Kalojen kohdalla olen kuullut lauseen "sentti kalaa yhtä litraa kohden". Eli viisi senttistä kalaa kohden pitää olla viisi litraa vettä akvaariossa. En nyt tarkoita, että laittaisin mitään kalaa viisi litraiseen akvaarioon, mutta toivon että ymmärsitte idean.
Mutta voiko samaa laskenta tapaa käytää katkarapujen kohdalla? Entäs omenakotiloiden? Jostakin kerran luin, että yksi omenakotilo tarvitsee 10litran tilan. Pitääkö paikkansa?
Yritän laskeskella paljonko tilaa on jäljellä akvaariossani..
Paljonko mahtuu?
Valvoja: Moderaattorit
Mielestäni kaikenlaiset laskutyylit ovat huonoja. Jos kalasto näyttää sopusuhtaiselta ja sopivat yhteiseloon, niin kalasto on hyvä. Myös suodatus on vaikuttava tekijä, sillä huonolla suodatuksella suuressakaan altaassa ei voi pitää paljon kaloja. Ravuista sen verran, että suosittelen cardina suvun ravuille noin 40 litraista akvaariota, johon sopii jo parikymmentä rapua. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olen lehtiksen kanssa samaa mieltä laskuasiossa. Olen huomannut, että riippuu siitä missä veden kerroksissa kala liikkuu.
Esim. 200 litraiseen ei kannata laittaa 40 kpl corydoraksia joiden koko on 5 cm, vaikka muita kaloja ei olisikaan.
Esim. 200 litraiseen ei kannata laittaa 40 kpl corydoraksia joiden koko on 5 cm, vaikka muita kaloja ei olisikaan.
Kotona 468 l keskeneräinen selkäuimarimonni-allas ja 200 l "ei tietoa"-allas.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.
Lisäksi löytyy kani ja 2 marsua.