Kypsyvän akvaarion lasissa matoja

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hympat
Junior Member
Junior Member

Kypsyvän akvaarion lasissa matoja

Viesti Kirjoittaja hympat »

Kypsytys viittä vaille valmis ja äsken kun katsoin läheltä ja tarkasti allasta, niin havaitsin lasissa sellaisia puoli senttisiä, läpikuultavan valkoisia matoja? Mietein ensin, että oisko ne vallisneriasta niitä karvoja mitä kasvin pinnalla, mutta minusta ihan näytti että ne liikkuivat siinä lasin pinnalla. Onko minun multaymppi nyt ollut jotain tautista? Mitä ne voisivat olla ja mitä teen?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jotain nematodeja. Täysin haitattomia. Niitä on jokaisen akvaarion pohjassa. Kuuluvat pohjan pieneliöstöön. Niiden määrä riippuu pohjan ravinteista. Kunhan saat akvaarioisi toimimaan, niin noiden matojenkin lukumäärä vakiintuu, ja tuskin niitä kovin usein tulet n'kemään, vaikka niitä pohjassa onkin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
hympat
Junior Member
Junior Member

oi, suurkiitos. Säihkähdin jo et se tarkoittaa jotain, mikä johtaa siihen et kaikki tää kypsyttely on ollut turhaa ja aloitettava alusta. Vainoharhaiseksi ja kypsäksi sitä itse tuleekin [:I]
Hansuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hansuli »

Itse olen myös huomannut akvaariossani jonkinlaisia pieniä matoja. Tosin niitä ei näe muulloin kun sisäsuodatinta käynnistäessä. Vedenvaihtojen aikana suodatin on vähän aikaa pois päältä ja käynnistyessään se pölläyttää roskahituloiden mukana pieniä n. puolen sentin mittaisia matoja. Madot kylläkin katoavat pian parempiin suihin kun kalat osaavat jo odottaa elävää ruokaansa suodattimen lähellä kun se käynnistyy :roll:
The truth is out there...
Soija
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Soija »

Mulla oli niitä kanssa tuossa poikasakvaariossa kypsytysvaiheessa paljon. Sitten kun pistin Helmimonnisen poikaset sinne, madot hävisivät.
hympat
Junior Member
Junior Member

toinen ällötys minkä löysin?!!!Vedensuosikissa ja puolivälissä lehdissä "seittiä" hyvin runsaasti:(. Siis oikeesti, niinkuin hämähäkki ois piirittänyt tuon yhden kerroksen lehdet..hyi kamala!!Onko tämäkin ok?ehkä ei pitäisi tutkiskella kovin tarkasti kypsyvää allasta??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”