Ainetta lisätään yksi tippa 50litraan joka 24tunti. Mutta kuinka kauan? Aina?
Dupla Plant24 lannoite, kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
Dupla Plant24 lannoite, kokemuksia?
Ostin tuollaista kasviravinnetta viime viikolla kun myyjä niin varmana vakuutti, että tätä kun kokeilet, et muuta enää huoli. Sanoi sen olevan erityisesti punaisten kasvien ravinnetta. Laitoin kokeeksi yhteen kasvialtaaseeni, mutta kun on pikkasen puutteeliset nuo ohjeet, tai sitten en ymmärrä tarpeeksi englantia
Joka päivä oppii jotain uutta.
Helsingin Akvaariokeskuksessa ylistettiin samaista ainetta. Annostelu olisi tosiaan 1 tippa / 50l vettä / vrk.
Päivittäinen lannoittaminen ainakin kuulostaa järkevältä sen ollessa tasaista verrattuna vaikkapa viikottaiseen lannoitukseen vedenvaihdon yhteydessä. Hintaa 50ml litran putelilla näytti olevan 35 euroa, mikä on kyllä aika paljon, joskaan ei liikaa mikäli aine on kehujen väärti ja akvaarion koko pienehkö.
Löytyykö ihmisiltä käytännön kokemuksia kyseisestä ravinteesta?
Päivittäinen lannoittaminen ainakin kuulostaa järkevältä sen ollessa tasaista verrattuna vaikkapa viikottaiseen lannoitukseen vedenvaihdon yhteydessä. Hintaa 50ml litran putelilla näytti olevan 35 euroa, mikä on kyllä aika paljon, joskaan ei liikaa mikäli aine on kehujen väärti ja akvaarion koko pienehkö.
Löytyykö ihmisiltä käytännön kokemuksia kyseisestä ravinteesta?
No ihme jos sielläkin kehuttiin ainetta, omani ostin nimittäin Porin Akvaariokeskuksesta
Käytin tuota viime kesänä parissa altaassa kokeeksi ja annoin Jussille palautetta Akvaariokeskuksessa aineen "toimimattomuudesta" Kyseinen aine ei minulla ainakaan saanut minkäänlaista vaikutusta kasveissa, kuin olisi vettä tiputellut päivittäin. Olin kuulemma ensimmäinen asiakas joka lannoitteen haukkui.
Eli voisin sen verran sanoa, ettei ainakaan niin hyvin lannoita kuin PMDD.
Käytin tuota viime kesänä parissa altaassa kokeeksi ja annoin Jussille palautetta Akvaariokeskuksessa aineen "toimimattomuudesta" Kyseinen aine ei minulla ainakaan saanut minkäänlaista vaikutusta kasveissa, kuin olisi vettä tiputellut päivittäin. Olin kuulemma ensimmäinen asiakas joka lannoitteen haukkui.
Eli voisin sen verran sanoa, ettei ainakaan niin hyvin lannoita kuin PMDD.
Joka päivä oppii jotain uutta.
Olen kuullut kehuttavan ainetta. Ja ainakin tämän linkin akvaariossa tuo on käytössä eli ei luulisi ihan huonosti kasvattavan:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2 ... ol=2&id=88
Näyttäisi sisältävän kaiken mitä PMDDkin. Jos puute onkin muusta, vaikka nitraatista tai hiilidioksidista?
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2 ... ol=2&id=88
Näyttäisi sisältävän kaiken mitä PMDDkin. Jos puute onkin muusta, vaikka nitraatista tai hiilidioksidista?
-
Mari Kurki
- Elite Member

- Sukupuoli: Nainen
Mikä tahansa kasviravinne päivittäin annosteltuna aikaansaa tasaisen kasvien kasvun. Ei tuo Dupla sen suurempaa ihmeainetta ole kuin TMG tai PMDD: kään.
PMDD: n ja TMG: n kohdalla tuo annosteluohje olisi 1,4 ml päivittäin / 100 l akvaariovettä. Joten Jos PMDD maksaa reilun kympin litralta, niin taitaapa tulla huomattavasti edullisemmaksikin kuin tuo Dupla.
PMDD: n ja TMG: n kohdalla tuo annosteluohje olisi 1,4 ml päivittäin / 100 l akvaariovettä. Joten Jos PMDD maksaa reilun kympin litralta, niin taitaapa tulla huomattavasti edullisemmaksikin kuin tuo Dupla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.