Red Cherryile seuraa

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taski
Starting Member
Starting Member

Red Cherryile seuraa

Viesti Kirjoittaja Taski »

Suositelkaapa 128 litraiseen akvaarioon katkaraputurvallisia seuralaisia. Ilmeisesti ainakin monnisia ja nuolisia uskaltaa pitää, mutta mikä uiva jättäisi aikuiset katkat rauhaan?

Kokemuksia?
willie
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja willie »

Mulla on "käänteinen" kysymys. Voiko cherryjä laitta kultis akvaan. Myyjä sanoi että ehkä voisi, koska ne osaavat jossain määrin puolustautua. Mitä mieltä olette? Uskaltaako kokeilla cherryjä isojen kultisten seuraan, vai olisiko se rapujuhlaa kultsuille?
mahven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mahven »

No eipä näin äkikseltään tule kyllä mieleen ensimmäistäkään konstia millä n.2cm red cherry voisi puolustautua 10-30cm "jos se sopii suuhun se on ruokaa"-periaatteella toimivaa kultista vastaan.... Mahdollisimman huono yhdistelmä minusta...

Mut toimisikohan jotkut kääpiörasborat rapujen seurana?
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Mulla on greenien ja amanorapujen seurana menestyksekkäästi korurihmoja, piikkisilmiä ja rubiinitetroja. Kun greenit muuttivat meille, oli osa hyvin piskuisia, alta sentin, ja saattaa olla että en pienimmät joutuivat ruokalistalle heti kättelyssä, mutta nuo isommat elelevät tuolla hyvilä ruumiin ja toivottavasti sielunkin voimissa :mrgreen: ja noihin japonicoihin ei kukaan ole edes yrittänyt kajota, ovat sen verran isompia.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
nellie
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nellie »

Minulla on katkarapujen kanssa samassa altaassa smaragditetroja ja intiaanisulkia (sulat ja ravut molemmat lisääntyneet). Tapparakalojenkin kanssa on niitä ollut.

Jokin suurikokoisempi tetraparvihan sopisi hyvin?
Junttis
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Junttis »

mulla on zeylonicojen, red cherryjen ja japonicojen seurana korurihmakaloja ,hehkurasboroja ja monnisia. rihmakalat kyllä hieman näykkivät alussa rapuja. kasveja saa olla paljon, jos jotai kaloja aikoo rapujen sekaan laittaa. Rapujen poikaset maistuvat kaloille hyvin. Kultakalaa en laittaisi millään samaan altaaseen. [}:)]
helzy
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Mulla on red cherryjen kanssa leviksiä, kuparimonnisia, kardinaalitetroja ja kiilakylkiä. On siis pehmeä vesi.. Noi rapuset saa olla ihan täysin rauhassa! Ne tosin pitävät sisäsuodattimen takana pesäänsä. Silti ne aina tuolla runsaskasvisessa akvassa touhottavat omiaan. Koskaan en ole nähnyt kenenkään kalan kiusaavan. :D Akvan koko tosin on 250 litraa, että tilaa riittää ihan hyvin, ku on vain pääosin pikkuparvikaloja.
Betula
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Betula »

Red cherryjen kanssa on rubiinitetroja, kääpiömonnisia ja piikkisilmiä. Rubiinitetrat saattavat syödä ihan pienimmät poikaset (eivät häiritse millään tavoin melkein täysikasvuisia), monniset ja piikkisilmät ainakin antoivat lisääntyä rauhassa. Allas on 60-litrainen ja katkikset viihtyvät niin kasvien joukossa kuin etualan hiekallakin ruokailemassa.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Mutta olisiko ketään, kuka ei ihan varmasti syö kaikkia poikasia pois, mutta jolle kelpaisi altaan runsas pieneliöstö? Tuolla meidän katkarapualtaassa alkaa olla jo niin älyttömästi nuita pikkueliöitä, että olisi kiva löytää joku, jolle ne maistuisivat, kun eivät näytä nuille greeneille ainakaan kelpaavan, mutta antaisi sitten greenejen mellastaa ja lisääntyä rauhassa.. Ei tarvitsisi olla edes kala, mikä tahansa vaihtoehto huomioidaan.. Niin ja meidän katkarapuallas on 63-litrainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”