JBL:n vedenparannusaine

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
santtuliini
Starting Member
Starting Member

JBL:n vedenparannusaine

Viesti Kirjoittaja santtuliini »

Otsikon mukaista asiaa kyselisin. Olen käyttänyt Tetran vedenparannusainetta, kunnes älysin, että JBL:n vastaava on halvempaa. Yritin hakea tietoa haulla, mutten löytänyt. Millaisia kokemuksia teillä muilla on tuosta JBL:n vedenparannusaineesta?
Antti =)
Junior Member
Junior Member

Mulla

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

Mulla oli jbl vedenparannusainetta harrastuksen alkuaikoina. Olihan se ihan hyvää, mutta aineiden eroista entiedä juuri kuin sen että ne on erimerkkisiä. Tetrassa maksaa luultavasti vain Tetra merkki.. [;)]
harrykaa
Junior Member
Junior Member

Re: JBL:n vedenparannusaine

Viesti Kirjoittaja harrykaa »

Riittoisampia ja siis halvempia saa Waterlifeltä (Haloex) sekä Seachemiltä (Prime).
Ovat parempiakin, esim. Helsingissä, missä veteen johdetaan kloorin sijasta kloraminiinia (Cl + NH3), ei Tetran Euroopan markkinoiden tuote edes tehoa.

t. Harry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”