Joka ikinen aamu noukin altaan pohjalta yhden kyljellään lötköttävän pikkudemasonin pois.
Akvaario on todella ollut pitkäaikainen haave ja tammikuun alussa se vihdoinkin toteutui. En ehkä ajatellut, että se voi olla tällaista.
Valvoja: Moderaattorit
Joo, minäkin jouduin ostamaan sellaisen myrkyn kun toisen altaan kalat alkoivat syömälakkoon. Tosin syömälakko loppui niiden kahden ostalta, joten ei sillä aineella ainakaan pahentavaa vaikutusta ollut... :/Maisku kirjoitti:Myyjän ehdottamat syyt eivät pidä täälläkään paikkaansa. Minulle hän ehdotti syyksi loisia/bakteeria ja myi TetraMedica General Tonic:a, mikä ei siis auttanut mihinkään. Hmm..
Aivan sama mullakin on käynyt mielessä... Demsonikin kun on melkoisen suosittu Malawilaji kuitenkin.axu kirjoitti:Mistä tuo mystinen demasoni-tauti oikein johtuu? En millään jaksa uskoa, että demasoni olisi Malawi-järvessä noin heikko verrattuna muihin.
Varmaan hyvin harva akvaarioliike on omistanut suoraan malawi-järvestä ongittuja yksilöitä. Luulisi, että tämä kalabisnes on kalojen kannalta kuin yksi "Kauniit ja rohkeat": isukki tekee poikaset oman tyttären poikasten kanssa ja sisäsiittoisuus on tollaisessa akvaariossa aikamoista verrattuna luonnonoloihin. Varmasti monet akvaarioliikkeet saavat vielä lahjoituksena kalanpoikasia vanhoilta asiakkailtaan, jotka haluavat päästä eroon liikakansoituksesta. Luulisi, että kaikki mahdolliset geenivirheet moninkertaistuvat tuolla menolla sukupolvesta toiseen?
Eli jos demasoneilla on joku oma mystinen ongelma, niin minä veikkaan sukurutsauksesta johtuvia geenivirheitä. Olenko aivan hakoteillä? :/

Kävi kieltämättä mielessä täälläkin.Eli jos demasoneilla on joku oma mystinen ongelma, niin minä veikkaan sukurutsauksesta johtuvia geenivirheitä
Muistaakseni Ruotsista saisi ihan tuoretta demasonia suoraan Malawijärvestä tuon Aquarium Malawi AB:n ja NL-Aquan kautta. Tosin voin muistaa väärin, koska nyt en ainakaan näe listalla kuin viljeltyä.PZQ kirjoitti:Kävi kieltämättä mielessä täälläkin.Eli jos demasoneilla on joku oma mystinen ongelma, niin minä veikkaan sukurutsauksesta johtuvia geenivirheitä