Durso vs. Stockman

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Durso vs. Stockman

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Mietiskelin tuossa millaisen äänenvaimentimen tarvitsisin, mikäli altaassa olisi läpivienti ja löysin nuo otsikossa mainitut versiot.

Dursoista tuntuvat kaikki puhuvan, mutta onko joku kokeillut (onko jollain käytössä) tuota Stockmannia?

Plussapuolella olisi ainakin tuo pienempi tilavaatimus, mutta mitä muita eroja noilla kahdella tyypillä on ja kumman eduksi?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Itse olen käyttänyt vähän tuon Stockkan tapaista viritelmää. Tuollaisessa on sellainen hauska ominaisuus, että jos äänenvaimentimen yläpäässä oleva reikä tukkeutuu, se alkaa toimia lappona ja vettä tulee vähintäänkin riittävästi. En ole oikein keksinyt, miten varmistaisin tuon reiän aukipysymisen, varsinkin kun minulla tuo ylivuoto sijaitsee altaan puolella, päällä on kansilasi ja ylivuotoputken ja kansilasin välissä on tilaa varmaan alle 10mm.
/jari
snikula
Junior Member
Junior Member

Re: Durso vs. Stockman

Viesti Kirjoittaja snikula »

Kaizu kirjoitti:Mietiskelin tuossa millaisen äänenvaimentimen tarvitsisin, mikäli altaassa olisi läpivienti ja löysin nuo otsikossa mainitut versiot.

Dursoista tuntuvat kaikki puhuvan, mutta onko joku kokeillut (onko jollain käytössä) tuota Stockmannia?

Plussapuolella olisi ainakin tuo pienempi tilavaatimus, mutta mitä muita eroja noilla kahdella tyypillä on ja kumman eduksi?
Molempia olen kokeillut, nyt on käytössä "perinteinen" Durso, Stockmann oli käytössä aikanaan kun käytössä oli ylivuotolaatikko ja rajallisesti tilaa. Mitään eroa en noissa huomannut, syy miksi "kaikki" käyttävät Dursoa, on se että sen valmistus on huomattavasti helpompaa kun ainoa modaus mitä pvc-osille pitää tehdä on reiän poraaminen ilmalle. Näin ainakin luulisin... :)

-Sami
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

Ihan sama toimintaperiaatehan molemmissa on, toteutus vaan on erinäköinen. [;)] Voi sen tehdä vaikka näin:
Kuva

Ja molemmissa reiän tukkeutuminen toimii samalla tavalla. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”