Olen saamassa vihdoin sen 300-350l altaan. Kysymyksiä vielä
Valvoja: Moderaattorit
Olen saamassa vihdoin sen 300-350l altaan. Kysymyksiä vielä
Nyt olemme jo perheen kanssa käyneet tutkimassa muutaman akvaarioliikkeen ja kyselleet hieman hintoja. Hakusessa siis jotain 300-350litrainen allas.
Tarkoitus olisi tehdä reikä seinään, jotta akvaario olisi toiselta puolelta seinän kanssa samalla tasolla ja toiselta puolelta kuin tavallinen akvaario.
Kaloiksi olen suunnitellut:
Lehtikala pariskuntaa
5-6 x Albiinomonninen
5-6 x Kuparimonninen
6 x Katinkultamonni
8-12 x Timanttitetra
Onko kalastossa jotain parannus ehdotusta?
Ulkosuodatin ja sisäsuodatin kanssa tulossa. Voisiko joku kertoa tuon kokoiseen sopivia merkkejä ja malleja? Minkä kokoinen lämmittimen pitäisi olla? Sitten valaisimeen tuplaputket.
Tarkoitus olisi tehdä reikä seinään, jotta akvaario olisi toiselta puolelta seinän kanssa samalla tasolla ja toiselta puolelta kuin tavallinen akvaario.
Kaloiksi olen suunnitellut:
Lehtikala pariskuntaa
5-6 x Albiinomonninen
5-6 x Kuparimonninen
6 x Katinkultamonni
8-12 x Timanttitetra
Onko kalastossa jotain parannus ehdotusta?
Ulkosuodatin ja sisäsuodatin kanssa tulossa. Voisiko joku kertoa tuon kokoiseen sopivia merkkejä ja malleja? Minkä kokoinen lämmittimen pitäisi olla? Sitten valaisimeen tuplaputket.
Re: Olen saamassa vihdoin sen 300-350l altaan. Kysymyksiä vi
Itse laittaisin Eheimin 2028 proffa 2 sekä jonkin eheimin sisäsuodattimen roskia keräämään. Lämmittimeksi Jäger 200W ja homma toimii-Venla92- kirjoitti:Ulkosuodatin ja sisäsuodatin kanssa tulossa. Voisiko joku kertoa tuon kokoiseen sopivia merkkejä ja malleja? Minkä kokoinen lämmittimen pitäisi olla? Sitten valaisimeen tuplaputket.

Selvä. Kupari & Albiinomonnis laumat ovat nyt näin pieniä, kun nehän ovat samaa lajia, mutta erivärisiä niin nehän perustavat yhdessä tuommoisen ison jengin. Saattaisin ehkä ottaa molempia lajeja vaikka 8, josta tulisi sitten yhteensä 16.JEM kirjoitti:Monnis- ja tetraparvet voisivat minun mielestäni olla suurempia, ainakin 10 yksilöä/laji.
Minkälainen olisi sopiva Timantti lauma tuohon altaaseen. Eli siis kuinka monta naarasta & urosta. Uroksia ei varmaan uskalla ottaa 2 enempää?
Jos ymmärsin tuon "seinään reikä" -idean oikein, niin onko teidän akvaariosta tulossa läpinäkyvä? Siis niin, että molemmilta pitkiltä sivuilta voi katsella kaloja, ja "seinän reiän" ansioista näkee akvaarion läpi toiseen huoneeseen? Yleensä kai suositellaan sitä, että akvaarion tausta on jotain tummaa, jotta kalat tuntisivat olonsa turvallisemmiksi!
Ei idea varmaan mahdoton ole, mutta sitten akvaarion keskelle olisi kai hyvä saada valtavat puskat tiheitä, korkeita kasveja ja/tai paljon karahkoja, tms.
Ei idea varmaan mahdoton ole, mutta sitten akvaarion keskelle olisi kai hyvä saada valtavat puskat tiheitä, korkeita kasveja ja/tai paljon karahkoja, tms.
Joo juuri noin. Tarkoitus on hankkia keskelle "seinä" eli ihan kannoista, juurakoista ja kasveista rakentaa semmoinen "väliseinä" jonka kalat kuitenkin voivat kiertää.PauliinaS kirjoitti:Jos ymmärsin tuon "seinään reikä" -idean oikein, niin onko teidän akvaariosta tulossa läpinäkyvä? Siis niin, että molemmilta pitkiltä sivuilta voi katsella kaloja, ja "seinän reiän" ansioista näkee akvaarion läpi toiseen huoneeseen? Yleensä kai suositellaan sitä, että akvaarion tausta on jotain tummaa, jotta kalat tuntisivat olonsa turvallisemmiksi!