Sain houkuttelevan tarjouksen uudesta allaspaketista,mutta päätös pitäisi tehdä tämän kk aikana. Tiedän 100% että tämän halvemmalla en allasta saisi mistään (olen tehnyt alustavia kyselyitä ja vastaavan paketin hinta olisi jokapaikassa 300-400€ kalliimpi).
Rahat olisi ynm...mutta tässä tulee ongelma. Meille on tulossa mittava remontti taloomme tammi-helmikuun vaihteessa ja olin ajatellut hankkia isomman altaan vasta sitten. Jos hankkisin altaan nyt niin se pitäisi välttämättä sitten tyhjentää ja siirtää muualle remontin tieltä.
Altaanhan voisi tietenkin ostaa jo valmiiksi ja täyttää vasta sitten rempan jälkeen,mutta arvatkaapa jaksaako sitä odottaa jos nurkassa on ihka uusi allas uusine vermeineen kaikkineen ja pitääkin odottaa muutama kk ennenkuin pääsee sen kimppuun.
Meikkishän vaan toljottaisi sitä euroottisesti illat pitkät ja miettisi miten sisustaisi jne sen, huluksihan sitä tulisi.
(Kyse on n.400l altaasta.)
Elämä on hankalaa.
Miehestäkään ei paljoa ollut apua kun kysyin niin vastaus oli "ihan sama,tee mitäs lystäät"
Inhottava ja mieltä raastava "ongelma"
Valvoja: Moderaattorit
-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
-
Taju
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Osta pois ja sinnittele!
Mulla samankaltainen ongelma... kaksi allasta uudelleensaumausta odottamassa, mutta en ole viitsinyt ryhtyä, koska puolen vuoden sisällä todennäköinen muutto! (Minun tilannettani tietenkin helpottaa se, että voin tietoisesti lykätä hommaa niin, ettei nurkissa pyöri ylimääräisiä "heti käytettävissä"-altaita)
Toisaalta ahistaa, kalastot ja kaikki on melkein jo mietittitynä ja kauhea innostus olisi, mutta kun alkaa pohtia, kuinka riemukasta on muuttaa tuon yhdenkin altaan kanssa, saati kolmen, niin aina helpottaa muutamaksi päiväksi.
Ei se muutama kuukausi lopulta niin hirvittävän pitkä aika ole, ja sen ajan voi sitten kaavailla sisustusta ja kalastoa, ja muuttaa mieltää kuudesti päivässä ilman muita kuin henkisiä ongelmia!
Mulla samankaltainen ongelma... kaksi allasta uudelleensaumausta odottamassa, mutta en ole viitsinyt ryhtyä, koska puolen vuoden sisällä todennäköinen muutto! (Minun tilannettani tietenkin helpottaa se, että voin tietoisesti lykätä hommaa niin, ettei nurkissa pyöri ylimääräisiä "heti käytettävissä"-altaita)
Toisaalta ahistaa, kalastot ja kaikki on melkein jo mietittitynä ja kauhea innostus olisi, mutta kun alkaa pohtia, kuinka riemukasta on muuttaa tuon yhdenkin altaan kanssa, saati kolmen, niin aina helpottaa muutamaksi päiväksi.
Ei se muutama kuukausi lopulta niin hirvittävän pitkä aika ole, ja sen ajan voi sitten kaavailla sisustusta ja kalastoa, ja muuttaa mieltää kuudesti päivässä ilman muita kuin henkisiä ongelmia!
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Ja teet rauhassa suunnitelmat. Niin kalaston kuin sisustuksenkin suhteen, peperille monia vaihtoehtoja. Esim kannon/kannot voit laittaa vaikka tarpeeksi suureen astiaan valmiiksi likoamaan ja jos haluat niihin esim. sammalta kasvamaan niin sinne vaan kantoon kiinni ja ilmapumppu tai pieni sisäsuodatin joukon jatkoksi.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
hmm...
mites sitten silikonit? kuivuuko ne kuinka nopsaan? Allas ollut nytkin jo useamman kk kuivillaan.
Allas jäänyt kauppaan "jämänä" (täällä päin ei kysyntää noin isoille altaille kovinkaan) ja myydään nyt tutunkaupalla edullisesti.
Allas jäänyt kauppaan "jämänä" (täällä päin ei kysyntää noin isoille altaille kovinkaan) ja myydään nyt tutunkaupalla edullisesti.
toi onkin hyvä idea...siis et kannot likomaan ja sammalta kasvattamaan.crisse_83 kirjoitti:Ja teet rauhassa suunnitelmat. Niin kalaston kuin sisustuksenkin suhteen, peperille monia vaihtoehtoja. Esim kannon/kannot voit laittaa vaikka tarpeeksi suureen astiaan valmiiksi likoamaan ja jos haluat niihin esim. sammalta kasvamaan niin sinne vaan kantoon kiinni ja ilmapumppu tai pieni sisäsuodatin joukon jatkoksi.
Empä usko että tuosta muutaman kk:den kuivillaan olemisesta on silikoneille hirveää haittaa. On itselläkin ollut akvaarioita jotka ovat olleet jopa vuosikausia kuivillaan! Tätä en kuitenkaan suosittele, vaikka mitään ongelmia/vuotoja ei ole minulla ollutkaan.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
-
crisse_83
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
En uskoisi että silikoonit muutamasta lisäkuukaudesta kärsii, viileä (ei kumminkaan jäätävän kylmä) säilytyspaikka vaan ja testaus ennen lopullista täyttöä.
Voit myös kypsyttää suodattimenkin valmiiksi ämpärissä/saavissa, näin saat sitäkin hieman nopeutettua.
Eräs tuttavani kasvatti kasveja remontin aikana suuressa muovisessa muuttolaatikossa jossa hiukan hiekkaa pohjalla, suodatin ja valo. Näin sai käytännössä melkein heti akvaarion H-hetkellä toimintaan ja kasvitkin olivat jo kivan kokoisia, eikä näyttänyt tyhjältä.
Voit myös kypsyttää suodattimenkin valmiiksi ämpärissä/saavissa, näin saat sitäkin hieman nopeutettua.
Eräs tuttavani kasvatti kasveja remontin aikana suuressa muovisessa muuttolaatikossa jossa hiukan hiekkaa pohjalla, suodatin ja valo. Näin sai käytännössä melkein heti akvaarion H-hetkellä toimintaan ja kasvitkin olivat jo kivan kokoisia, eikä näyttänyt tyhjältä.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)