Mitään väriasteikkoahan tuossa EI ole mukana.
Tetratestin tippatesti, apua kaipaan tulkitsemisessa
Valvoja: Moderaattorit
Tetratestin tippatesti, apua kaipaan tulkitsemisessa
Mukana tuli siis ohje, että ota vettä 5ml, lisää tippoja niin kauan kunnes veden väri muuttuu. 1 tippa on yksi aste. Testit on KH ja GH. KH testissä veden väri muuttuu keltaisesta vihreäksi ja GH:ssa punaisesta siniseksi? Jos oikein muistan. No, joka tapauksessa ongelmani on, pitääkö minun lisätä tippoja niin kauan kunnes vesi on jälkimmäisen värinen??
Änkeän nyt tähän kysymykseni kanssa kun jotenkin kuitenkin liippaa aihetta...eli
olen viikon verran nyt kypsytellyt allasta, josta olisi tarkoitus tulla malaweille sopiva.
KH on 7 ja GH on 7-8
onko tämä mahdollista? siis että voiko mennä noin? vai onko kyseessä joku mittaus virhe?
Olen ymmärtänyt, että malaweilla tuo KH pitäisi olla 7 tuntumassa, mutta GH n. 4?
miten pääsen tuollaisiin arvoihin?
Jotain liikkeestä ostettua "suolaa" (en nyt muista sen nimeä) minulla on, mutta kun luin sen ohjeita niin käytettäessä nostaa molempia arvoja (vai pitääkö tässä tapauksessa sanoa laskee?)
olen viikon verran nyt kypsytellyt allasta, josta olisi tarkoitus tulla malaweille sopiva.
KH on 7 ja GH on 7-8
onko tämä mahdollista? siis että voiko mennä noin? vai onko kyseessä joku mittaus virhe?
Olen ymmärtänyt, että malaweilla tuo KH pitäisi olla 7 tuntumassa, mutta GH n. 4?
miten pääsen tuollaisiin arvoihin?
Jotain liikkeestä ostettua "suolaa" (en nyt muista sen nimeä) minulla on, mutta kun luin sen ohjeita niin käytettäessä nostaa molempia arvoja (vai pitääkö tässä tapauksessa sanoa laskee?)