Riesaa monneista

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aquastus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 166
Liittynyt: 18:15, 20.04.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Riesaa monneista

Viesti Kirjoittaja Aquastus »

Mulla on 4 haarniskamonnia 500l:n altaassa. Ovat suloisia, hauskoja, syövät kädestä, ovat persoonallisia MUTTA irrottelevat toisinaan kääpiömiekkakasveja pohjasta ja ovat todellakin niin ahneita (syömään kädestä) etteivät avaimet uskalla tulla sekaan! Lisäksi polskuttelevat välillä pinnalla eikä hirveästi naurata kun kansilasiton akvaario ei hirveästi suojaa vieressä olevaa valkoista tapettia.

Onko muilla, lähinnä monnisilla, näin pahoja tapoja? Pysyvätkö pienetkin kasvit pohjassa ja vedet altaassa? Kuinka nopeasti hajottavat pengerryksen, jos on sellaisen hiekasta kasannut?
Taunus76
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 16:11, 10.01.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Mullakin oli haarniska aivan samanlainen. Loiskutteli lasit aivan märäksi ja myös viereisen sohvan [}:)]
Mut en mä usko et ne hajottaa sun sisustusta...
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Miikku
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 17:18, 18.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä, JAS

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Se nyt taitaa vaan olla haarniskoiden luonne :) Minulla on kolme pötkylää 450-litraisessa muiden monnien seassa, ja kyllähän sieltä vastaistutetut ja hentojuuriset kasvit tahtoo välillä nousta kellumaan ja vesi loiskuu. Muut kalat ovat onneksi tottuneet ahneisiin asuinkumppaneihinsa eivätkä arkaile ruokailussa, mutta se on kyllä myönnettävä että ruokaa on annettava suhteessa yli tarpeen, että muutkin saisivat esim. surviaisia, niin tehokkaita nämä imurit ovat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”