Kiduskansi?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
korpa82
Junior Member
Junior Member

Kiduskansi?

Viesti Kirjoittaja korpa82 »

Eli huomasin eilen että yhellä kiekolla ei toinen kiduskansi auvennu kunnolla ku se hengitti, toisen puolen aukes isolle ja hengitys oli nopeaa. Nyt kuitenki sillä aukeaa kummatki normaalin näköisesti.
Huomasin toisella kiekolla sillon tullessa samanlaisen oireen. Välillä käyvät hinkkaan kasveihin itseään.
Kokeilin hakua ja löysinki sieltä, että voisi olla että on kidusloisia.???

Nii ajattelin kysyä että mitä mun kannattais nyt sitten tehdä?
Onko muuta tehokasta vaihtoehtoa ku se suolakylpy.? Ku tuntuu etten mä sellasta uskolla noille kiekoille tehdä? Kannattaako mun kaikki kiekot kylvettää siellä suolakylvyssä? (jos uskollan sen kylvyn tehdä)

Ajattelin kysyä varmistusta näihin asioihin. :)

T: Jukka
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Inia »

Eristä kiekot pienempään altaaseen (jos sinulla on kiekkojen kanssa muita kaloja) ja nosta lämpötila +34-35C:een, pidä siinä muutama päivä ja laske takaisin normaaliin. On auttanut ainakin minulla, tosin pysyvistä tuloksista en tiedä. Kannattaa ainakin kokeilla.
nuuskamuikkunen
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nuuskamuikkunen »

Kuulostaa kyllä ihan kidusloisilta. Itse hoisin omani waterlife:n stearizanilla, mutta kaupassa on monia hyviä lääkkeitä. Suolakylvillä saa kyllä elävät loiset tapettua mutta ei munia.

Haulla löytyy paljon lisää tietoa ihan täältä AW:sta.
korpa82
Junior Member
Junior Member

Kiitos vinkeistä :) Joo hakua mä käytin ja olihan siellä vastauksia. Mut varmistelin vaan.

Pitää muutama päivä seurata viellä noita kaloja ennenku rupean lääkitteen. Ku omalla kohdalla luotan ennemmin lääkkeisiin. Ku kuitenki hutiloisin siinä kylvetys hommassa. [;)]

T: Jukka
sadie
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sadie »

Tässä historiaa:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 9&start=15

Tälläisten lääkitysten jälkeen kalojen yleiskunto on varmastikin hyvin heikko. Suosittelisin vaikka jotain vitamiinilisää.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
korpa82
Junior Member
Junior Member

sadie kirjoitti:Tässä historiaa:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 9&start=15

Tälläisten lääkitysten jälkeen kalojen yleiskunto on varmastikin hyvin heikko. Suosittelisin vaikka jotain vitamiinilisää.
Ei oo mitään lääkitystä nyt kidusloisiin ja muutenkaa tarvinu käyttää.

Nyt niillä on kunto hyvä. Terhakkaasti syövät ja uiskentelevat. :) Hakevat ruokaa kädestä. Ja parvi on kasvanu, että siltäkin osin on kunnossa. :)
Nii ja siel isommassa altaassa ei oo muutaku kiekot, partamonnit ja leväbarbit. (sit platyn poikaset kasvamassa, aattelin antaa siel poikasaltaassa tossa veessä kasvaa, ku sinne ovat syntyneetki.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”