlssonin kaikki akvaariosilikonit Tampereelta. Muita laatuja olikin sitten täydet hyllyt.. *mrr* Saa vinkata muitakin edukkaita myyjiä tampereen seudulta.
Eipä sattunut noista mikään silmään, joka akvaarioon sopisi.
Muistaakseni Bostikilla on sopiva silikoni (saa vaikkapa Prismasta). Tärkeää on tarkistaa, ettei silikoni sisällä homeenestoaineita. Yleensä akvaarioon sopivasta silikonista on ihan erikseen maininta putken kyljessä.
Pirkkalan Bauhausista saa akvaariosilikonia ja Tampereelta Lielahden Löytötavatatalossa on ollut silikonia.
Biltemassa ei taida olla akva käyttöön tarkoitettuja silikoneja.
Ja jos oikein muistan, niin Pirkkalan HongKongissa olisi myös ollut akvaario käyttöön soveltuvaa silikonia.
Kyllähän tuo silikoni(Tuotenro 362405) jonka lehtiskin mainitsi sopii akvaarioon. Tai ainakin itse sitä olen käyttänyt, ei kai siinä huvikseen olisi akvaarion kuvaa?
Juu juu, se
SILIKONI LÄPIKUULTAVA, Tuotenro 362405, 2,85 € Sitä meilläkin käytetään. Linkissä kerättyinä myös muita akvaariokäyttöön sopivia silikoneja.
Good. tosin toi ei kyl oo mitää halpaa.. Tarvinnee penkoa kauppoja.
btw. tuli mieleen yleisesti Off topic, että voikohan tavallista kirkasta kuumaliimaa käyttää rakentelujen liimaamiseen? ts. olen käsittänyt sen olevan täysin myrkytöntä. Lasien silikoneja se ei luonnollisesti korvaa, mutta muuhun näpertelyyn siis
Tessu- kirjoitti:voikohan tavallista kirkasta kuumaliimaa käyttää rakentelujen liimaamiseen? ts. olen käsittänyt sen olevan täysin myrkytöntä. Lasien silikoneja se ei luonnollisesti korvaa, mutta muuhun näpertelyyn siis
Voi sitä käyttää mutta ei se kovin kauaa pidä. Vesi tunkeutuu "liiman" ja liimattavan kappaleen väliin ja liitos pettää.
OT: oikea kirjoitusasu kuumaliimallehan on kumma lima.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Keravan honkkarissa (HongKong) oli silikoni nimellä lasisilikoni, takana luki että soveltuu akvaariokäyttöön. 5€ Olisin ostanut, mutta oli hiukan kiire.
Paras akvaario-silikoni on Soudal tai Danan silikonit. Ehkä soudal on suositumpi! Löytyy kirkkaana ja mustana.
Ne ovat laadukkaita ja ammattilaisten käyttämiä!!
Paras akvaario-silikoni on Soudal tai Danan silikonit. Ehkä soudal on suositumpi! Löytyy kirkkaana ja mustana.
Ne ovat laadukkaita ja ammattilaisten käyttämiä!!