Käytetty kehyksetön akvaario
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Käytetty kehyksetön akvaario
Uskaltaako sijoittaa rahansa (30e) käytettyyn kehyksettömään akvaarioon,jonka ikää ei tiedä?Tosi vanha on,valaisimesta päätellen,ei ollut edes maadoitettua töpseliä! Vedenpitävyyttä ei voi tietää jne. Muutenkin edessä hirveä puhdistusoperaatio.
Kyseessä on n 50l allas,jossa on musta ylä-ja alalista. Silikonit näissä varmasti kannattaa uusia,mutta miten nuo muut saumat? Voiko sivusaumoihin laittaa silikonit,esteettisyydestä tinkien?
Kyseessä on n 50l allas,jossa on musta ylä-ja alalista. Silikonit näissä varmasti kannattaa uusia,mutta miten nuo muut saumat? Voiko sivusaumoihin laittaa silikonit,esteettisyydestä tinkien?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
No enpä tiedä, riippuu akvaarion kunnosta. Jos siinä on paljon naarmuja niin en välttämättä ostaisi. Vielä kun tulee silikonien vaihto päälle niin hinta nousee. Onko valaisin loisteputki- vai hehkulamppuvalaisin?
Eikö niissä sivusaumoissa normaalistikin pitäisi olla silikonit? En oikein ymmärtänyt tuota kysymystä?
Eikö niissä sivusaumoissa normaalistikin pitäisi olla silikonit? En oikein ymmärtänyt tuota kysymystä?
-
- Starting Member
Sivulasithan on kiinni silikoneilla,mutta altaan sisäpuolella ei ole silikonia muuta kuin ylä-ja alareunoissa.Sitä tarkoitin,että onko tarpeen vahvistaa sisäsaumoja silikonilla,kuten kehyksellisissä altaissa.
Valaisin on loisteputkivalaisin.
Joo,hintaa tulee kaikkine töineen,mutta uuden hankkiminen on vielä kalliimpaa!
Valaisin on loisteputkivalaisin.
Joo,hintaa tulee kaikkine töineen,mutta uuden hankkiminen on vielä kalliimpaa!
Minen sano noihin silikonijuttuihin mitään, kun oon ihan käsi niissä, mutta 30 euroa en todellakaan maksaisi tuollaisesta setistä. Euro per litrahan on yleinen suositus käytetylle kohtuukuntoiselle akvapaketille, jossa on KAIKKI LAITTEET mukana, joten minusta tuo hinta on ihan järjetön kun lamppu saattaa olla käyttökelvoton ja silikoneihin menee n. 10 e lisää!
Ilmaiseksi voisin itse tuollaisen ottaa.
Ilmaiseksi voisin itse tuollaisen ottaa.
-
- Starting Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mistäs tuollaisia paketteja löytyy? vaikka mukana olisikin suodatin ja valaisin, voi suodatin olla alitehoinen tai muuten vaan särki ja valaisimen loisteputki loppuun käytetty. Eli jos saa vaikka 300l valaisinkotelolla ja jalustalla 300€ niin kannattaa olla aika tyytyväinen. Näin olen ymmärtänyt, mitens muut?Caerulea kirjoitti:Minen sano noihin silikonijuttuihin mitään, kun oon ihan käsi niissä, mutta 30 euroa en todellakaan maksaisi tuollaisesta setistä. Euro per litrahan on yleinen suositus käytetylle kohtuukuntoiselle akvapaketille, jossa on KAIKKI LAITTEET mukana
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
No minä ostin tosi siistin valaisinkantisen 63 litraisen 40 eurolla. Kaupan päälle tuli vielä säkki jokisoraa (jota en kyllä tuohon käyttänyt).
Lämmittimen ja suodattimen ostin sitten itse, mikä oli oikein hyvä juttu, sain valita mieleiseni ja varmasti toimivat.
Avauksen kaltaista allasta en itselleni kiusaksi ostaisi missään nimessä, enpä usko, että noin vanhaa ottaisin edes ilmaiseksi... Erillinen valaisin maksaa jo aika paljon!
Lämmittimen ja suodattimen ostin sitten itse, mikä oli oikein hyvä juttu, sain valita mieleiseni ja varmasti toimivat.
Avauksen kaltaista allasta en itselleni kiusaksi ostaisi missään nimessä, enpä usko, että noin vanhaa ottaisin edes ilmaiseksi... Erillinen valaisin maksaa jo aika paljon!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.