Mistä tietää...

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Seeprapleko
Junior Member
Junior Member

Mistä tietää...

Viesti Kirjoittaja Seeprapleko »

että platy odottaa poikasia? Mulla voisi olla, että ainakin yksi odottaa poikasia, sillä se on ollut jo aikas kauan semmonen paksu verrattuna siihen, mitä se oli silloin kun se meille tuli.
Tai voi olla, että se on syönyt liikaa.
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

Eikös ne poikaset ala ajanmittaan kuultamaan siitä mahasta läpi. Että näyttäis siltä, et siellä mahassa olis jotain tummia pisteitä.
Repe Sorsa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Repe Sorsa »

Entäs kuinka kauan menee aikaa siitä kun tummat pisteet on havaittavissa siihen että poikaset syntyvät.
^^Katja
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ^^Katja »

Mun yhdestä platysta näkee todella hyvin läpi ne mustat pisteet (ne ovat poikasten silmiä). Toisesta taas ei.. Kun platy rupeaa näyttämään edestä aika pallon muotoiselta, on poikasia odotettavissa.
128 litraa + tyhjä 45 litran pikkuallas
Seeprapleko
Junior Member
Junior Member

Hmm

Mun platylla on jotain oranssin sävyistä mahassa ja mustia pienen pieniä pilkuja.
Nyt se oleskelee pohjassa ja yleensä on piilossa. Ja se on joko laivan hylyssä tai linnassa.
Se on myös aika useasti koiraan seurassa.

Ja se näyttää aikas pyöreältä kun katsoo edestä päin.
Punkfish
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Punkfish »

Aika usein ennen synnytystä hammaskarppinaaras juuri vetäytyy yksikseen rauhalliseen nurkkaan joko pinnan tuntumaan tai pohjalle. Se saattaa myös vallata itselleen jonkin "pesäkolon" esim. juurakosta ja hätistellä muita kaloja ympäriltään. Kala saattaa myös muuttua niin palloksi, että sen suomut paikoitellen törröttävät.

Mustista pisteistä on ennenkin kuultu, mutta ainakin minun miljoonakalanaaraillani oli syntymästä asti mustia pisteitä pyrstön tyvessä. Sen avulla tunnistin jo nuorten kalojen sukupuolet; koirailla mustaa ei ollut.
Seeprapleko
Junior Member
Junior Member

Mulla ei kyllä ennen ole mitään mustia pisteitä ollut.
Se kala on kyllä yksikseen ollut muutama päivää, siellä laivan hylyn alla se kurkistelee. :D

Ja eikun synnytysallasta hankkimaan! :D (Varmuuden vuoksi [;)] )
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”