Pikkulimaska pidetään kurissa jatkuvalla haavimisella. Pari, kolme viikkoa ilman haavintoja olisi suorannainen katastrofi
Ennen pikkulimaskaa ei ollut, kiitos suodattimien yliampuvan hörpötyksen, mutta nyt sitä piisaa kyllä. Hirveää ongelmaa asiasta en ole kyllä jaksanut tehdä
Olen onnistunut säilyttämään kaikki altaani limaskattomina sillä, että nypin pinseteillä kaikki limaskanlehdet pois ennenkuin tyrkkään altaaseeni. Kuulostaa ehkä hysteeriseltä, mutta nykyisenlaisella lannoituksella limaska ottaisi ja valtaisi altaat alle viikossa.
Juu... ja yhden akvaarion olen lisäksi onnistunut saattamaan täysin kotilottomaan tilaan
Omassa akvaariossani vähäiset kaupasta saadut pikkulimaskat iskivät oikeen urakalla: joka viikko sai kauhoa pois, mutta viikon päästä ne olivat jo palanneet, hyvä, että valo pääsi lävitse
No onneksi vihdoin taistelu voitettiin: nyt ei näy pinnassa pikkulimaskaa, ainakaan paljoa
Pikkulimaskaa oli PALJON, mutta kun suodatin veti niitä puoleensa, eikä ne mun mielestä niin kauniitakaan ole, oon yrittäny saada kaikki pois akvastani. Mutta vaikuttaa siltä, ettei siitä pääse koskaan lopullisesti eroon...
Hiukan sitä on tullut pistian mukana jota ostin. Ne vähäiset limaskat sinnittelevät pistian välissä, en silti anna sen kovin kasvaa, haavilla ja pyyhimällä laseista sen pois pidän kurissa. Pistia on senverran komea ja sitäkin saa runsaan valon ja lannoituksen ansiosta karsia parikin kertaa viikossa
Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito jos sekään nyt niin kovin tärkeää..
Sain kyseistä kasvia kaupasta ostaessani jonkun muun kasvin. Muutaman viikon kuluttua kasvi oli lisääntynyt valtavasti ja oli kauhea työ päästä siitä eroon. Aina jäi jokunen pipana. Nyt ei ole onneksi näkynyt kuukausiin, joten uskon hävitystyöni onnistuneen.
Meiltä ei löydy pikkulimaskaa, mutta isolimaskaa onkin sitten siitäkin edestä. Ihan kiva kasvi, jos vaan jaksaa viikoittain heitellä useamman kourallisen biojäteastiaan. Ihmetellä täytyy sitä kasvun tehokkuutta ja leviämiskykyä. Arvioisin, että nämä tuplaavat määränsä viikossa.
Jos joku haluaa tätä altaaseensa, niin minulta löytyy (niin varmaan kaikilta muiltakin?).
Pikkulimaskaa parissa altaassa vaivaksi asti. Muissa ei ollenkaan, tosin parissa muussa sitten isolimaskaa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
250 l. on todella paljon! Muutamassa päivässä pinta ihan täynnä, pitäisi varmaan hävittää myös joku muu noista pintakasveista... Tuon hienon aaltomiekan onnistuin jo tappamaankiin kun ei pääse yhtään valoa läpi.
100 l. osalta tilanne on vähän neutraalimpi. Sielläkin on kyllä limaskaa mutta ei nyt häiritsevän paljon, eikä kasva yhtä hulluna kuin 250 l.
Varmaankin sen takia koska siellä on niin vähän valoa.
No on sitä, ja en saa pois millään!! Yritän välillä kahmia pieniä palasia altaasta pois, mutta eikös vaan seuraavana päivänä ole lisää, ja seuraavana ja seuraavana... *plaah* Sitten niitä ei jaksakaan pariin päivään pyydystää ja pinta on niitä täynnä.
Suunnilleen kahden viikon välein saa heittää vessasta alas sellasen kolme mukillista [per allas...] että yritäpäs siinä sitten hävittää limaskakanta...
Tosin olen antanut tuon ylettömän lisimisen anteeksi, kun kasvit nappailevat sitten "myrkkyjä" vedestä
450l seuraponttö, saksanpaimentaja, belgianpaimentaja versiota malinois & LV-ruuna
En tiennytkään, että sitä voisi olla jossain muuallakin, kuin pinnalla... mutta ehkäpä ihan hyvä, ettei se akvaariossani useista yrityksistä huolimatta menestynyt
Kyllähän tuota riittää, saa olla haavin kanssa poistamassa liikoja. Nyt sain kalojen kuljetuspussissa pari isoalimaskaa, ja toivon että ne innostuisivat syrjäyttämään pikkuserkkunsa. Ovat paljon kivemman näköisiä.