Outo suodatin!?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tartsan
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 08:40, 22.11.2001
Paikkakunta: Finland

Outo suodatin!?

Viesti Kirjoittaja tartsan »

Ostin siis viikonloppuna käytetyn 100 litran akvaarion, johon kyselin jalustavinkkejä täältä. Akvaario päätyi sitten mäntylipastolle ja tuntuu tosi tukevalta. Akvaarion mukana tuli parvi neontetroja, kiilakylkiä, lyhtytetroja, yksi! seeprakala, taistelukalauros ja partamonni. Harmi, sillä en erityisesti tykkää tetrakaloista, ne ovat jotenkin niin tyhmänoloisia ja persoonattomia...

Nyt kysyisin suodattimesta, joka tuli mukana. Sen merkki on Duetto DJ 100. Virtausteho on 340 l/h. Suodattimessa on ilmeisesti sekä vaahtomuovi- että aktiivihiilisuodatus. Mitäpä arvelette tällaisesta suodattimesta? Minulla olisi Fluval 2 suodatin (teho 360 l/h) 40 litraisessa akvassani, kannattaisikohan minun vaihtaa noiden
suodattimien paikkaa? Onko kukaan koskaan kuullut tuosta Duetto- merkistä tai olisiko jollain omakohtaista kokemusta sellaisesta? Miten usein hiilipatruuna pitää vaihtaa?

Akvaarion haku onnistui oikein hyvin, kalat olivat ainakin tänä aamuna hengissä ja vieläpä virkeän näköisiä. Kyllä se 100 litrainen näyttää isolta, kun silmä oli tottunut 40 litraiseen!
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

quote:
Akvaario päätyi sitten mäntylipastolle ja tuntuu tosi tukevalta.


Kokeilitteko sitä lipastolla seisomista ennen hakemista , sieluni silmin voin nähdä teidät tasapainottelevan sen päällä

quote:
Harmi, sillä en erityisesti tykkää tetrakaloista, ne ovat jotenkin niin tyhmänoloisia ja persoonattomia...


Noh, kunhan pääsevät "taloksi" ja ryhtyvät kutupuuhiin niin persoonattomuus on mennyttä. Ainakin meidän kerritetroja on varsin mukavaa seurailla kun urokset uhittelevat toisilleen naaraan toivossa

quote:
Nyt kysyisin suodattimesta, joka tuli mukana. Sen merkki on Duetto DJ 100. Virtausteho on 340 l/h. Suodattimessa on ilmeisesti sekä vaahtomuovi- että aktiivihiilisuodatus. Mitäpä arvelette tällaisesta suodattimesta?


Hmmm... onko se sellainen musta laatikko joka melkein peittää päädyn? Meillä on kotosalla 40 litrasessa muistaakseni samanlainen, meidän mallissa on 3 lokeroa. Yhdessä vaahtomuovi toisessa keraamisia putkia ja kolmannessa oli hiilipussi jonka vaihdoin heti turpeeseen.

Jos kyseessä on sama suodatin niin ihan kelpo on, ainakin meillä on toiminut ihan hyvin.

quote:
Minulla olisi Fluval 2 suodatin (teho 360 l/h) 40 litraisessa akvassani, kannattaisikohan minun vaihtaa noiden
suodattimien paikkaa?


Jos tuntuu että tuo Duetto ei riitä tuohon 100 litraseen niin kannattaa varmaan miettiä asiaa. Luulen kuitenkin että se riittää.

quote:
Miten usein hiilipatruuna pitää vaihtaa?


Kerran kuukaudessa tms. vaihtoehtoisesti pistät sen tilalle vanua tai turvetta.

quote:
Kyllä se 100 litrainen näyttää isolta, kun silmä oli tottunut 40 litraiseen!


Odota vain hetki niin tuo näyttää niin pieneltä... ja vuorossa onkin isomman hankkiminen




[/quote]

- Varaudu tulooni varsinkin silloin kun et odota minua! -
Gandalf
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”