Kerritetrat

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
supernova_85
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Kerritetrat

Viesti Kirjoittaja supernova_85 »

Olen tässä netistä ja täältä etsinyt tietoa kerritetroista. Vesiarvot etc on ihan selvä juttu, mutta olisi kiva kuulla yleisiä kokemuksia kerritetroista. Jos joku seuraa noita kirjoahvenkeskusteluja, niin suunnitelmissa olisi ottaa pari perhoskirjoahvenia, kerritetroja ja katinkultamonneja sellaiseen 150 litraiseen akvaarioon. Ihan yleistä, kommelluksia etc. mitä nyt näistä tetroista haluaa kertoa.
mape
Member
Member

Viesti Kirjoittaja mape »

Minun kokemukseni mukaan ovat rauhallisia kauniita kaloja, eivätkä häiritse muita. Minulla ovat tulleet ahventen (avain- ja timanttikirjoahvenet) kanssa hyvin toimeen.
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?
MKM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MKM »

Ja jos muutamaa muuta ketjua selaa tai viitsii käyttää hakua niin löytyy kyllä varsin vastakkaisiakin kokemuksia kerreistä. Itse juuri luovuin omistani, sen verran väkivaltaista sakkia. Kauniita kyllä.
Mörri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mörri »

Minäkin valitin aiemmin täällä väkivaltaisista kerritetroista... kertakaikkiaan ärsyttäviä, mutta voih, niin kauniita kaloja :D Mun taistolle meinasi käydä köpelösti kerrien kanssa, joten mieti tarkkaan ennen kuin hankit niitä.
supernova_85
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja supernova_85 »

Joo pidetään mielessä. Toisaalta akvaarioon ei ole tulossa rihmakaloja vaan tosiaan Etelä-Amerikka teemaa. Jotenkin uskoisin, että perhoskirjoahvenen ehkä pärjäävät kerritetroille. Muita pinta/keskikerrosten kaljoa ei ole tulossa. Pitää toivoa parasta, että omalle kohdalle ei osu hirviöyksilöitä...
mahven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mahven »

Minulla kerritetrat aikoinaan (jotain 10v sitten...) olivat kyllä ihan sopuisia ja sieviä, tosin en enää yhtään muista mitä niillä oli silloin kavereina...
Lisääntyivätkin ensi yrittämällä, parikymmenpäisen poikasparven taisin kauppaan kiikuttaa.
MKM
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja MKM »

Mulla kerrit rökittivät keltakääpiöahvenet. Mutta ehkäpä perhoset pitävät paremmin puoliaan, jos nyt satut saamaan samanlaisia kiukkukerrejä kuin ne minun.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Kerrit ja perhoset tulleet hyvin juttuun täälläpäin :mrgreen:
Akvalla kokoa reilu 250l
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”