Piikkisilmät ja lämpötila

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Satu
Starting Member
Starting Member

Piikkisilmät ja lämpötila

Viesti Kirjoittaja Satu »

Pudotin akvaariostani kalaston hieman muututtua lämpötilan 28 -> 25 asteeseen. Piikkisilmät jotka aiemmin viettivät lähes kaiken aikansa kiviröykkiössä piilossa, alkoivat uida akvaarion laseja pitkin edestakaisin. Suodattimen virtaus tuntuu olevan ehdoton suosikki. Tämä selkeä muutos käyttäytymisessä tapahtui juuri tuon lämpötilan laskun jälkeen. Onko tämä hyvä vai huono merkki?? Pitääkö lämpötila nostaa takaisin ts. paleleeko niitä vai ovatko ne nyt tyytyväisiä kun ei ole enää niin kuuma???
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pehis »

Luultavasti ovat vaan tyytyväisiä viileämpään veteen, kun piikkisilmälle taitaa olla 26 ºC suositeltu maksimilämpö. Itse olen huomannut samanlaista käytöstä monnisilla, kun oon ne siirtänyt jostain syystä kiekkoaltaasta viileämpään veteen.

Starting Member

Viesti Kirjoittaja Satu »

Joo, minunkin mielestäni ne kyllä näyttää enemmän viihtyvän kuin kärsivän. Akvaariokirjoissa kun vaan suosituslämpötila on (23)24 - 30 asteeseen, mikä on mielestäni aika laaja skaala...
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Sama juttu meillä, viileämmässä vedessä (26-27) tummapiikkisilmät ajoivat jatkuvasti suodatinrallia, muut piikkikset eivät tosin vaivautuneet. Nykyään kaikki piikkikset asuvat samassa akvassa taistelukalojen kanssa, lämpötila n. 28-29 ja suodatinralli on tummilta jäänyt vähemmälle, mutta nykyään siaminpiikkikset osallistuvat pörraykseen silloin tällöin mitä ne eivät ole aiemmin tehneet. Luulisin, ettei niillä kuitenkaan ole liian kuuma koska liikkuvat aktiivisesti pitkin päivää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”