Kimalaispallokala

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
J essi
Starting Member
Starting Member

Kimalaispallokala

Viesti Kirjoittaja J essi »

Sellainen kotiutui meille pari päivää sitten, oikein mainio otus onkin.. Ainoa asia mikä minua huolestuttaa, etten ole sen koskaan vielä nahnyt syövän, vaikka tarjolla on surviaista, kotiloja, hiutaletta, pohajtablettia ja artemiaa.. Vai olisiko tuo tapaus niin vieraskorea, että syö vaan silloin kun en sitä tuijota... 8O
Jos jollakulla on kokemuksia kyseisestä otuksesta, otan mielelläni tietoja vastaan, tuosta kun on hiukan hankala löytää tietoa...
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Kyllä ne yleensä kunnossa ollessaan syövät paljon ja mistään piittaamatta. Onko kala laiha? Onko sillä selvästi näkyvät isot hampaat? Ja viestistä päätellen se asuu altaassa yksin, ainakin ainoana kimalaisena, saattaa sillä vähän yksinäinen olo olla. Parvikalaominaisuuksista on käyty monenmoista keskustelua mutta minä ainakin olen havainnut että useampi kala käyttäytyy paljon reippaammin ja rohkeammin kuin jos kimalaisia on vain yksi.

Mika
J@LM@Ri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja J@LM@Ri »

Mutta millainen kalasto altaassa muuten on? Meillä ainakin affenat on vähintäänkin yhtä ahneita ja onhan niillä isompi suukin niin joutuu huijaamaan aina affenat toiseen päähän allasta ja ruokkimaan kimalaiset pinnalta että varmasti saavat masun täyteen. Ja tosiaan jos vaan altaan koko antaa periksi niin lisää vaan palloja.

Ja jonkinlaista tietoa palloista löytyy ainakin täältä
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Melkoisen runsaasti tietoa kimalaisista sisältää tämäkin foorumi. Tuo yläreunasta löytyvä haku ja siihen hakusanaksi vaikka lajin nimi ja alueeksi tämä "muut kalat ja eliöt" niin keskusteluja löytyy kyllä ainakin muutamaksi päiväksi luettavaksi. [;)]
Dixi et animam levavi.
J essi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja J essi »

Tankki on 220 litraa, ja muuna kalastona siellä on 10 punaevätetraa, 11 kuparitetraa, kolme leväbarbia ja palettikala pariskunta... Minulle suositeltiin vaan yhtä, kun eivät kuulemma aikuisina ole enää parvikaloja.. Ei ole laiha, eikä hampaatkaan ole liian pitkät..
pitäisiköhän mun käydä hakemassa sille pari kaveria... :|
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Kimalaisilla, kuten kai muillakin pallokaloilla, menee oma aikansa kotiutumiseen, sekin voi olla syynä jos et ole pallosen ruokailevan nähnyt. Tosin kotiloiden luulisi kelpaavan aina. Varsinainen parvikalahan kimalaispallo ei kai virallisesti ole, mutta kyllä minäkin havaintojeni pohjalta tosiaan väittäisin niiden viihtyvän paremmin, mitä enemmän on porukkaa.

220 litraiseen mahtuu kyllä kasvamaan useampikin yksilö, että sinuna kavereita sille hankkisin. Tosin vilkas ja suhteellisen isoksi kasvava kimalaispallokala voisi sitten myöhemmin arvostaa vielä vähän isompaa allasta.
Dixi et animam levavi.
Jykke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kimalaispallokala

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Millaisia kotiloiden syöjiä kimalaiset ovat?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”