Ikean kasvit

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kukkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 10:16, 18.02.2004
Paikkakunta: Lappeenranta, HAS

Ikean kasvit

Viesti Kirjoittaja Kukkis »

Luetuani nuo vanhat keskustelut läpi, jäin miettimään että mitenkäs niille kasveille on käynyt? Kasvavatko tyytyväisinä edelleen? Ja mitkä lajit kasvavat? Kun pitkästä aikaa taas Ikeaan on matka suunnitelmissa, niin harmittaisi sitten jos tulisi ostettua vain sellaisia "terraariokasveja".

Mietiskelin tässä sitäkin, että sopisivatko sitten ne "terraariokasvit" lasipurkissa kasvatettavaksi? Kun itselläkin herännyt mielenkiinto laittaa kasveja lasipurkkeihin kasvamaan... :D (Sieltä Ikeasta varmaan löytyy sopivia purkkejakin... 8-) )
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Minä joskus vuosi sitten ostin Ikeasta kaksi kasvia, toinen konnanputken näköinen, joka kuolla kupsahti aika nopsasti ja toinen pikkurasvalehden näköinen, joka kasvaa edelleen oikein kivasti.

Kuva
Kuvassa aikalailla keskellä oleva vaaleanvihreä kasvi. Sitä on vähän siellä sun täällä, olen sen antanut levitä aika vapaasti.
Beldaiel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:21, 29.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Itse olen ostanut jonkin papukaijalehteä muistuttavan (pienemmät lehdet vaan) ja hyvin se on selvinnyt ja kasvanut vedellä täytetyssä purkissa, nyt odottelee akvaan pääsyä ja on selvästi kyllä ihan aito vesikasvi.
siimis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 83
Liittynyt: 11:23, 08.08.2003
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja siimis »

Ostin jotain kääpiöruohon näköistä ja mukavasti on vallannut koko pohjan etualan. Nyt ostin jotain muuta "heinää" ja jotain melalehden näköistä - katsotaan kuinka käy.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2151
Liittynyt: 21:11, 25.03.2004
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja memma »

Ostinpa minäkin ikea-rehun joskus tuossa elokuussa. Veikkaisin että olisi ehkä jättivesitähdikki. "Valmiit" lehdet olivat ulkonäöltään kuin suoraan kirjasta. Nyt, kun tekee uusia lehtiä, ne ovatkin aivan vaalean vihreitä eivätkä lehtisuonet erotu kovin hyvin. En tiedä, onko normaalia jättivesitähdikille vai voiko huonosti, vai onko laji joku muu. -Mutta joka tapauksessa kasvaa aika nopeasti ja on kivan näköinen :D
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
-sanna-
Member
Member
Viestit: 368
Liittynyt: 11:06, 29.07.2004

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Itse ostin tässä kaksi kasvia akvaarioon juuri Ikeasta. Mietin kuitenkin, kun jossain olisin nähnyt kuvan kasveista, jotka olivat vielä niissä alkuperäisissä ikean purkeissa, niin kannattaako ne purkit ottaa pois? Jossain (tällä palstalla) mielestäni olisin lukenut, kuinka purkin pois ottamisen jälkeen kasvi olisi kuollut. Onko kokemuksia kun purkin pois ottamisen jälkeen kasvi olisi kuollut, vai onko hengissä? :roll:
Beldaiel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 21:21, 29.09.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Beldaiel »

Itse kävin taas vähän aikaa sitten hakemassa kasveja ikeasta, olivat ihan vastaleikattuja eikä juuria ollut joten annoin olla ruukuissaan. Nyt tarkasteltuani kasveja, oli joillakin alkanut mädäntyä juuret (allas vasta kypsymässä, siksi kasvit erillisissä purkeissaan) ja vaihdoin villan hiekkaan, jonka jälkeen tuntuivat kovasti piristyvän. Yksi (kauan sitten ikeasta ostettu) kasvi on siirretty pois ruukustaan ja hyvin kasvaa vaikka olot onkin aika huonot (vielä hetken).
-sanna-
Member
Member
Viestit: 368
Liittynyt: 11:06, 29.07.2004

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Kiitoksia. Nyt itsekkin uskalsin ottaa ruukut pois, saas nähä miten käypi... [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”