Keltabarbit

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mustaneon
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Keltabarbit

Viesti Kirjoittaja mustaneon »

Mikä on keltabarbin aikuispituus?
Mun keltabarbit on noin vuoden vanhoja ja vasta noin 3 ja puol senttiä pitkiä! :frown:
Ovat nyt 240-litraisessa altaassa. Ne on ollut vasta siinä noin pari kuukautta.
Sitä ennen ne oli mulla vuoden ajan 63-litraisessa(!) [:I] (aloittelija)
Ja luin että niistä tulee keskimäärin sellasia 7 cm. Elikkäs onko ne jäänyt pieniksi sen purkin takia? Kasvavatko ne enää?
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Meillä oli naaras keltabarbi nimeltään Elvis ja se oli noin 7cm pitkä, iästä en osaa sanoa, eikä liikekään osannut sanoa= tullut heille harrastajalta.

Paljonhan tällä palstalla on puhuttu kalojen "kääpiöitymisestä" jos niitä pitää liian pienessä altaassa jne...

Meillä oli kymmenkunta keltabarbia reilu 400l altaassa.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
susse-
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja susse- »

Voi olla 8cm. :roll:
mustaneon
Member
Member

Keltsukat

Joo.. Tietääkö kukaan että kuinka nopeasti nuo kasvavat siihen täyteen mittaan? Siis ne on mulla ollu jo yli vuoden ja ne on niin pieniä! 8O
inka.k1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja inka.k1 »

Meillä on ollut keltabarbeja reilun kuukauden. Eläinkaupasta ostettiin ja olivat n.4cm pitkiä. En yhtään ajatellut kysyä niiden ikää siellä vaikka tarkoitus oli. Minusta uo ovat hieman kasvaneet jo meillä ollessaan.
ninniw81
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja ninniw81 »

Keltabarbit on pitkäikäisiä otuksia, eikä kasvutahtikaan ole kamalan huima, muistaakseni omani kasvoivat 1-1,5cm/ vuosi ja ihan komeita jötkäleitä niistä loppujen lopuksi tuli. :roll:
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
inka.k1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja inka.k1 »

Pari kuukautta ovat nyt olleet keltabarbit meillä ja ovat kasvaneet sen 1,5cm meillä ollessa.
Yliblaze
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Yliblaze »

Ostin 6 keltsiä n. 4 kk sitte ja ne oli n. 3 cm. Nyt ne on 5,5- 6 cm.
180 litraa on ihan jees
mustaneon
Member
Member

Keltabarbit

Mun keltabarbit on päässyt uuteen, hyvään kotiin lajitovereiden seuraan. 8-) Ostaja kertoi että hänen keltabarbinsa on paljon isompia kuin nuo mun. Luulen, että niitten kitukasvuisuus johtui siitä että yhteen aikaan en jaksanut syöttää ja muutenkaan hoitaa kaloja ja olin jo lopettamassa harrastusta.. Annoin niille ruokaa suunnilleen kerran kahdessa päivässä. Vaikka kasvaville pitäisi antaa säännöllisesti. Varmaan johtuu siitä pieni koko.

Ja kyselin kalojen kuulumisia niin syövät hyvin ja sillain. Oon iloinen niiden puolesta 8-)
helunia
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helunia »

Juu, kyllä kalan kasvuun vaikuttaa sen syömä ravinto, sen laatu ja määrä! Sain 8 keltabarbipienokaista (olivatko edes vuottakaan iältään), joita ei ollut ruokittu moneen kuukauteen! Ovat olleet mulla noin kaksi kuukautta ja nyt ovat jo kasvaneet jopa n. 1 cm! Muut keltikseni ovat melkoisia ahmatteja, kilpailevat siniseeprojen kanssa ruuasta kovasti! Osa on kyllä niin pulleana ruuasta, että tuntuvat kohta poksahtavan! :mrgreen:
"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
mustaneon
Member
Member

Keltabarbit

Jeps, kyllähän se ruokinta vaikuttaa!
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Voihan nenä, kun ei millään jaksaisi odotella vuosikausia, että nuo kasvaa aikuiseen mittaan. Ovat oikeastaan toinen pääkala lehtisten lisäksi meillä. Ruoka ainakin maittaa, ja kasveja järkätessä tänään tulivat kättä nyppimään muina miehinä :D
*laa la laa*
Retuliini
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

Mittasin huvikseni mun "jättiläisen". Se on 8 cm vanhus :) . Iästä ei tietoa, kun sain ne akvaarion mukana aikoinaan.

Mitä kaloja teillä on keltabarbien lisäksi? Eli mitkä kalat tulevat niiden kanssa toimeen ja käyvät vesiarvoiltaan samoihin altaisiin?
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Meillä on lehtispari, 18 mustaneonia ja 6 safiiritetraa + pohjakalat. Molempia tetroja hommaan lisää kun kerkiän :)
*laa la laa*
jero
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jero »

Meillä keltabarbit ovat olleet vuoden verran ja olivat aika vauvoja kun tulivat. Nyt ovat niin isoja jässiköitä, että tuskin enään kasvavat. Kaverit ovat kyllä ihan possuja... sormiakin tulevat maistamaan kun altaaseen pistää [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”