Veden kirkastuminen

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
harriet
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 13:12, 02.04.2006
Paikkakunta: Nurmijärvi

Veden kirkastuminen

Viesti Kirjoittaja harriet »

Tää on varmasti päivän tyhmin kysymys, mutta kauanko kestää veden kirkastuminen vasta käyntiin pistetyssä akvassa? [:I] Mä hölmö ajattelin illalla että aamulla takkahuoneessa odottaa kirkasvetinen yllätys, vaan pöh ja pah, hyvä jos takalasi näkyy. Pohjana puhallushiekka ja muutamien kasvien lisäksi löytyy pari päivää liotettu juurakko, mikä kyllä värjää vettä vielä varmasti. Sekö on syypää? Vai kiirehdinkö vain :?
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:46, 18.10.2005
Paikkakunta: Ylihärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Älä suottu huolestu, kyllä se ottaa aikansa ennen kuin kirkastuu.
96l+38l+20l
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member
Viestit: 867
Liittynyt: 10:56, 28.12.2004
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Mulla meni kolme yötä että vesi oli kirkasta. Kyllä se siitä! Minäkin meinasin hermostua kun ei ollu kun sumeaa sumeaa ja sumeaa. :roll:
SnowBear*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 621
Liittynyt: 22:07, 01.03.2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Kyllä se kirkastuu kunhan jaksaa odottaa. Luin että laitoit puhallushiekkaa joten se pölyää aikansa mutta laskee kyllä, suodatinkin auttaa asiaa. Ja jos vesi on hitusen kellertävää niin se johtuu kannoista.

Kannoista lähtee tietyn ajan väriä ja sille ei oikeastaan voi mitään. Voit toki yrittää pestä sitä kantoa vaikka juuriharjalla lämpöisen veden alla mutta se ei välttämättä aina auta.
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Menee siihen jokunen päivä, sitten se kirkastuu ainakin jonkin verran. Huomaat sen jälkeen kenties, että vedessä leijuu jotain epämääräistä höttöä. Sen katoamiseen menee myös aikansa, eli kunnes suodatinmateriaali(t) toimii toivotulla tavalla ja tasapaino on muutoinkin saavutettu.

Itse kun väsäsin mattosuodattimen isoon altaaseen ajatuksena, että luovun muista, meinasin hermot menettää kun vesi oli niin likaisen oloista. Ei tullut ihan heti mieleen, että se matto alkuun päästi läpi sen hienon hötön, ennenko "tukkeutui" sen verran, että ne pienimmätkin partikkelit jää mattoon eikä lillu ympäriinsä. Sama homma on ollut kaikissa muissakin suodattimissa. Suodatinvanun käyttö uuden altaan kanssa on hyvä juttu, kun enimmät on imutettu siihen, voi vaihtaa karkeampaan laatuun.
"Mä luin jostain..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”