Irronnut keskituki (Juwel)
Valvoja: Moderaattorit
Irronnut keskituki (Juwel)
Eilen huomasin tuon keskituen irronneen toisesta reunasta kokonaan. Onko nyt kuinka suuri vaara saada vesivahinko aikaiseksi? Miten tuo kannattaa korjauttaa? Pysyykö silikoni? Onko altaan tyhjentäminen ainoa vaihtoehto?

"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Noniin eipä oo kokemusta mutta aattelisin tällee maalaisjärjellä (?) että ei tarvis tyhjentää. Mutta se vaatis kyllä sen puristimen " että saisit se takas alkuperäisiin mittoihin ". Ne "pehmikkeet " väliin ja silicoonilla vaan kiinni . Kuivumisaika taitaa olla sen millimetri / vuorokausi sauman vahvuudesta.Vaikka varmuuden vuoksi reilumminki ? Kyllä se siittä !
No mulla kävi juuri tuossa kuivumisessa pikku moka. Silikoonin kyljessä luki että on läpikuiva kahdessa vuorokaudessa. Odotin sen kaksi vuorokautta ja otin pois jolloin huomasin että saumaan oli tullut ilmakuplia eli oli päässyt venymään. No laitoin sen uudestaa ja tottakai kuivuminen on pitempi koska on kauheassa kosteudessa koko ajan. On se nyt ihan kiitettävästi pitänyt.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Offtopicvaroitus alkuun.

Minun kokeeksi kasaama 50 cm pitkä allas pullistui 7 mm kun oli piripintaan täynnä vettä. Syynä oli että olin katsonut taulukosta 4 millisen lasin maksimimitat ja koonnut altaan kuitenkin 2,7 mm paksusta (käytetystä ikkuna-)lasista... Mattoveitsellä saumat auki ja lasit odottamaan jotain muuta käyttöä.-ozkuz- kirjoitti:Jaa no ei se sinäänsä paljon ole kuinka pitka allas on? Mun oma allas pullisteli n. 3mm

Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Allas jatkaa pullistumista. 4mm jo mennään. Vara allasta ei tietenkään ole, joten taidan tyhjentää puolet vedestä. Auttaisko se?
Mistä noita purstimia saa? Jostain rautakaupasta luultavasti, utta kysynkö ihan puristinta vaan? Onko niitä eri mittaisina?
Kuivuuko silikoni, vaikka altaassa sitä vettä jonkin verran olisikin?
Mistä noita purstimia saa? Jostain rautakaupasta luultavasti, utta kysynkö ihan puristinta vaan? Onko niitä eri mittaisina?
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Ota oitis vettä pois. Mitä korkeammalla pinta on, sitä suurempi rasitus.Dixie kirjoitti:Allas jatkaa pullistumista. 4mm jo mennään. Vara allasta ei tietenkään ole, joten taidan tyhjentää puolet vedestä. Auttaisko se?
Mistä noita purstimia saa? Jostain rautakaupasta luultavasti, utta kysynkö ihan puristinta vaan? Onko niitä eri mittaisina?![]()
Kyllä se silikoni kuivaa kunhan ei nyt ole suoraan veden alla. Hieman enemmän kuivamisaikaa pitää laskea.
Meillä ainakin joskus vuonna nakki ja pottu kun silloinen akvaario alkoi pullistella iskä taivutteli paksusta rautalangasta siihen päälle eräänlaiset puristimet jotka piti altaan kasassa.
http://photobucket.com/albums/b365/elin ... t=tuet.jpg
jotenkin tuohon tyyliin kun en osaa paremmin selittää.
http://photobucket.com/albums/b365/elin ... t=tuet.jpg
jotenkin tuohon tyyliin kun en osaa paremmin selittää.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
- Muumit
Itse laitoin puristimen vaikka vettä oli täyteen niin kaloja ei tarvinnut poistaa.Dixie kirjoitti:Allas jatkaa pullistumista. 4mm jo mennään. Vara allasta ei tietenkään ole, joten taidan tyhjentää puolet vedestä. Auttaisko se?
Mistä noita purstimia saa? Jostain rautakaupasta luultavasti, utta kysynkö ihan puristinta vaan? Onko niitä eri mittaisina?![]()
Puristimia saa rautakaupasta ja on eri mitaaisia.
Silikooni kuivuu kyllä, mutta varaa pidempi kuivumisaika.
Mulla omassa 250 litrasessa kävi silleen et täytin liian aikaseen ja lista irtos, olin liimannut listan kaks päivää aikasemmin,
Ratkaisuksi keksin laittaa läpinäkyvää pakkausteippiä, tarpeeks paljon vaan ni kestää! En laskenu ees vettä pois.
Viikon päästä teipit pois ja sauma vaikutti kuivalta.
Eli jos ei puristimia löydy ni eiku pakkausteipillä vaan.
Teipit vaan samalla tavalla ku toi fisulin rautalankaviritys, kestää varmasti!
Juwelissa vaan ehkä vähän hankalampi toteuttaa ku siinä on se muovi kansi!
Ratkaisuksi keksin laittaa läpinäkyvää pakkausteippiä, tarpeeks paljon vaan ni kestää! En laskenu ees vettä pois.
Viikon päästä teipit pois ja sauma vaikutti kuivalta.
Eli jos ei puristimia löydy ni eiku pakkausteipillä vaan.
Teipit vaan samalla tavalla ku toi fisulin rautalankaviritys, kestää varmasti!
Juwelissa vaan ehkä vähän hankalampi toteuttaa ku siinä on se muovi kansi!
Hmm. Tuota valaisinkantta en tullut edes ajatelleeksi. Mutta kai sen saa siitä jotenkin pois? Vai saako? Ja eiköhän se Sinolin käyttö onnistu kunhan et sitä sinne altaaseen läträä. Se putsaaminen on kuitenki tärkeää, sillä silikonihan ei kiinnity kunnolla likaiselle pinnalle.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
- Muumit
- Muumit