Kaksi tainta samassa purkissa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Kaksi tainta samassa purkissa

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Onko kukaan muu huomannut että jos kaupasta ostaa esim miekkakasveja niin siinä istutuspurkissa onkin kaksi kasvia?

Mulla on käynyt näin nyt 2 kertaa peräkkäin kun olen jättimiekkoja ostanut. Kaiken lisäksi toi miekkakasvi (tai noi miekkakasvit) minkä ostin keskiviikkona kukkii nyt jo tuolla akvaariossa.

Täälläpäin nuo jättimiekat maksaa siinä 5 euron kieppeillä, mutta kun niitä on kaksi purkissa niin nehän eivät maksa käytännössä paljoo mitään.

Miksi noita kasveja laitetaan samaan purkkiin suseampia? siksikö että jos toinen ei kasva niin toinen ehkä kasvaakin?
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Puska näyttää rehevämmältä?
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Niin no voihan se olla noinkin, mutta eikai siitä mitään pahaa ole jos tuon puskan jakaa jos siinä kaksi tainta on?

Kasvattaahan ne molemmat sitten ajan myötä lisää niitä lehtiä.
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

No sehän on kyllä ihan totta. Mutta kaipa se kasvi näyttää silti kaupassa houkuttelevammalta niin. Mutta mikäs siinä, mielellänihän mikäkin otan kaksi kasvia yhden sijaan. :mrgreen:
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Toisinaan etenkin juuri jättiläismiekkakasveja saattaa olla tungettuna samaan purkkiin jopa 5kpl. Kyllä sellaisesta kehtaa jo pyytää 5€. Joskus esim. intianvesitähdikkiä saattaa olla pari harvaa risua yhdessä purkissa. Maksa siitä sitten. :roll:
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Mä käyn aina liikkeestä noita kasveja ostamassa samana päivänä kun niitä tulee tukusta. Kaveri kun on siellä töissä niin se kertoo aina millon tulee lähetyksiä.

Samaten kalojen kanssa kun hän tietää millon niitäkin tulee niin ehtii heti ensimmäisenä käydä varaamassa jos on jotain mielenkiintoista :mrgreen:
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Inia »

Olen huomannut, että kun jättimiekka kasvaa altaassa hyvin, usean kuukauden ajan ja tämän jälkeen sen kaivaa ylös, niin yhdestä kasvista on usein tullut kaksi, eli miekkakasvi jakaantuu jännästi juurestaan. Nämä kaksi kasvia voi erottaa ja istuttaa jälleen.
jimikkon
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jimikkon »

Mulla kävi ruso/ruusumiekan taimen kanssa samoin eli kun nostin kasvin ylös niin siinä olikin kaksi yksilöä toisissaan kiinni.
"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh
SnowBear*
Senior Member
Senior Member

Nämä kaupasta ostettavat eivät ole toisissaan kiinni muuta kun juurista kun ovat kasvaneet sikin sokin.

Itse en ole huomannut tuonlaista että noi jakautuisi, täytyypi odotella että noi kasvaa josko sellaista tapahtuisi täälläkin 8-)
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Itse ostin viime keväänä eräältä harrastajalta kasan kasveja ja joukkoon kuului erittäin tuuhea n. 40cm korkea ja leveä jättiläismiekkakasvi joka kotona sitten lähemmin tutkiessa jakautuikin aivan ilman väkivaltaa tai teräaseita neljäksi "taimeksi" 8O . Yksi oli huomattavasti suurempi kuin muut ja kaksi pienintä olivat vain n. 10-25cm:n korkuisia.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”