Red Cherryile seuraa
Valvoja: Moderaattorit
Red Cherryile seuraa
Suositelkaapa 128 litraiseen akvaarioon katkaraputurvallisia seuralaisia. Ilmeisesti ainakin monnisia ja nuolisia uskaltaa pitää, mutta mikä uiva jättäisi aikuiset katkat rauhaan?
Kokemuksia?
Kokemuksia?
Mulla on greenien ja amanorapujen seurana menestyksekkäästi korurihmoja, piikkisilmiä ja rubiinitetroja. Kun greenit muuttivat meille, oli osa hyvin piskuisia, alta sentin, ja saattaa olla että en pienimmät joutuivat ruokalistalle heti kättelyssä, mutta nuo isommat elelevät tuolla hyvilä ruumiin ja toivottavasti sielunkin voimissa
ja noihin japonicoihin ei kukaan ole edes yrittänyt kajota, ovat sen verran isompia.

"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Mies
mulla on zeylonicojen, red cherryjen ja japonicojen seurana korurihmakaloja ,hehkurasboroja ja monnisia. rihmakalat kyllä hieman näykkivät alussa rapuja. kasveja saa olla paljon, jos jotai kaloja aikoo rapujen sekaan laittaa. Rapujen poikaset maistuvat kaloille hyvin. Kultakalaa en laittaisi millään samaan altaaseen. ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Mulla on red cherryjen kanssa leviksiä, kuparimonnisia, kardinaalitetroja ja kiilakylkiä. On siis pehmeä vesi.. Noi rapuset saa olla ihan täysin rauhassa! Ne tosin pitävät sisäsuodattimen takana pesäänsä. Silti ne aina tuolla runsaskasvisessa akvassa touhottavat omiaan. Koskaan en ole nähnyt kenenkään kalan kiusaavan.
Akvan koko tosin on 250 litraa, että tilaa riittää ihan hyvin, ku on vain pääosin pikkuparvikaloja.

Red cherryjen kanssa on rubiinitetroja, kääpiömonnisia ja piikkisilmiä. Rubiinitetrat saattavat syödä ihan pienimmät poikaset (eivät häiritse millään tavoin melkein täysikasvuisia), monniset ja piikkisilmät ainakin antoivat lisääntyä rauhassa. Allas on 60-litrainen ja katkikset viihtyvät niin kasvien joukossa kuin etualan hiekallakin ruokailemassa.
"Kun kirsikkabarbit on petoja niin kuin tiikerit, niin siksi on hyvä että niillä on viidakko." (Oona 6 v)
-
- Member
Mutta olisiko ketään, kuka ei ihan varmasti syö kaikkia poikasia pois, mutta jolle kelpaisi altaan runsas pieneliöstö? Tuolla meidän katkarapualtaassa alkaa olla jo niin älyttömästi nuita pikkueliöitä, että olisi kiva löytää joku, jolle ne maistuisivat, kun eivät näytä nuille greeneille ainakaan kelpaavan, mutta antaisi sitten greenejen mellastaa ja lisääntyä rauhassa.. Ei tarvitsisi olla edes kala, mikä tahansa vaihtoehto huomioidaan.. Niin ja meidän katkarapuallas on 63-litrainen.