että platy odottaa poikasia? Mulla voisi olla, että ainakin yksi odottaa poikasia, sillä se on ollut jo aikas kauan semmonen paksu verrattuna siihen, mitä se oli silloin kun se meille tuli.
Tai voi olla, että se on syönyt liikaa.
Mistä tietää...
Valvoja: Moderaattorit
-
pikku-barbi
- Senior Member

- Viesti:
-
Repe Sorsa
- Junior Member

-
Seeprapleko
- Junior Member

Hmm
Mun platylla on jotain oranssin sävyistä mahassa ja mustia pienen pieniä pilkuja.
Nyt se oleskelee pohjassa ja yleensä on piilossa. Ja se on joko laivan hylyssä tai linnassa.
Se on myös aika useasti koiraan seurassa.
Ja se näyttää aikas pyöreältä kun katsoo edestä päin.
Nyt se oleskelee pohjassa ja yleensä on piilossa. Ja se on joko laivan hylyssä tai linnassa.
Se on myös aika useasti koiraan seurassa.
Ja se näyttää aikas pyöreältä kun katsoo edestä päin.
Aika usein ennen synnytystä hammaskarppinaaras juuri vetäytyy yksikseen rauhalliseen nurkkaan joko pinnan tuntumaan tai pohjalle. Se saattaa myös vallata itselleen jonkin "pesäkolon" esim. juurakosta ja hätistellä muita kaloja ympäriltään. Kala saattaa myös muuttua niin palloksi, että sen suomut paikoitellen törröttävät.
Mustista pisteistä on ennenkin kuultu, mutta ainakin minun miljoonakalanaaraillani oli syntymästä asti mustia pisteitä pyrstön tyvessä. Sen avulla tunnistin jo nuorten kalojen sukupuolet; koirailla mustaa ei ollut.
Mustista pisteistä on ennenkin kuultu, mutta ainakin minun miljoonakalanaaraillani oli syntymästä asti mustia pisteitä pyrstön tyvessä. Sen avulla tunnistin jo nuorten kalojen sukupuolet; koirailla mustaa ei ollut.
-
Seeprapleko
- Junior Member