Korallien ruokinta

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Korallien ruokinta

Viesti Kirjoittaja rambi »

Vedessä on koralleille ruokaa ja lisän siihen phytoplexia, mutta mitä voisin tarjota Heliofungia tai Trachyphyllia koralleille sen lisäksi, onko pienet katkaravun palaset hyvät, tai mitä muuta, tiedysti jotain semmoista ettei tarvi Saksan supermarketista tilata [;)] , eli jotain mitä myös täältä saa.
Reefcentrallissa ruokitaan niille kaikenlaista mutta kun ei niistä herkuista aina saa selvää mitä ne on.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Itse syötin ainakin brineshrimppiä ja coctailkatkarapujen pieniä palasia. Trachyphylia pystyy ottamaan aika isojakin palasia. Varmaan vaikka artemiatkin vois olla ihan hyviä, jos saat ne pysymään sen ulottuvissa.
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Re: Korallien ruokinta

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

Nostellaas vanhaa aihetta ylöspäin. Mitä koralleille tarkoitettuja ruokia käytätte tänä päivänä? Erityisesti SPS- ja LPS- koralleille tarkoitettuja, pienikokoisia ruokia on tarkoitus kokeilla seuraavaksi.
vmp
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Siuntion merivesiseura :)

Viesti Kirjoittaja vmp »

LPS:
http://www.faunamarin.de/coral-food/oth ... 0ml/a-507/ Nämä tuntuu maistuvan todella hyvin..
+ mysis (joskus vitamiini kylvetettynä)
~900l riutta
IHQ Riutta
make73
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja make73 »

LPS + SPS

http://www.reefpearls.com/Product-information.html

Toimii !!! eikä ole pahan hintaista. Pakasteruuat tuntuvat myös maistuvan LPS:lle jos vain saavat niitä suoraan syliin [;)]
Everything is better when its wetter!
cmmd
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cmmd »

ReefPearls +1

Moni sitä ostanut on kehunut ja hakenut lisää.
Jukka
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

En syötä koralleja erikseen.

Jos jollain on linkata tutkimus / jonkunlainen raportointi, että SPS:ät syövät jotain kaupallista tuotetta ja sitä on mahdollista lisätä niin paljon (pilaamatta vedenlaatua) että siitä on huomattu olevan hyötyä, niin laittakee tänne.
Mörrikkä
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: JAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mörrikkä »

Vaikka akvassani ei olekkaan kunnon koralleja, vaan vain noita yhteyttäviä pehmoja, niin annan niille päivittäin Red Sea Success CoralGro:a.
Description
Main Features

Nutritional formula for corals & invertebrates.

Reef Success CoralGro is a complete and balanced formulation that supplies all the nutritional requirements for marine invertebrates. Developed in Germany by experts in the field of marine nutrition, this formula has proven to be the leading diet among serious hobbyists in Europe.

Sustained regular use of CoralGro will give visible results within a short period of time. CoralGro is also an ideal nutritional supplement for all marine fishes when mixed with frozen food.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Jukka, mä olen testaillut noita faunamarinin LPS papanoita ja olen sitä mieltä että LPS:t jotka niitä popsivat kasvavat nopeammin. Huonona puolena on, että ei mene kuin pari viikkoa niin kaikki kalat oppivat tavoille ja hakevat papanat pois sitä mukaa kun niitä korallien päälle tiputtaa. Eli hyödyttömiä tuotteita sikäli.
vmp
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Siuntion merivesiseura :)

Viesti Kirjoittaja vmp »

mikkokoo kirjoitti:Jukka, mä olen testaillut noita faunamarinin LPS papanoita ja olen sitä mieltä että LPS:t jotka niitä popsivat kasvavat nopeammin. Huonona puolena on, että ei mene kuin pari viikkoa niin kaikki kalat oppivat tavoille ja hakevat papanat pois sitä mukaa kun niitä korallien päälle tiputtaa. Eli hyödyttömiä tuotteita sikäli.
Siis syökö kalat niitä myös valojen ollessa päällä? Kyllä minullakin varmasti söisi kalat jos päivällä ruokkisin, mutta valojen ollessa pois ei ole mitään ongelmaa..

--

Siis ollessa poissa päältä tietysti :)
~900l riutta
IHQ Riutta
azzer
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja azzer »

Korallien ruokintaan liittyen kysymys pakasteruoista; ostin tuollaisen Tropical Quintet -paketin (http://www.oceannutrition.eu/products.a ... al-quintet), eikö siitä periaatteessa voisi tunkea riutta-akvaarioon kaikkea muuta kuin noita "verimatoja"? Eli muut ruoat paketissa on Artemia, Daphnia ja Mysis. No mysistä nyt voi tietty käyttää mutta käykö koralleille myös Artemia ja Daphnia?
Tykimies
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Tykimies »

azzer kirjoitti: eikö siitä periaatteessa voisi tunkea riutta-akvaarioon kaikkea muuta kuin noita "verimatoja"?
Miksei? onko niissä jotain haitallista tms?

Meillä on meinaan kaikki Fungiaa, ja mithraxia myöten syöneet verimatoja(satunnaisesti) 8O
Raskasta strategiaa
http://www.valkolaakso.org
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Itse olen tuosta kvintetistä käyttänyt ihan kaikkea.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Satunnaisesti käytettynä en näe tuossa ongelmaa, mutta vääränlainen ruoka tuottaa pitkässä juoksussa kaloille ongelmia sisäelimiin (maksan rasvoittumista, suolitukosta jne..). Ruokavalmistajat eivät turhaan tee meri- ja makeanvedenkaloille eri ruokia, vaan niihin on syynsä.
Itse olen pyrkinyt ruokkimaan kaloja sekä koralleja niille luonnollisella ruualla (pakasteet) sekä laadukkailla kuivaruuilla. Surviaisentoukka sekä vesikirppu (daphnia) uiskentelevat kuitenkin tuolla "meidän" lätäköissä. Kerran olen surviaisentoukkaa kaloille tarjonnut, mutta eipä ne sitä syöneet. Toisin käy kun laittaa altaaseen mustekalaa.
azzer
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja azzer »

No ainakin eräs myyjä sanoi ettei "missään nimessä laittaisi riutta-akvaarioon esim. surviaisia tai verimatoja", mm. siksi että niissä on huonompi proteiinipitoisuus, niistä ei eläimet saa tarvittavaa ravintoa tms ja niillä saa akvaarioon hyvin pian leväongelman. Sitten taas ulkomaisilla palstoilla sanottiin noista kaikista, että kyllä ne käy. Varmaan sillä olettamuksella ettei ne ole akvaarion ainut ja pääasiallinen ruoka. Ajattelin, että käytän tuosta Tropical-paketista nappeja satunnaisesti vaihteluna, ja muuten sitten syötän noita ihan meriveteen tarkoitettuja pakasteruokia yms.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

mikkokoo kirjoitti:Jukka, mä olen testaillut noita faunamarinin LPS papanoita ja olen sitä mieltä että LPS:t jotka niitä popsivat kasvavat nopeammin. Huonona puolena on, että ei mene kuin pari viikkoa niin kaikki kalat oppivat tavoille ja hakevat papanat pois sitä mukaa kun niitä korallien päälle tiputtaa. Eli hyödyttömiä tuotteita sikäli.
Me huomattiin tämä sama ongelma kalojen kanssa ... ja loppujen lopuksi meillä noi papanat kelpasi vähän huonosti koralleille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”