Oli nii hauskaa, että ihan pakko kertoa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

ultimate
Member
Member

Oli nii hauskaa, että ihan pakko kertoa

Viesti Kirjoittaja ultimate »

Olin ruokkimassa kaloja pakastesurviaisen toukilla ja melkeen kaikki kalat keräänty ympärille. Mulla oli sormet altaassa ja huomasin toisen juovaimubarbin tulleen kans pyörimään siihen. Yhtäkkiä huomasin, kun se oli mun sormessa kiinni. :) Se yritti puhistella mun sormea ja huusin kaikki kattomaan, kun oli nii jännän näköstä ja hauskan tuntosta. :D

On varmaan joillekin muille käynyt näin, nii varmaan ajattelee, että mitä hauskaa tossa on, mut mulle se oli eka kerta, nii kyllä se mulle oli iso asia. :mrgreen:
Zoo
Tigeri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Arvaappa tuntuuko yhtä hauskalta kun 25 senttinen ahven tulee ja rouskaisee täysillä siihen sormenpäähän tai jopa ranteeseen allasta puhdistettaessa :mrgreen:
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Pikkuoskareita on joskus roikkunutsormista, kun on lepuutellut käsiä akvarioliikkeen oskarialtaan päällä vahingossa sormet liian lähellä vettä. :mrgreen:

Omissa altaissa lehtikalat nyppivät aikoinaan aina käsissäni olevia pieniä luomia altaan siivouksen yhteydessä.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
mariana
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mariana »

Mun sormea ei ole näykkinyt kuin ahvenet ja taistelukalat. Jotenkin mua kammottaa ajatus jos esim. meidän mustapleko tulisi imuttelemaan mun kättä...Sattuisikohan se? :roll:
OT: Näköjään joku muukin täällä seuraa Lostia. :mrgreen:
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

mariana kirjoitti:Jotenkin mua kammottaa ajatus jos esim. meidän mustapleko tulisi imuttelemaan mun kättä...Sattuisikohan se? :roll:
Eipä tuo satu, mutta kovaa imevät kyllä plekoiset, kerran on käteen napannut kiinni kun pidin kädessä. Aika jännä tunne. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Meilläkin lehtikalat nyppivät käsissäni olevia luomia... :|
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
ultimate
Member
Member

Hih. No onneks täällä barbit ovat kuitenkin vielä poikasia, eikä kovin suuria. :D Voihan se olla sitten, kun ne täyteen mittaan kasvavat, niin vähän hirvittää, jos ottaa sormen päästä kiinni ja imaisee. :)
Zoo
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Minua on miljoonakalat maistelleet ja taistelukalatkin katsoo kovin tarkkaan, kun käsiä altaassa uittaa. Taistoihin tulee välillä törmättyä kasveja karsiessa, ne kun eivät juuri väistele.

Kädestä en ole kauhiasti kalojani ruokkinut - pelkään, että oppivat vielä hyppimään pinnan yläpuolelle ruuan toivossa. Toissa iltana sinirihma teki komian voltin; käväisi kansilasien keskituon reunassa kolahtamassa. Aikamoinen pauke ja lätinä, jonka jälkeen kala olinkin jonkin tovin aika rauhallisena altaan takaosassa. Mitä lie luuli tekevänsä, onneksi ei sen pahemmin sattunut.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Pilkkuseeprakalat olivat inhottavia, kun vettä vaihtaessa tulivat kiskomaan ihokarvoja. Ei auttanut yhtään vaikka yritin niitä hätistää kauemmas.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Uteliaat katkaravu tulevat välillä ihan parvena haravoimaan kättä. Yhden Uteliaan Ullan kun saa käteensä kipittämään niin eiköhän siinä kohta ole pari kaveria, ja pari niiden kaveria, ja... :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

wantukka kirjoitti:Meilläkin lehtikalat nyppivät käsissäni olevia luomia... :|
Taitaa olla lajityypillistä. :mrgreen: Meillä lehtikalan vauvat, jotka on kovin ahneita, tekee kanssa tuota.
etiiti
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etiiti »

Minä saan vieläkin hepulin, jos allasta siivotessa käteni osuu kalaan.. Muutossa pyydystelin hunajarihmakaloja muovipusseihin ja yksi niistä päätti hypähtää oikein kunnolla haavissa. Se osui sitten käteeni sillä loikallaan, kun olin sitä juuri pussiin pistämässä. Säikähdin niin, että tipautin kalaparan lattialle ja itse putosin jakkaralta... :roll:
korudonna
Member
Member

Viesti Kirjoittaja korudonna »

Mustamollit on aina ahneena ruuan perään, oikein rasittavuuteen asti. Joskus mietin että paljonko ne söis jos vaan antas ja antas aina vaan lisää ja lisää. Pitäs joskus oikein kokeilla. Jos kuljen ohi tai seisahdun altaan viereen, heti ovat kärkkymässä ruokaa ja jos laittaa sormen veteen, sitä tullaan heti nyppimään ja tuntuupa niin kovalle, ettei siinä kauaa viitsi sormeaan uittaa! Taitaa olla suu kuin riivinrauta, hyvä levien yms jyystämiseen, vaikka itse kala on kuin samettia pinnastaan.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
Hany
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hany »

Tää nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta ihan hauskaahan se näin jälkikäteen oli.
Elikkäs tuossa taannoin laitoin kasveja akvaarioon ja olin siis kansilasin ottanut pois, ja hupsista heijakkaa, siinä silmänräpäyksessä kissa hyppäsi altaan päälle, ja koska lasia ei ollut, sinnehhän se upposi. Ei muuta kun niska-p*** otteella kissa pois altaasta, ja vettä oli joka puolella, onneksi ei kaloja kuitenkaan. Tunti tästä, niin kissa makoili tyytyväisenä lampun päällä, eli mitä tästä opimme, kissa ei ainakaan yhtään mitään :mrgreen:

Itseäni ällöttää kotiloihin koskeminen, tai kun ne koskettelee mua, yäk!

-Hanna-
korudonna
Member
Member

Hany kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta ihan hauskaahan se näin jälkikäteen oli.
Elikkäs tuossa taannoin laitoin kasveja akvaarioon ja olin siis kansilasin ottanut pois, ja hupsista heijakkaa, siinä silmänräpäyksessä kissa hyppäsi altaan päälle, ja koska lasia ei ollut, sinnehhän se upposi. Ei muuta kun niska-p*** otteella kissa pois altaasta, ja vettä oli joka puolella, onneksi ei kaloja kuitenkaan. Tunti tästä, niin kissa makoili tyytyväisenä lampun päällä, eli mitä tästä opimme, kissa ei ainakaan yhtään mitään :mrgreen:

-Hanna-
Eikö tämä juuri aiheeseen liity, kun hauskasta kerran puhutaan! Minua ainakin nauratti, olisinpa ollut näkemässä! Tuon kun olisi saanut filmille tai biteiksikö se nykyään piti sanoa.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Loistobarbeilla oli joskus ärsyttävä tapa kiskoa ihokarvoista, eikä millään pois vaikka kuinka yritti säikytellä ja huitoa niitä kauemmas. :roll: Kääpiörihmakalakin on joskus tullut siivotessa kättä maistelemaan.

Kädestä ruokkiessa tuntuu kyllä hullulta, kun melko isosuinen kuultomonni syöksyy kiinni sormeen ja yrittää nassuttaa kerralla suuhunsa koko sormen. :mrgreen: Timanttitetroilla alkaa olla niin isot hampaat, että ne jo tuntee. Pikkupiraijat.

Kaikkein hauskin kokemus taisi olla Akvaariomuseossa Tukholmassa pari vuotta sitten. Siellä oli lattiaan upotettu mangrovesuoallas, jossa oli ampujakaloja ja liejuryömijöitä. Minähän tietysti uteliaana kurkottelin altaan ylle, että näkisin paremmin, ja hetihän joku ampui vesisuihkun. 8O
En tietenkään tästä ottanut opikseni, vaan roikutin kättä ~25 cm altaan pinnan yläpuolella, ihan vaan kun näytti niin kivalta kun kalat kiertelivät alapuolella, ja -yllätys yllätys - isoin liejuryömijä hyppäsi kiinni käteeni! Arvatkaa säikähdinkö... :D

Vielä muutamaa vuotta aikaisemmin jossakin helsinkiläisessä akvaarioliikkeessä yritin tehdä saman jutun yli puolimetriselle kaimaanille, mutta jostain syystä äiti ei antanut. Miksiköhän? :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
ultimate
Member
Member

No en kyllä ihmettele. :) Ei mulla kyllä mielessä kävis alkaa leikkiin nii ison kalan kans. :D No mutta kaikki olemme onneksi erilaisia :D .
Zoo
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Joskus muinoin kun minulla oli platyja, ne tulivat nyppimään kättä. Se tuntui aika hassulta. :)

Nykyään kun on piikkisilmiä, olisi todella ihme, jos ne uskaltautuisivat edes lähelle. Vähänkin kun kolistelee, ottaa vaikka kansilasin pois, ovat kaikki kalat jossain...
korudonna
Member
Member

ultimate kirjoitti:No en kyllä ihmettele. :) Ei mulla kyllä mielessä kävis alkaa leikkiin nii ison kalan kans. :D No mutta kaikki olemme onneksi erilaisia :D .
Kaimaani on kyllä yksi laji alligaattoreita.
varvassuk
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja varvassuk »

Jaahas, muillakin on näköjään ollut samanlaisia kokemuksia lehtikaloista :)

Jokin aika sitten itselläni oli kasvamassa useampia kymmeniä lehtikalanpoikasia, ja kasvettuaan riittävään kokoon ne keksivät, että käsivarren ihokarvojenhan täytyy olla jotakin todella maistuvaa. Altaan putsaus olikin sitten oikein kutittava operaatio, kun koko parvi nypelsi altaassa olevaa käsivartta. Yritä siinä sitten letkun kanssa touhuta, kun kissatkin saattoivat vielä sotkea itsensä mukaan soppaan... :mrgreen:
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Kyllähän aika moni voisi puolimetrisen kalan kanssa leikkiä, luulisin... Mutta krokotiilin! 8O

No, eipä mulla ole muutenkaan koskaan ollut tervettä itsesuojeluvaistoa.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
ultimate
Member
Member

No kaikilla on oma makunsa ja omat tavat, joten ei ketään voi moittia. Kyllähän mieki otaisin sellasen tosi ison suden, jos vaan sais. :D
Zoo
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Heh, kyllä mullekin se susi kaveriksi kelpaisi, mutta omistaa en sellaista halua. Olisi häpeällistä sanoa omistavansa niin upea eläin.

(offtopic :mrgreen: )

Vielä hauska tapaus:
Joskus harrastuksen alkuvuosina minulla oli reilu 10-senttinen haimonni Elmeri kansilasittomassa altaassa. Se ei oikeastaan koskaan ollut hyppinyt. Kerran kun kaverini tuli käymään, lähdin toiseen huoneeseen ja kaveri jäi akvaarioa katselemaan. Kuulin kauhean molskahduksen ja kopsahduksen ja heti perään kiljumista: "Tuu ottamaan toi pois!"

Haimonni se oli säikähtänyt ilmeisesti vierasta ihmistä (jotakin äkkiliikettä) akvaarion vieressä ja singahtanut suoraan ulos altaasta ja lattialle. Kaverini ilme oli näkemisen arvoinen ja olisin varmaan kuollut nauruun, jos en olisi niin kovasti säikähtänyt Elmerin puolesta. :roll:
ultimate
Member
Member

Hauskoja juttuja on kyllä sattunut ja tapahtunut akvaarioharrastuksen parissa vaikka kuinka monella. Kokeilin myöhemmin uudestaan, mutta nyt laitoin pelkän sormen altaaseen. En ruokkinut niitä silloin. Hirveä tohina alkoi altaassa, kaikki kalat pörräsivät sormeni ympärillä. Myös barbi tuli ja taas oli sormessani kiinni. :D Oli kyllä taas hauskaa :D . Olen myös opettanut kaloille sitä, että naputan päätylasia ennen kuin annan ruokaa. Se toimii, nimittäin heti tulevat platyt ja mustamolli uros siihen. :)
Zoo
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Mulle kävi tänään hupsusti kun vaihdoin sammakko altaaseen vettä ja lapotessa mun 4v poika huusi kauhusta että ,äiti sammakko tuli!
Ja mä vaan siinä homman touhussa ohimennen vaan että niin ne siellä uiskentelee mutta poika huutaa varo sitä sammakkoa se on ämpärissä!
Oli sitten reppana joutunut kamalaan imuun lapon läpi ja mä en huomannu ollenkaan! :|
Onni onnettomuudessa oli että tälläkertaa lapposin veden ämpärii enkä suoraan vessanpönttöön ja poika oli huolehtivaisena seuraamassa vieressä.Enkai olisi kummemmin ämpäriä tutkinut kun täyttyi ja olisin kaatanut sammakoineen vessasta alas.Oli vielä sininen ämsky että ei olis huomannu kun vasta kaataessa pönttöön ja sinne olis menny.. :cry:
En tiedä oliko aiheeseen (hauska) mutta oli kuitenkin hauskaa pojan ilmeet ja miten vauhilla lähti hakemaa haavia.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”